Jump to content
Sign in to follow this  
Shahrulrock

Download Slow

Recommended Posts

Saudara,
Saya pengguna baru wireless network ni, sebelum ni guna Streamyx jer, download zupppp laju.Buka page mcm kilat,hehehhehehe.
Bila tukar guna wireless broadband, tersangatlah slow.
Sekarang ni, guna Digi.
Kalau download mmg slow giler, file yang besar(>10.MB)boleh cecah 45 min baru siap download.
Kalau tengok transfer rate, dalam 7 KB/Sec jer....walaupun guna IDM untuk download.
Macamna nak increasekan speed yer?
Tolong....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nak increase mcm mane lagi....mmg cm2 ja laju dia...xleh wt pe dah...
Sdgkan pki maxis ngan celcom (3G) pun merangkak2 jugak....
Nak best tunggu kedatangan WiMAX ja....

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(Chuki2 @ Dec 31 2008, 12:04 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Nak increase mcm mane lagi....mmg cm2 ja laju dia...xleh wt pe dah...
Sdgkan pki maxis ngan celcom (3G) pun merangkak2 jugak....
Nak best tunggu kedatangan WiMAX ja....


Sebelum ni aku guna Celcom, baru je terminate pasal banyak sangat masalah.(boleh check bebelan dalam http://shahrulrock.blogspot.com).
Baru je guna Digi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
aku dulu pakai kat rumah, pakej 384kbps,, slumber ja bleh dapat average 40-50kbps. Tpi rumah aku mmg dekat ngan Antenna celcom tu la,, haha. Tp streamyx la better, bleh download puas2, tkdak *FUPolicy..

Share this post


Link to post
Share on other sites
wireless broadband kat malaysia ni mmg slow...komplen byk dah tak tau la biler nak berubah

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(locco @ Dec 31 2008, 01:17 PM) <{POST_SNAPBACK}>
wireless broadband kat malaysia ni mmg slow...komplen byk dah tak tau la biler nak berubah



memang slow tetapi......

tidak slow kalau.....


1) anda berada di dalam coverage UMTS @ HSDPA
2) ada berada di dalam coverage yg tidak ramai user broadband
3) kekuatan signal (1,2,3,4 @ 5 bar)
4) pakej yg anda ambik

aku pakai maxis broadband pakej power mobile modem huawei e220 dh 5 bulan, download volume statistic dh dekat 68GB sejak 5 bulan. aku download satu file full DVD format 4.7GB dlm semalaman jer..... (mlm tinggal pc, tido.. bgn pg sok dh siap) Edited by wanjihan82

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(wanjihan82 @ Dec 31 2008, 07:36 PM) <{POST_SNAPBACK}>
memang slow tetapi......

tidak slow kalau.....


1) anda berada di dalam coverage UMTS @ HSDPA
2) ada berada di dalam coverage yg tidak ramai user broadband
3) kekuatan signal (1,2,3,4 @ 5 bar)
4) pakej yg anda ambik

aku pakai maxis broadband pakej power mobile modem huawei e220 dh 5 bulan, download volume statistic dh dekat 68GB sejak 5 bulan. aku download satu file full DVD format 4.7GB dlm semalaman jer..... (mlm tinggal pc, tido.. bgn pg sok dh siap)




semua yg dsenaraikn mmg betul....tp kurang satu,brkaitan modem juga....trutama yg pakai modem E220 tu....bila dah panas....mulalah speed rate nya brkurang....kdng2 trpaksa cabut modem tu pastu simpan dalam peti sejuk....tunggu beberapa minit,ambik pastu smbng balik....oklah tu....kalau slow lagi,tu faktor yg telah dsenaraikan.....hehehehe

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(naxe88 @ Dec 31 2008, 08:22 PM) <{POST_SNAPBACK}>
semua yg dsenaraikn mmg betul....tp kurang satu,brkaitan modem juga....trutama yg pakai modem E220 tu....bila dah panas....mulalah speed rate nya brkurang....kdng2 trpaksa cabut modem tu pastu simpan dalam peti sejuk....tunggu beberapa minit,ambik pastu smbng balik....oklah tu....kalau slow lagi,tu faktor yg telah dsenaraikan.....hehehehe


tp pc aku still running 24jam 7 hari semingu tk prnah off kecuali restart. dgn modem tu connect 24jam tanpa henti. huhuh.. tk prnah bermasalah....

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(wanjihan82 @ Dec 31 2008, 08:24 PM) <{POST_SNAPBACK}>
tp pc aku still running 24jam 7 hari semingu tk prnah off kecuali restart. dgn modem tu connect 24jam tanpa henti. huhuh.. tk prnah bermasalah....



oklah tu...mgkn dekat2 jak tower maxis tu dgn tmpt ko....so,tak juga beban sgt modem ko,lgipun aku kata hanya slow jak kalau modem tu panas tp mmg takde masalah kalau modem E220 tu...memang tahan lasak,modem aku tu asyik2 jatuh dari meja tp still ok lagi cuma masalah nya kalau moodem tu panas,speed rate nya mula brkurang lah tp masih connect lg lah,modem aku E220 ni pn 24 jam gak trutama klau download fail yg besar2 tapi skrng tak sudah...kdng2 pinjam wireless kat U jak kalau mau download...cepat lagi dari guna broadband ni......

QUOTE(technicianmuda89 @ Dec 31 2008, 08:49 PM) <{POST_SNAPBACK}>
bila le nk smpai 5G ne....hehe...skunk bru ura2 3.5G....



rasa2nya mmg takkan sampai pn sbb maybe skrng ni dah ada wimax...mgkn juga orang ramai akan lebih suka wimax kalau untuk internet tp yg aku tau skrng ni teknologi 3.9G dah wujud dan teknologi 4G dah dibangunkan kat jipun tp tu khabar anginlah...mgkn kalau rangkaian hp mgkn teknologi tu smpi 4G jak,sbb skrng ni pn hp skrng dah ada yg pkai wireless punya...tak mustahil teknologi wimax jg dmasukkn kat dlm hp.....

QUOTE(wanjihan82 @ Dec 31 2008, 08:50 PM) <{POST_SNAPBACK}>
tp kan... 3g pun masih tak stabil lg.



betul tu.....mgkn mmg betul teknologi 3g ni hny trbaik pada panggilan video jak......

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(wanjihan82 @ Dec 31 2008, 07:36 PM) <{POST_SNAPBACK}>
memang slow tetapi......

tidak slow kalau.....


1) anda berada di dalam coverage UMTS @ HSDPA
2) ada berada di dalam coverage yg tidak ramai user broadband
3) kekuatan signal (1,2,3,4 @ 5 bar)
4) pakej yg anda ambik

aku pakai maxis broadband pakej power mobile modem huawei e220 dh 5 bulan, download volume statistic dh dekat 68GB sejak 5 bulan. aku download satu file full DVD format 4.7GB dlm semalaman jer..... (mlm tinggal pc, tido.. bgn pg sok dh siap)


Emmm....ni nak citer sikit, tapi nak minta maaf kalau ada yang tersinggung pula, terutamanya orang2 dr syarikat "BIRU".
Aku, sebelum ni guna Celcom,salah satu sebabnya tertarik dengan "tagline"Celcom yg terpampang kat iklan.Mudah cakap, iklan tu menarik pasal temanya
"kat mana2 pun ada coverage".
Register dgn Celcom, siap soal siasat orang Celcom psal coverage broadband 3g kat area aku,Seksyen 18 Shah Alam.Aku tersenyum, suka pasl orang tu cakap "Celcom ni bagus, connection no problem,coverage kat Seksyen 18 kuat".
Balik rumah, trus guna.1st day, mungkin slow kot,aku fikir mcm tu le.Kekadang terputus.Kekadang tak bole connect langsung.Malamnya, p pula kat area lain, cuba lagi.Sama mcam siang, tetap tak bole connect, kadang2 ada, tapi kerapnya takde.
Esoknya, minta wife guna kat opis dia(psal opis aku tak di benarkan bawa laptop).Tengahari call wife, suara dia mcm marah2.Aku tanya kenapa?Dia kata, dari pagi sampai sekrang(lebih kurang jam 2 petang), tak bole connect langsung.Aku kelam kabut call Celcom.
Jawab seorang wanita "kami dalam proses menaik taraf".Aku pun relax.
Esoknya cuba lagi...sama juga.Kadang2 ada, kerapnya takde.Dan hari-hari selepasnya, masih juga sama.
Menyesal.
Ahhh...tak boleh jadi mcam ni.Walau mcmna pun, aku tetap kena bayar RM68 juga, hatta aku tak bole guna pun.
Call lagi Celcom, merungut lagi pada customer service.Jawapannya "kami akan hubungi encik secepat mungkin".
Hampir 2 minggu aku guna,connection sama juga, asyik tak boleh connect jer.
Masuk minggu ketiga, kesabaran dah makin memuncak.Punggah!Aku call Customer Service, seorang lelaki India menjawab.
Aku malas nak cakap banyak bila dia kata"pihak kami akan hubungi encik".Aku tinggalkan dia dengan satu pesanan untuk CEO(marah ooo).
"Encik, sampaikan pesanan untuk CEO encik, saya sebagai rakyat Malaysia yang ada kad pengenalan, nak dia resign pasal dia gagal sempurnakan
tugas untuk pelanggan.Bagitau dia, saya terpaksa bekerja untuk dapatkan RM68 yang di bayar kepada Celcom.Bila saya bayar, pihak Celcom tak beri pun saya
guna, saya nak guna internet bukannya nak tengok pc ".
Seminggu lepas tu, aku pegi Celcom center kat seksyen 9 Shah Alam, minta officer kat situ setting, kot2 aku tersilap.Seorang wanita yang malas senyum layan aku.Dia belek2,check itu dan ini.Lepas tu, "takde masalah le encik, semua setting dah ok".Dia pun buat le sedikit demo.Issh....ok pula.
Keluar dari Celcom Center, aku p kena teh kat restoran mamak."On", cuba nak surf.Hampeh....tak boleh pun!
Patah balik, jumpa lagi wanita yang sama.Dia terkedu...
"Sekarang Celcom ada masalah,katanya.Aku tanya dia"kenapa masa register, bila saya tanya semua jawab ok,Celcom bagus?"Dia diam,hilang dalam renungan tajam aku(marah lagi!).
Malas nak bersusah2, 3 hari lepas tu, aku terminate line Celcom......senang hati.
Bila perkara ni berlaku, kemarahan ni bukan hanya pada Celcom tapi berjangkit dengan kerja aku kat rumah(part time).Bila siap menulis, nak antar email tak boleh,disconnet.Angin le mcm tu.Senangnya....aku tukar ke Digi, walau slow tapi hari2 aku boleh check dan antar email....

*Aku tak berniat nak cakap CELCOM tak bagus atau DIGI bagus.Cumanya, aku menulis citer ni berdasarkan apa yang aku lalui,dari pengalaman aku.Maafkan aku kalau ada yang terasa hati.
http://shahrulrock.blogspot.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
celcom..memang mcm tu....hoho....tu lah namanya celcom....terbaik sgt lah katakan...haram tul....sodeh den...kenyataan yg xsudah..hoho.... Edited by ICEBOX

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(Shahrulrock @ Jan 1 2009, 03:11 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Emmm....ni nak citer sikit, tapi nak minta maaf kalau ada yang tersinggung pula, terutamanya orang2 dr syarikat "BIRU".
Aku, sebelum ni guna Celcom,salah satu sebabnya tertarik dengan "tagline"Celcom yg terpampang kat iklan.Mudah cakap, iklan tu menarik pasal temanya
"kat mana2 pun ada coverage".
Register dgn Celcom, siap soal siasat orang Celcom psal coverage broadband 3g kat area aku,Seksyen 18 Shah Alam.Aku tersenyum, suka pasl orang tu cakap "Celcom ni bagus, connection no problem,coverage kat Seksyen 18 kuat".
Balik rumah, trus guna.1st day, mungkin slow kot,aku fikir mcm tu le.Kekadang terputus.Kekadang tak bole connect langsung.Malamnya, p pula kat area lain, cuba lagi.Sama mcam siang, tetap tak bole connect, kadang2 ada, tapi kerapnya takde.
Esoknya, minta wife guna kat opis dia(psal opis aku tak di benarkan bawa laptop).Tengahari call wife, suara dia mcm marah2.Aku tanya kenapa?Dia kata, dari pagi sampai sekrang(lebih kurang jam 2 petang), tak bole connect langsung.Aku kelam kabut call Celcom.
Jawab seorang wanita "kami dalam proses menaik taraf".Aku pun relax.
Esoknya cuba lagi...sama juga.Kadang2 ada, kerapnya takde.Dan hari-hari selepasnya, masih juga sama.
Menyesal.
Ahhh...tak boleh jadi mcam ni.Walau mcmna pun, aku tetap kena bayar RM68 juga, hatta aku tak bole guna pun.
Call lagi Celcom, merungut lagi pada customer service.Jawapannya "kami akan hubungi encik secepat mungkin".
Hampir 2 minggu aku guna,connection sama juga, asyik tak boleh connect jer.
Masuk minggu ketiga, kesabaran dah makin memuncak.Punggah!Aku call Customer Service, seorang lelaki India menjawab.
Aku malas nak cakap banyak bila dia kata"pihak kami akan hubungi encik".Aku tinggalkan dia dengan satu pesanan untuk CEO(marah ooo).
"Encik, sampaikan pesanan untuk CEO encik, saya sebagai rakyat Malaysia yang ada kad pengenalan, nak dia resign pasal dia gagal sempurnakan
tugas untuk pelanggan.Bagitau dia, saya terpaksa bekerja untuk dapatkan RM68 yang di bayar kepada Celcom.Bila saya bayar, pihak Celcom tak beri pun saya
guna, saya nak guna internet bukannya nak tengok pc ".
Seminggu lepas tu, aku pegi Celcom center kat seksyen 9 Shah Alam, minta officer kat situ setting, kot2 aku tersilap.Seorang wanita yang malas senyum layan aku.Dia belek2,check itu dan ini.Lepas tu, "takde masalah le encik, semua setting dah ok".Dia pun buat le sedikit demo.Issh....ok pula.
Keluar dari Celcom Center, aku p kena teh kat restoran mamak."On", cuba nak surf.Hampeh....tak boleh pun!
Patah balik, jumpa lagi wanita yang sama.Dia terkedu...
"Sekarang Celcom ada masalah,katanya.Aku tanya dia"kenapa masa register, bila saya tanya semua jawab ok,Celcom bagus?"Dia diam,hilang dalam renungan tajam aku(marah lagi!).
Malas nak bersusah2, 3 hari lepas tu, aku terminate line Celcom......senang hati.
Bila perkara ni berlaku, kemarahan ni bukan hanya pada Celcom tapi berjangkit dengan kerja aku kat rumah(part time).Bila siap menulis, nak antar email tak boleh,disconnet.Angin le mcm tu.Senangnya....aku tukar ke Digi, walau slow tapi hari2 aku boleh check dan antar email....

*Aku tak berniat nak cakap CELCOM tak bagus atau DIGI bagus.Cumanya, aku menulis citer ni berdasarkan apa yang aku lalui,dari pengalaman aku.Maafkan aku kalau ada yang terasa hati.
http://shahrulrock.blogspot.com


cian cite ko.. tapi welcome to internet..

streamyx gak bagus.. xpenah aku problem.. download pun berdesut2 pegi .. wakakaka!!~

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(Shahrulrock @ Jan 1 2009, 03:11 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Emmm....ni nak citer sikit, tapi nak minta maaf kalau ada yang tersinggung pula, terutamanya orang2 dr syarikat "BIRU".
Aku, sebelum ni guna Celcom,salah satu sebabnya tertarik dengan "tagline"Celcom yg terpampang kat iklan.Mudah cakap, iklan tu menarik pasal temanya
"kat mana2 pun ada coverage".
Register dgn Celcom, siap soal siasat orang Celcom psal coverage broadband 3g kat area aku,Seksyen 18 Shah Alam.Aku tersenyum, suka pasl orang tu cakap "Celcom ni bagus, connection no problem,coverage kat Seksyen 18 kuat".
Balik rumah, trus guna.1st day, mungkin slow kot,aku fikir mcm tu le.Kekadang terputus.Kekadang tak bole connect langsung.Malamnya, p pula kat area lain, cuba lagi.Sama mcam siang, tetap tak bole connect, kadang2 ada, tapi kerapnya takde.
Esoknya, minta wife guna kat opis dia(psal opis aku tak di benarkan bawa laptop).Tengahari call wife, suara dia mcm marah2.Aku tanya kenapa?Dia kata, dari pagi sampai sekrang(lebih kurang jam 2 petang), tak bole connect langsung.Aku kelam kabut call Celcom.
Jawab seorang wanita "kami dalam proses menaik taraf".Aku pun relax.
Esoknya cuba lagi...sama juga.Kadang2 ada, kerapnya takde.Dan hari-hari selepasnya, masih juga sama.
Menyesal.
Ahhh...tak boleh jadi mcam ni.Walau mcmna pun, aku tetap kena bayar RM68 juga, hatta aku tak bole guna pun.
Call lagi Celcom, merungut lagi pada customer service.Jawapannya "kami akan hubungi encik secepat mungkin".
Hampir 2 minggu aku guna,connection sama juga, asyik tak boleh connect jer.
Masuk minggu ketiga, kesabaran dah makin memuncak.Punggah!Aku call Customer Service, seorang lelaki India menjawab.
Aku malas nak cakap banyak bila dia kata"pihak kami akan hubungi encik".Aku tinggalkan dia dengan satu pesanan untuk CEO(marah ooo).
"Encik, sampaikan pesanan untuk CEO encik, saya sebagai rakyat Malaysia yang ada kad pengenalan, nak dia resign pasal dia gagal sempurnakan
tugas untuk pelanggan.Bagitau dia, saya terpaksa bekerja untuk dapatkan RM68 yang di bayar kepada Celcom.Bila saya bayar, pihak Celcom tak beri pun saya
guna, saya nak guna internet bukannya nak tengok pc ".
Seminggu lepas tu, aku pegi Celcom center kat seksyen 9 Shah Alam, minta officer kat situ setting, kot2 aku tersilap.Seorang wanita yang malas senyum layan aku.Dia belek2,check itu dan ini.Lepas tu, "takde masalah le encik, semua setting dah ok".Dia pun buat le sedikit demo.Issh....ok pula.
Keluar dari Celcom Center, aku p kena teh kat restoran mamak."On", cuba nak surf.Hampeh....tak boleh pun!
Patah balik, jumpa lagi wanita yang sama.Dia terkedu...
"Sekarang Celcom ada masalah,katanya.Aku tanya dia"kenapa masa register, bila saya tanya semua jawab ok,Celcom bagus?"Dia diam,hilang dalam renungan tajam aku(marah lagi!).
Malas nak bersusah2, 3 hari lepas tu, aku terminate line Celcom......senang hati.
Bila perkara ni berlaku, kemarahan ni bukan hanya pada Celcom tapi berjangkit dengan kerja aku kat rumah(part time).Bila siap menulis, nak antar email tak boleh,disconnet.Angin le mcm tu.Senangnya....aku tukar ke Digi, walau slow tapi hari2 aku boleh check dan antar email....

*Aku tak berniat nak cakap CELCOM tak bagus atau DIGI bagus.Cumanya, aku menulis citer ni berdasarkan apa yang aku lalui,dari pengalaman aku.Maafkan aku kalau ada yang terasa hati.
http://shahrulrock.blogspot.com






biasalah tu bro......kdng2 bila celcom upgrade servis tu mmg lma,aku pn pernah juga buat mcm tu.....siap call yg 1111 tu lagi.....tp kan bagus kalau hampir semua pengguna celcom broadband ni komplen kat celcom tu...ni banyak2 takut mau komplen.......tak tau hak sebagai pengguna......sekurang2nya celcom akan ambil perhatian juga dari komplen pngguna ni,jangan hanya cakap kosong jak,terluas lah, terhebat lah ,terlaju lah....tp bila pakai servis nanti.....hampeh jak.....

QUOTE(ekudz @ Jan 1 2009, 03:44 AM) <{POST_SNAPBACK}>
cian cite ko.. tapi welcome to internet..

streamyx gak bagus.. xpenah aku problem.. download pun berdesut2 pegi .. wakakaka!!~





tiada satu pn yg bagus tu.....broadband ka,streamyx ka....semua sama jak.....mesti ada prob yg timbul.....dah berapa banyak aku dengar komplen pasal streamyx ni....tu kat tempat aku....belum dalam putera.com ni...brlambak dah post2 yg komplen ni.....mungkin sekarang tempat ko masih ok lagi....mungkin juga suatu ari nanti akan timbul masalah.....ttunggu dan lihat jak lah,pasti akan berlaku......

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(naxe88 @ Jan 1 2009, 07:45 AM) <{POST_SNAPBACK}>
biasalah tu bro......kdng2 bila celcom upgrade servis tu mmg lma,aku pn pernah juga buat mcm tu.....siap call yg 1111 tu lagi.....tp kan bagus kalau hampir semua pengguna celcom broadband ni komplen kat celcom tu...ni banyak2 takut mau komplen.......tak tau hak sebagai pengguna......sekurang2nya celcom akan ambil perhatian juga dari komplen pngguna ni,jangan hanya cakap kosong jak,terluas lah, terhebat lah ,terlaju lah....tp bila pakai servis nanti.....hampeh jak.....






tiada satu pn yg bagus tu.....broadband ka,streamyx ka....semua sama jak.....mesti ada prob yg timbul.....dah berapa banyak aku dengar komplen pasal streamyx ni....tu kat tempat aku....belum dalam putera.com ni...brlambak dah post2 yg komplen ni.....mungkin sekarang tempat ko masih ok lagi....mungkin juga suatu ari nanti akan timbul masalah.....ttunggu dan lihat jak lah,pasti akan berlaku......



Di akui, tak semua internet provider ni sempurna.Tapi, sekurang-kurangnya pihak pembekal ni kena le bersedia kemungkinan-kemungkinan yang akan timbul.Dah tahu tak boleh penuhi keperluan pengguna, jangan le letak iklan besar2,gah,hebat.Kononnya, We're the best wireless provider.Bila pengguna merungut, cepat2 le ambil tindakan.Mmg le pengguna ni faham, tak semua rungutan tu boleh di layan.Kalau dah malas nak layan, sistem tu kena bagus le, make it clear.
Ini tidak, masa register, semua ok.Gerenti ok, no problem at all.Bila dah guna, failed!Mmg le pengguna akan merungut pasal janji tak di tepati.Kalau mungkin betul sekarang ni tengah naik taraf, apa pula kena mengena dengan customer?Pelanggan WAJIB bayar, walaupun sistem tu bermasalah,walaupun tengah naik taraf, walaupun tak boleh connect!Kebaikkan dari segi menaiktaraf tu mmg di akui bagus untuk kemudahan masa depan, tapi masalahnya sistem tu dah terganggu, pengguna dah tak boleh nak guna perkhidmatan internet tapi perlu juga bayar tiap2 bulan.Buatnya kerja menaik taraf ni ambil masa 1 tahun dan dlm masa setahun juga pengguna mengalami masalah.....adil ke?
Kecuali kalau ; pengguna tak perlu bayar atau bayar separuh jer kerana sistem bermasalah...

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(Shahrulrock @ Jan 2 2009, 06:47 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Di akui, tak semua internet provider ni sempurna.Tapi, sekurang-kurangnya pihak pembekal ni kena le bersedia kemungkinan-kemungkinan yang akan timbul.Dah tahu tak boleh penuhi keperluan pengguna, jangan le letak iklan besar2,gah,hebat.Kononnya, We're the best wireless provider.Bila pengguna merungut, cepat2 le ambil tindakan.Mmg le pengguna ni faham, tak semua rungutan tu boleh di layan.Kalau dah malas nak layan, sistem tu kena bagus le, make it clear.
Ini tidak, masa register, semua ok.Gerenti ok, no problem at all.Bila dah guna, failed!Mmg le pengguna akan merungut pasal janji tak di tepati.Kalau mungkin betul sekarang ni tengah naik taraf, apa pula kena mengena dengan customer?Pelanggan WAJIB bayar, walaupun sistem tu bermasalah,walaupun tengah naik taraf, walaupun tak boleh connect!Kebaikkan dari segi menaiktaraf tu mmg di akui bagus untuk kemudahan masa depan, tapi masalahnya sistem tu dah terganggu, pengguna dah tak boleh nak guna perkhidmatan internet tapi perlu juga bayar tiap2 bulan.Buatnya kerja menaik taraf ni ambil masa 1 tahun dan dlm masa setahun juga pengguna mengalami masalah.....adil ke?
Kecuali kalau ; pengguna tak perlu bayar atau bayar separuh jer kerana sistem bermasalah...


betul tu...saya setuju sgt2! di harap pihak kerajaan dpt mengambil tindakan terhadap pembekal perkhidmatan internet ni. agar dapat memberi pengajaran pada mereka......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...