Dominant Star

Niche Marketing Dan Perniagaan Internet V2

Assalamualaikum... ini post yang saya buat didalam sebuah private membership forum (atas sebab keselamatan.. nama forum dirahsiakan).

Saya rasa ia mungkin bermanfaat untuk saya post disini juga khusus buat tatapan para pembaca Tanya@Putera dan juga sebagai
rujukan saya sendiri secara personal.

Ia di dalam Bahasa Inggeris... jadi mungkin ada yang tidak faham. Kalau ya.. bolehlah saudara semua post disini dan bertanya
dan insya'Allah saya cuba sebaik mungkin untuk bantu saudara semua.

----------------------------------------

[i]This is something that I learned about a month ago. To be honest almost 99% of my knowledge are just
something I take and re-hash back to suit my needs.

Most people over the internet only focuses on either pure SEO or PPC. Their mind are so fixed to these
two school of thoughts that they believe without SEO or PPC there will be no chance for them to make
money only. Even a dime.

Funny enough... a couple months back I accompany my friend to attend a function that his dad is
supposed to go. Something came up, his dad got some other business matter to handle and my friend
went on his stead. He is not an internet marketer by the way.

During this visit I decided to meet up with another friend of mine, who is an internet marketer.
He came to pick me up with his new car.. and drove me around in it. Boy... you know what car is it?

It's a 05 Lamborghini Gallardo.

This chap... is an entrepreneur in his own rights. A super hardworking guy as well, this dude is able
to create a whole new product along with the sales letter and related stuff (e-mel marketing sequence,
website, landing page, free report and 7 articles to accompany him) in just 2 days.

I once watched how from nothing... he created his own info products for panic attack niche in just only
2 days. From nothing... and after 2nd day he has a new 80 something pages info-product with a whole package
ready to promote.

The best part is yet to come.

So during my visit this time, he showed me his monetization funnel. And it is not SEO nor PPC.

He's just depending on RSS Feeds and social media. It's totally refreshing if you ask me.
I was totally shocked.

Then it occurred to my mind.

To be honest both PPC and SEO are way too saturated already. During dinner we talked a lot about
this method he is using. He said it's not his either. He learned the approaches from some other
chap named Travis and... guess what.. our very own Mike here!!

He's not a member of this forum though.. so it's probably through other places or product Mike
is selling.

We all know about Mike's tendency to depend more on relationship building (even without a list)
than direct exposure through both Search Engine Optimization and Pay Per Click.

So my guess is he found some of Mike's product.... fuse it with the method Travis taught him..
and later came up with his own nifty tricks.

He taught me everything.. and I've put to use this technique for two months. The result is
AWESOME!! You could literally end up with more than 500 visitors per day. And the best part?

THEY ARE ALL TARGETED TRAFFIC!!

Unfortunately... I can't really put this to use in my own local Internet Marketing venture in
Malaysia. Because of the difference in language, this technique is only usable if you are
targeting English speaking audience.

But it's not like I'm making any big dough from my local scene. The big money is always
on the international levels.

Now recently though... some dude by the name Travis (not sure if this is the same Travis
that taught my friend his technique or not).. shared a similar methods as well in Warrior Forum.

[url=http://www.warriorforum.com/main-internet-marketing-discussion-forum/239229-my-28-day-rinse-repeat-plan-huge-amounts-laser-targeted-traffic.html]Check It Out Guys![/url]

The technique that my friend taught me is much more elaborate and detailed though. I'll ask
his permission to share it with you guys in this forum.

If it's a go... I'll have it posted here. All of it. Free of charge.

That's all. Have a good day fellas.[/i]

----------------------------------------

Semua yang di atas tu saya post didalam sebuah private forum lain yang saya tidak boleh dedahkan
di mana.

Tujuan saya copy dan paste semula kesini adalah:

1. Untuk berkongsi mindset saya... bahawa SEO dan PPC bukanlah segalanya.
2. Link kepada perkongsian dari Warrior Forum. It's a workable action plan. The only problem is
the amount of time it requires from us.
3. A motivation. Orang yang saya ceritakan di atas.. bermula pada tahun 2008 tanpa apa-apa. Sekarang dia
memiliki sebuah Lamborhini Gallardo dan sebuah Mercedes SLK 320.

Dan dia pernah berkata kepada saya:

"Tell your friends this. If they ever want to make it big in IM... never ever OUTSOURCED anything until
they are actually making money from the method or approaches they want to have outsourced. Otherwise
they won't know the exact steps required to succeed. That... is a good recipe for disaster!!"

Kalau anda tidak bergantung harap pada SEO atau PPC, maka peluang perniagaan sebenarnya terbuka dengan
jauh lebih luas. Clickbank comes back into the picture!!

Dan percayalah... tiada ilmu yang lebih bermanfaat dalam dunia internet marketing.. daripada
pengetahuan dan keupayaan untuk menulis dan menghasilkan content sendiri.

Jason Fladlien pernah menghasilkan sebuah info-product berjudul "How to write an article in 7 minutes".

Saya tidak pasti samada produk ini masih available atau tidak. Tapi ini adalah sebuah produk yang
sangat bernilai. Saya belajar bagaimana menghasilkan content saya sendiri melalui produk ini.

Itu sahaja buat kali ini...

Salam.

Kassim Selamat Edited by Kassim Selamat

Assalamualaikum semua...

Ini adalah satu idea yang saya dapat selepas sahur pagi tadi. Tengah melayari beberapa laman web and
suddenly it occurred to me that if we are not depending on either SEO nor PPC anymore... then we have
full control over what we want to post on our site.

Selama ini... Google memang menjamin tidak akan penalize mana-mana website yang opt to duplicate content
as long as the duplicate content is not within the same domain.

This simply means:

- Kita boleh copy paste artikel from other people's website (dengan kebenaran ofcourse... jangan buat mcm ni
kalau tak ada kebenaran). Contohnya artikel bertajuk "How to Play PlayStation 3 on Your Laptop".

- Tapi... kalau domain kita adalah www.gamersextremeprofile.com... maka kita hanya boleh ada satu artikel
"How to Play PlayStation 3 on Your Laptop". Kalau ada dua dengan content yang sama... Google akan penalize!

- Rewrite article juga tidak digalakkan langsung kecuali apabila kita boleh buat article itu at least 50%
unique (saya selalu aim for something beyond 70%... but saya jarang sekali rewrite article... selalunya
saya hanya tulis artikel baru).

Menurut pemerhatian yang saya pernah lakukan.... walaupun Google tidak penalize website yang ambil content
from other website... tapi almost always diorang sering kali pilih kasih terutama terhadap new site.

Misal kata... mamat A buat auto-blogging. Masa memula website dia naik jugak first page. But lepas Google
dance... website dia lesap terus x keluar-keluar dah. Still indexed... tapi duduk dekat page 7.

Obviously Google favor unique content over duplicate content.

So what's up with RSS aggregators and news site?? Diorang tu bersepah-sepah duplicate content but why
they always stay on the first page??

My other educated guess is... there's some sort of algorithm that counts the popularity level or authority
level of certain sites... and if the site passes... site tu akan melonjak naik ke first page.

This is.. assuming that both off page and on page SEO adalah tepat pada keyword yang nak di target.

Which is why for most auto-bloggers... diorang x terus guna auto blogging software dan sumbat duplicate content
banyak2 dalam tu.

Sebaliknya diorang pakai unique high quality content dulu (selalunya sekitar 10 artikel spread over for a month).
Dengan cara ini Google dah nampak sedikit authority through unique content and afterwards... baru diorang start
dengan auto blog posts.

Tapi... kalau kita main social media and web 2.0 secara extreme... fokus kita bukan lagi kepada exposure of
our site directly within the SERPs... but rather we are riding the wave of the social medias.

This ultimately means... website kita tidak tertakluk kepada mercy Google dan x perlu melalui proses seasoning
yang melampau seperti ini.

Ini sekadar draft idea... dan saya bercadang nak laksanakan hari ni juga.

1. Beli domain name baru (ofcourse saudara kena pilih niche dulu dan produk... jangan main beli jer :P ).
2. Build a Wordpress site.
3. Sumbat plug-in yang appropriate. Saya sentiasa pastikan saya ada tiga ini:
- SEOPressor
- Platinum SEO (saya guna Thesis... tapi saya lebih suka gunakan Platinum SEO sbb on page SEO saya lebih berkesan dengan Platinum SEO).
- Web Traffic Genius
- Yet Another Related Posts Plugin
- RSS Footer (backlinking purposes)

4. Saya kemudian remove completely Ping Lists dari setting Wordpress saya.
5. Build link profile yang saudara selesa nak gunakan (SERPAssist boleh buat.. tapi saya buat secara manual jer. Rujuk www.jigglingtheweb.com untuk maklumat lanjut).
6. Post article pertama.
7. Straight away gunakan auto blogging software yang saudara selesa nak gunakan.
8. Mulakan promosi menggunakan social media secara brutal. Lupakan terus SEO dan PPC. Kita dah buat yang secukupnya untuk tujuan SEO. After this don't bother
with SEO anymore.

Secara teorinya... sebab saya bergantung kepada social media sahaja... saya masih dapat traffic dalam lingkungan 400 to 500 per day
tanpa perlu memeningkan kepala memikirkan content apa nak ditulis seterusnya.

The only content yang perlu ditulis adalah first content... dan juga money content (bergantung kepada monetization method
saudara... mungkin product review... mungkin story.. atau mungkin pure adsense which in this case x perlu ada specific money
content pun).

Kemudian kita tunggu sebulan dan lihat.

So... sesiapa bersama saya ingin mencuba?? Dipersilakan juga ubah suai idea kasar di atas untuk apa-apa yang saudara lebih selesa.
Itu sahaja setakat hari ini. Insya'Allah saya kembali di lain masa.

Kassim Selamat

Assalamuaalaikum w.b.t

Sy notice saudara Kassim Selamat byk share bende kat thread ni tp xdek org pun nak sambung..huhuhu
So sy decided, nak sambung thread yg saudara Kassim Selamat ni and at the same time nak timba ilmu dgn
saudara Kassim Selamat or any other forumer yg lain ttg bisness IM ni..maklumlah sy ni still newbie dlm ni

Ok lets start..

Ni ditujukan khas utk saudara Kassim Selamat setelah sy bace thread yg saudara post, sy tertarik sgt ttg
monetization using RSS Feeds and Social Media. Blh saudara Kassim Selamat ceritakan di thread ni mcm mane
through this method can drive only targeted traffic and can have almost 500 visitors a day??. Sy sgt berminat
utk gunekan method ni as my first trial by following 80/20 rules yg mcm saudara citerkan.

Hope saudara Kassim Selamat xkeberatan utk share method ni kat sini...

Salam..

Assalamualaikum...

Alamak... saya punya plan asal dalam thread ni nak wujudkan discussion jer.
Xde la plak planning nak buat coaching ke atau apa-apa yang sewaktu dengannya.

Lagipun saya ni cuma cilok teknik2 orang lain... saya compile jadi saya punya.
Mungkin saudara patut belajar dengan mereka yg empunya asal teknik2 ni kot..

Kalau tidak memang penuh thread ni.. sbb nak explain panjang lebar memang makan
ruang dan masa yang boleh tahan banyak :P

Atau... mungkin kita sama-sama boleh test pada saudara punya available website
yg saudara ada sekarang?

Assalamuaalaikum...

Sy memang nak discuss je disini..bkn utk mintak saudara Kassim Selamat coaching. :lol: Memang akn amik mase and penuh ler thread ni..Macam saudara ade ckp, saudara akn kongsi sedikit sebanyak tentang ilmu2 IM ni, so kalau xkeberatan, saudara blh la kongsikan sikit ilmu ttg RSS Feeder ngan Social Media tu.

Kalau utk test sama-sama tu sy mmg ade sediakan satu site, saudara leh check site ni www.baby-healthcare.org

Salam

Salam...

Is that an auto-blog? Nampak mcm auto-blog. But first... kalau saudara x kisah..
saya nampak website itu tidak berapa optimized untuk on-page SEO.

Sebagai contoh... permalinks. Website tu ada potential.. so even as test site
saya rasa saudara patut optimized kan terlebih dahulu SEO on-page saudara.

Tapi kalau nak test traffic social media... mmg orait gak.

Saudara ada kapasiti untuk buat artikel sendiri x? Kalau boleh tulis sendiri
lebih baik. Kita start dgn 7 artikel 500 patah perkataan yang unique.

Pastuh... cuba explain pada saya main monetization pada page saudara.
Affiliate ke.. adsense ke.

Also.. apa yg saudara dah buat untuk website saudara tu. Dari pembinaan sehinggalah
ke promosi dan backlinking yg saudara buat.

Semua ni kalau x kisah nak cerita la. Otherwise saudara rahsiakan pon x mengapa. :)

Salam
Kassim Selamat

Salam,

Utk pengetahuan saudara, blog ni still baru dlm bbrape bulan je..first planning sy utk blog ni just utk jual kat flippa je..so backlink sume tu still zero
xdek ape2 pun.

And utk optimization plak, sy ingat sy nak tolak dulu care SEO tu sbb sy interested dgn RSS Feeder ngan Social Media tu. Mcm mane nak gunekan RSS feeder ngan Social Media ni
utk dpt kan traffic?

Yg pasal artikel tu plak, is it for SEO or utk SM ngan RSS tu? Pade pendapat sy, blog ni sesuai utk main auto blog so rasenye nak tukar theme, so saudara ade suggestion theme mane yg sesuai utk sy pakai utk RSS ngan SM?

Sy harap, sy ngan saudara dpt blajar same2 :3:

Salam

Salam...

Jom saudara.. kita try tackle sama2.

Tapi before saya start.. saya berharap ada give and take dari saudara juga.
Saya berminat nak belajar auto-blog dari saudara untuk tujuan flipping. Kalau saudara tidak kisah.
Dan untuk benefit reader-reader disini juga.. kita share saja secara terus disini.

Bagaimana? OK x?

Untuk first sekali.. saudara open new account untuk LinkedIn, Twitter dan Facebook.
Kalau boleh dan ada masa.. spend dalam sejam ke dua jam untuk jadikan ketiga-tiga
account saudara as personal as possible. Misalnya.. letak gambar atau wallpaper yang
berkaitan.

Kemudian.. open akaun di http://hootsuite.com//

Tujuan kita... adalah untuk setup satu sistem dimana saudara boleh setup sehingga 200
posts singkat (yg muat-muat dlm Twitter tuh) dan guna hootsuite ni untuk distribute secara
even (atau istilah mudah.. drip feed) sehingga 30 hari.

Ini bermakna 6 ke 7 post per day to those social sites.

Next.. add 100 Twitter follower, 20 facebook friend dan 10 linkedin connection.

Next phase... pegi Google Alerts dan SocialMention.com... subscribe untuk keyword saudara.

itu dulu kot...

skang.. apa kata saudara cerita pada saya bagaimana saudara setup auto blog saudara. :)

Kassim Selamat

Aku minat nak tau lebih lanjut.

Share la kat sini full strategy. Tidak perlu step-by-step or how sebab itu akan makan banyak sangat masa.
Aku boleh figure them all out by myself.. asalkan ko explain roughly pun dah cukup.

In return aku share aku punya auto-blogging style..kalo perlu aku ajar ko sebijik2 pon xpe.
Aku punya auto-blogging.. hanya automated pada content blog jer. The rest is unique. Sbb
aku mahukan wujud aktiviti dalam blog aku tu.

Step traffic ko tuh.. aku planning nak amik and integrate ke dalam 30 day action plan yg aku tengah develop
right now. Aku share dgn ko nanti kalau ko nak. Each of us will benefit greatly from it.

Amacam?

Kalau ada skype PM aku skype id ko. Edited by Crown Razgriz

Cuti 2 weeks...
banyak masa untuk IM...cool!

@ Kassim Selamat

cool share! tp aku x sempat abis baca...panjang sangat!

Anyway aku just nak bagitau...aku punya free hosting dah kena close...aku taruk autoblog dalam tuh...yela...awal2 dulu berkira nak sewa hosting...then go for free...dah nak sampai setahun kena close la plak...nasib baik 1 account jer...ada byk lagi account yg live tp nak kena pindah database cepat2 nih...kang kena smua mampus...

So pengajarannya, kepada yg baru2 nak berjinak2 dalam website nih...jgn follow mcm aku...terus guna paid hosting...terjamin...aku nih dulu nak belajar jer guna free hosting...tgk cambest jer terus menerus pakai sehinggalah....BOOM!!! last2 kena pakai paid hosting gak...lol!

1 lagi...kalau ada yg baru2 nak berjinak dlm IM baca thread nih...instead of korang guna free teknik...aku suggest korang kumpul modal dulu buat service...apa2 je la...mcm2 bleh buat...jual service is cool!

so ada byk masa nak baca post kassim...selamat berpuasa my friends! :-)

Pasal auto blog nih..

Kalau boleh cuba keep it as simple looking as possible.

Selalu untuk auto blog aku buat tiga main page..
Home, Product Review (atau just name it anything you like)
dan juga Blog (however selalunya aku tak namakan blog.. aku
panggil nama lain mcm artikel atau Info or whatever).

-Home static page aku jadikan Home untuk Wordpress site aku.
-Product review untuk aku review product apa-apa yang related
dengan niche tu.
-Blog khusus untuk autoblogging content aku.

Aku tak guna plugin yang melampau-lampau banyak mcm banyak
course lain suggest.

Selalunya only a couple of handful plugins jer. Kalau nak
aku postkan listnya disini nanti.

The most important is niche selection.

Kalau buat auto-blog untuk niche mcm weight loss, panic attack
etc.. yang majoriti keyword-keyword pun dah susah nak jumpa..
mmg susah.

Cuba aim pada obscure niches yg very targeted mcm contoh...
-Apple Mac Blogs
-PokeDex
-Victoria Justice fansite
-Hacking Script

dan sebagainya.. etc.. blablabla.

Kalau x ada produk nak jual.. resort to AdSense.
If done properly these kind of sites are real money grabber.

But be wary.

Selalu untuk autoblog aku x menaruh harapan tinggi untuk tengok
ia bertahan lama.

Dalam bulan ke-5 aku akan flipped. Faktor keselamatan... aku x suka
tengok site aku kena de-index atau penalised.

Kalau ikut style Mike Auto Blog Blueprint 2.0... memang site autoblog
korang boleh tahan agak lama.

But bukan style aku untuk go beyond what's needed to be done dan buat effort
dan kerja lebih-lebih ni.

Aku jenis cincai so aku buat seadanya but play with volume.

Dengan BackupBuddy aku boleh fork out almost 10 new autoblogs per day.

Keep it stupid simple.

Lantaklah kalau site tu kena de-index... kalau pening fikir pasal isu ni
sampai bila pun x gerak.

Sbb tu aku main volume.

Anyway.. try it first. And good luck.

Nak maklumat lebih lanjut just post here. Kalau aku rajin aku explain.

Suggestion silentfox tu bagus. Buat service. Preferably seperti
article writing.

Article writing ni cukup penting. Kalau buat dengan kerap boleh
improve grammar and English korang. This is one of the most
important skills yang ada. Aku setuju dgn Kassim Selamat.. kalau
x ada skill ni susah nak jalan.

Next skill yang penting.. pada aku adalah SEO.

The rest aku buat main-main jer.

Good luck.

Aku jugak nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfirti pada semua warga Putera especially geng2 Internet Marketing nih.

Semoga Hari Raya ini membuka lebaran baru untuk kita sama2 berusaha meningkatkan diri ke arah mencapai kemajuan dalam apa jua bidang yang kita ceburi. InsyaAllah.

Pertanyaan ringkas:

Servis apa sekarang yg paling tiptop? I mean yg paling orang nak...Maybe saudara/saudari ada idea bernas.

[quote name='silentfox' date='11 September 2010 - 04:55 AM' timestamp='1284152137' post='1047620']
Aku jugak nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfirti pada semua warga Putera especially geng2 Internet Marketing nih.

Semoga Hari Raya ini membuka lebaran baru untuk kita sama2 berusaha meningkatkan diri ke arah mencapai kemajuan dalam apa jua bidang yang kita ceburi. InsyaAllah.

Pertanyaan ringkas:

Servis apa sekarang yg paling tiptop? I mean yg paling orang nak...Maybe saudara/saudari ada idea bernas.
[/quote]

Ada idea.. kalau ko ikut konfirm buat sampai $100 sehari... but this one is easily saturated. Jadik useless kalau more than 100 people yg take action tahu.
Kalau nak tanya DS / CS / Joker via skype (for business reason.. diorang bertiga gilir-gilir pakai ID tu... but no worries sbb tiga-tiga tu tahu teknik ni.

Tinggal lagi penyampaian kalau dpt kat DS mmg sampah la.. LOL..

Actionable action plan yg gila kentang mudah.. makan kentang susah lagi.. sorry la for others aku x boleh reveal kat cni. Rajin-rajin online skype pastuh
tanya diorang.

@mutt.. ko nk wat flippa extreme version??

Boleh tapi klu nk tunggu aku.. aku x de masa lagi at least smpi bulan 3 next year. Aku tgh sibuk dgn current projek aku. Better ko gerak je dulu.

Aku as of now focus pada AdSense site building (utk niche-niche obscure yg aku x dpt produk nak jual) dan PLR sites (beli PLR site.. drive traffic).

Sesiapa kalau ada site-site PLR siap dgn produk sendiri post la cni.. aku minat nk borong. Strategi traffic aku x memerlukan aku risau tentang
saturation for now so sharing is caring (strategi traffic aku sama sebijik mcm kassim selamat rasa aku - social medias & videos bombardment..
but pretty short lived kalau x ada follow through).

*Hilang dah kassim selamat ni... Edited by Crown Razgriz

Mutt gila pi buat JV untuk flippa...
Awesome idea!
apsal aku x pernah terfikir apa yg mutt buat erk...
dia nih makan apa erk sampai creative bab2 cmni...haih!

aku dah kering idea pasal service nih...
maybe bz ngn study kut...
kurang focus sgt...

skype apsal aku masuk sunyi sepi jer...
mana korang (yg dah abis belajar) pegi????

Salam...

Asal sifu-sifu sibuk fasal Adsense pulak ni???
Adsense For Domain method ke???

Crown story sikit boleh???
Just bagi konsep je, fasal teknikal tu boleh cari sendiri..
Aku just nak tahu, income tu datang daripada mana..

trimas.. for advance..

@ DarkWunan

woit ape ko buat sekarang??? dah kawin ke belum??? dah kaya ke belum???
nak project masyukkkkkk.. contact aku.... :3:

@ silentfox

Kau ni, dah setahun cari service tapi tak dapat-dapat...
Ape daaaaa.. benda simple macam ni pun susah ke...
Hajat kau nak buat service tu untuk market malaysia ke or luar malaysia...

Idea dia just...
Kau masuk wangcyber or mana-mana forum..
Then listkan semua service yang ada dekat forum tu..
Check frequency (demand), permintaan market, hungry market etc....
Dah ada list tu, build up knowledge sikit, buat 2-3 kali trial..
Then launching service......

woit.. name kau dekat wangcyber ape???
dah 1 bulan aku masuk sana, x jumpe pun kau haha....

@ Sifu Kassim Selamat

sharing fasal BASIC RULES OF INTERNET MARKETING PRINCIPLES
best la, aku minat tau... sambung la bro... jangan malu-malu kucing...
Raya x habis lagi ke... Aku follow dari awal lagi...

@ Sifu Nuraimie08

saya nak belajar ni...
karang merajuk En. Kassim Selamat lansung x boleh belajar....
kesian kat aku... ;)

Lain-lain hal......
Kepada kawan-kawan lain.. yang still terkial-kial lagi..
PM aku.. kita buat project.. masyukkkkkk.. punye.....

Biar aku pulak jadi sifu korang.. haha... :lol:
Kita launching satu green niche or high temperature niche...
(ini untuk generate modal - 3-4 weeks job.....)

Dah dapat RM3k- RM5k...
Kita buat satu (1) authority blog.... hire freelance, design, seo service etc....
Cukup 'tempoh matang' kita jual balik authority blog tu.....

Aku boleh release-kan blueprint launching tu dekat korang....

Disclaimer :
Tawaran terbuka kepada kawan-kawan lama sahaja...
Sifu-sifu baru and dewa-dewa IM x payah la... korang dah pandai... :P

Btw... aku free sampai hujung tahun......
Jom kita wangikan balik nama IM dekat putera ni...

Anything halo...

Yang benar...
Beginner / Student IM - Mika

Bukan aku.. Crimson Star.

Dia ada benda baru dia nak test secara brutal pasal AdSense.
Black Hat rasanya.

Kalau white hat memang aku pun tak minat sebab traffic white hat semua targeted.
Traffic targeted ni selalunya there's always better way to monetize daripada AdSense yg pay peanuts.

Tapi kalau Black Hat.. selalunya traffic bukan targeted. Mmg AdSense atau certain form of CPA
je yg boleh layan.

CS hilang password.. dah tak boleh masuk Putera. Lawak betul.. :108:

[quote name='Crown Razgriz' date='18 September 2010 - 03:45 PM' timestamp='1284795905' post='1048045']
Bukan aku.. Crimson Star.

Dia ada benda baru dia nak test secara brutal pasal AdSense.
Black Hat rasanya.

Kalau white hat memang aku pun tak minat sebab traffic white hat semua targeted.
Traffic targeted ni selalunya there's always better way to monetize daripada AdSense yg pay peanuts.

Tapi kalau Black Hat.. selalunya traffic bukan targeted. Mmg AdSense atau certain form of CPA
je yg boleh layan.

CS hilang password.. dah tak boleh masuk Putera. Lawak betul.. :108:
[/quote]

waaaa.. macam best je.. modal banyak ke??? kalau below usd $100 nak gak try :3:

Ada help button dekat atas belah kanan atas - Under subtitle.

[b]Recovering lost or forgotten passwords
How to reset your password if you've forgotten it.[/b]

Ok thanks. benda boleh settle..

Crown tanya sikit.
Kau buat authority blog.
Bila traffic / visitor dak ok... (follower).
Kau jual blog tu ke atau kau pegang blog tu sampai mati???
Kau buat salah satu atau kau buat 2 2 ..

[quote name='Crown Razgriz' date='18 September 2010 - 11:33 PM' timestamp='1284823991' post='1048071']
aku kalau ada tanah atau real estate.. aku x suka jual.

Aku simpan sampai potensi dia jatuh. Bila potensi jatuh aku lepaskan dengan berasaskan nilai tertinggi
ia pernah capai.
[/quote]

ok faham.. terima kasih..