Jump to content
sheramelon

New Coming Os Symbian 3

Recommended Posts

[font="Arial"]nak kongsi serba sedikit tentang symbian 3 kat korang

Ciri-Ciri Operating System Symbian 3 :

1.sokongan HDMI membolehkan pengguna untuk plug telefon mereka ke TV dan menonton filem definisi tinggi pada 1080p tanpa Blu-ray player.
2.Kedai muzik integrasi ada di dalam radio membolehkan pengguna untuk mengenalpasti lagu dan belajar lebih banyak tentang hal itu. Penambahan butang "beli sekarang", yang menghubungkan dengan kedai muzik pilihan pengguna, membuat pembelian mudah.
3.Pengurusan ingatan yang lebih cekap kerana ditulisi Data Pager membolehkan lebih banyak aplikasi untuk menjalankan secara selari untuk pengalaman multi-tasking cepat, lebih lengkap n cekap, terutama pada hardware mid-range.
4.Sebuah arsitektur 2D dan 3D grafik baru mengambil keuntungan penuh dari akselerasi perangkat keras yang sedia untuk memberikan antara muka pengguna yang lebih cepat dan lebih responsif. Pengguna, pembangun dan pencipta peranti semua akan mendapatkan keuntungan yang besar dari tambahan visual dan peralihan halus yang secara signifikan akan memperbaiki paparan-dan-merasa aplikasi dan perkhidmatan mereka. Digabungkan dengan OpenGL ES standard industri, arsitektur baru ini juga menyediakan platform yang bagus untuk game prestasi tinggi - semua tanpa melambatkan telefon.
5.Arsitektur jaringan yang terkemuka dalam industri, bersedia untuk 4G rangkaian, menyediakan pengalaman generasi mendatang Internet pada peranti saat ini. Pelanggan akan mendapatkan keuntungan dari kemampuan arsitektur untuk mulus mengimbangi keperluan setiap aplikasi individu tentang faktor-faktor seperti bandwidth, latency dan jitter. Hal ini meningkatkan pengalaman pelanggan aplikasi yang bergantung pada rangkaian dan perkhidmatan Internet seperti VoIP dan kandungan media streaming.
6.Satu-klik untuk semua aplikasi sangat memudahkan proses menyambung ke Internet, tanpa mengganggu pengguna. Tetapan Baru global membolehkan pengguna untuk menyediakan perilaku platform-lebar, misalnya memastikan peranti secara automatik beralih dari bimbit ke WLAN ketika rangkaian WLAN percuma sedia.
7.Kegunaan peranti tambahan di dalam user interface termasuk penerapan model langsung "tunggal tekan" interaksi, sehingga lebih mudah untuk menyelesaikan tugas umum pada peranti. Multi-touch sokongan untuk gerakan seperti "pinch-to-zoom" membentuk dasar rangka isyarat yang boleh dipanjangkan dan leveraged oleh komuniti pemaju.
8.Homescreen mengambil langkah besar dengan sokongan untuk beberapa halaman widget dan gerakan filem sederhana untuk bergerak di antara mereka. Pengurus widget membuat penemuan dan download widget baru sederhana dan sokongan untuk beberapa contoh widget asli bererti bahawa pelanggan dapat memantau beberapa ramalan cuaca, feed berita, akaun rangkaian sosial atau akaun e-mel secara bersamaan melalui interface umum.

So enjoy new software genaration :)[/font]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bukankah symbian tu dh nk lapok...skrg OS yg cemerlang adalah iOS dr Apple , Android dr Google , & Blackberry OS...

Jika x silap sy...OS baru dr Nokia adalah MeeGo..! Anda akan jumpa ini dalam tahun 2011.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...