Jump to content
RajaBesut

Teka-Teki

Recommended Posts

Ruangan ini dbuka untuk ssiape yg mmpunyai teka-teki yg hbat atau jguh dlam mnjawab teka-teki...Bg ssiape yg x hbat

2 bleh la klu korang nk try...hehe..

Syarat2 pertandingan...

-Cara bagi teka-teki:Lantak k0rang la nk bgi teka-teki ape2 pn,asalkan jangan 0ver dh ler..

-Cara menjawab teka-teki:Jwapan mstilah kmas dh tersusun bg 0rg pham jwapan k0rang..



Bagi permulaan ni,biarlah aku bgi teka-teki dulu...aku bg yg ssah pnye,jgn k0rang x t'jwab pula eik..hehe

[color="#FF0000"]1)Kalau Orang England Orang Puteh mengatakan benda ini tiada walaupun sedikit, bermakna mereka akan mati dalam beberapa minit sahaja. Kalau Orang Malaysia, Orang Melayu mengatakan benda ini tiada walaupun sedikit, bermakna mereka akan mati dalam beberapa hari, paling lama pun dalam dua minggu.. Apakah bendanya tu?
[/color]

[color="#00FF00"]2)Dalam dunia kini. semua naik. Roket naik, harga barang pun naik dan macam-macam
lagi.Sedangkan yang turun adalah air hujan. Ada satu benda yang turun lambat tetapi bila naik
cepat. Apa dia ? [/color]

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='RajaBesut' timestamp='1297414489' post='1061683']
[color="#ff0000"]1)Kalau Orang England Orang Puteh mengatakan benda ini tiada walaupun sedikit, bermakna mereka akan mati dalam beberapa minit sahaja. Kalau Orang Malaysia, Orang Melayu mengatakan benda ini tiada walaupun sedikit, bermakna mereka akan mati dalam beberapa hari, paling lama pun dalam dua minggu.. Apakah bendanya tu?
[/color]

[color="#00ff00"]2)Dalam dunia kini. semua naik. Roket naik, harga barang pun naik dan macam-macam
lagi.Sedangkan yang turun adalah air hujan. Ada satu benda yang turun lambat tetapi bila naik
cepat. Apa dia ? [/color]
[/quote]

1 - Air
2 - Hingus kot..

Share this post


Link to post
Share on other sites
BET0L!!! :59:

W0w! Bleh tahan jgak k0rg ni eik...



Aku bagi teka teki sterusnya yg kaw2 pnye...

[color="#FF0000"]1) Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak? [/color]

[color="#0000FF"]2) Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya? [/color]

[color="#FF00FF"]3) Kenapa penggali kubur gali kubur tak pakai selipar??? [/color]



Jwab2 jgn x jwab..hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='RajaBesut' timestamp='1297437586' post='1061711']
[color="#ff0000"]1) Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak? [/color]

[color="#0000ff"]2) Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya? [/color]

[color="#ff00ff"]3) Kenapa penggali kubur gali kubur tak pakai selipar??? [/color]
[/quote]

1 - Pintu yang tertulis "Tarik"
2 - Tahi hidung
3 - Sebab nak gali kubur kena pakai cangkul.. Pakai selipar bila nak siap..

Share this post


Link to post
Share on other sites
BETOL LAGI... :59:

Wah2,hbat jgak k0 nie eih...k0 tahu aku korek teka-teki ni kt mne kn..hehe.

xpe2,Next..

[color="#FF0000"]1)Dlm bnyak2 kain,kain ape yg pling berat kt dunia ni?
[/color]
[color="#FF00FF"]2)Apa dia: bila kecik dia hitam, bila besar jadi putih? [/color]
[color="#0000FF"]
3)Kangkang peluk, kangkaNg peluk, bila dah dekat climax pegang buah.Apakah itu?[/color]

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='RajaBesut' timestamp='1297441832' post='1061720']
[color="#FF0000"]1)Dlm bnyak2 kain,kain ape yg pling berat kt dunia ni?
[/color]
[color="#FF00FF"]2)Apa dia: bila kecik dia hitam, bila besar jadi putih? [/color]
[color="#0000FF"]
3)Kangkang peluk, kangkaNg peluk, bila dah dekat climax pegang buah.Apakah itu?[/color]
[/quote]

1. kain pelikat cap gajah duduk
2. Micheal Jackson
3. panjat pokok kelapa. Edited by NeoLogy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hahaha..bt0l lg la k0rang...Hebat2.. :59:

Spe de teka-teki yg kaw2 pnye,sila bgi la c0z aku dh kkurangan teka teki dh nie..Meh kita2 pkat2 jwab...huhu

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='MenCaRi' timestamp='1299164817' post='1063887']
bunga apa yang lelaki paling suka?
[/quote]

bunga2 cinta....kih3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sape pandai, jwb la sume teka teki yang aku bg ni..jwb sume eh...kalo separuh je kira lom terer lg tuh.

1.Kenapakah cik aminah keluar rumah terjerit-jerit?

2.Luar warnanya kuning, dalam warnanya hitam. eiii ape tuh??

3.Pesal anak babi dia jalan tunduk-tunduk?

4.Pesal lak anak kanggaroo terlompat-lompat?

5.Sebab pe anjing kalau kena kejar dengan manusia, dia lari sambil pandang belakang?

Last teka-teki dr aku......
6.Kalo korang terer, ape nama mak bapak TRANSFORMER?

hehhehee.... :125:

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='Miss U.A' timestamp='1299240267' post='1063962']
1.Kenapakah cik aminah keluar rumah terjerit-jerit?[/quote]
pasal cik baba jatuh dalam parit depan rumah dia..

[quote]2.Luar warnanya kuning, dalam warnanya hitam. eiii ape tuh??[/quote]
budak pakai seluar kuning, seluar dalam hitam

[quote]3.Pesal anak babi dia jalan tunduk-tunduk?[/quote]
malu mak-bapak dia babi

[quote]4.Pesal lak anak kanggaroo terlompat-lompat?[/quote]
belajar dengan mak-bapak dia la tu...

[quote]5.Sebab pe anjing kalau kena kejar dengan manusia, dia lari sambil pandang belakang?[/quote]
pasal dia takde side-mirror

[quote]Last teka-teki dr aku......
6.Kalo korang terer, ape nama mak bapak TRANSFORMER?
[/quote]
transparent


aku bagi 1 dah teka-teki...mautt punya..
berapa nombor kad pengenalan P.Ramlee

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='betik' timestamp='1299256754' post='1063980']
aku bagi 1 dah teka-teki...mautt punya..
berapa nombor kad pengenalan P.Ramlee
[/quote]

[img]http://2.bp.blogspot.com/_7boyU6ctkiE/S4DzZcxejjI/AAAAAAAAAEc/HCWv_eBEA7E/s400/DSC00084+(2).JPG[/img]

[img]http://4.bp.blogspot.com/_7boyU6ctkiE/S4DzSg__OII/AAAAAAAAAEU/clA5qQ1iGD8/s400/DSC00085+(2).JPG[/img]

(Source:salwasaalodin.blogspot.com)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@elsewhere:
haha...sekali ada betul pulak IC P.Ramlee...patutnnya aku tanya IC bapak aku..haha
anyway...jawapan dia... 7..IC lama memang ada 7 nombor

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='e_X' timestamp='1299442124' post='1064086']
Seram bai tengok muke PR.

Teka-teki aku;
Kat Putera ni tak de kisah seram ke?
[/quote]

Cm bangang je teka-teki k0 ni....hahaha

jawapannye xde...huhu

Share this post


Link to post
Share on other sites
jawapannya: jeng..jeng...jenggggg............................................. [url="http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070613215301AA5oioZ"].[/url] Edited by shelldrake

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='MenCaRi' timestamp='1323788874' post='1076967']
Diberi lapan nombor 8. Gunakan sebarang operasi untuk mendapatkan jawapan 1000 dengan lapan nombor 8 tersebut
[/quote]
(8888-888)/8

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cari kucing dalam gambar ni..

[url="http://blog.iloike.net"][img]http://blog.iloike.net/wp-content/uploads/2011/05/find_the_cat.jpg[/img][/url]

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='NeoLogy' timestamp='1323797530' post='1076978']
Cari kucing dalam gambar ni..

[url="http://blog.iloike.net"][img]http://blog.iloike.net/wp-content/uploads/2011/05/find_the_cat.jpg[/img][/url]
[/quote]

Jenuh zooom n pakai spec tebal kanta prof tu hehe...dah nampak :D Edited by carnine9

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cari kucing kat sini plak..

[url="http://blog.iloike.net"][img]http://blog.iloike.net/wp-content/uploads/2011/11/kucing-menyamar1.jpg[/img][/url]

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='NeoLogy' timestamp='1323849781' post='1077030']
Cari kucing kat sini plak..

[url="http://blog.iloike.net"][img]http://blog.iloike.net/wp-content/uploads/2011/11/kucing-menyamar1.jpg[/img][/url]
[/quote]maleh nak zoom, tapi nampak gak la.. pedih mata aku haha..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...