Jump to content
syawalkomstar

Israel Mengganas Lagi

Recommended Posts

aku dengar 40 ekor yahudi mampos semalam betul ke?
2 kete perisai/kebal hancus

bab2 nak hantar jin ke ape ke..jin pun kena lalu imigresen kot

aku dengar 40 ekor yahudi mampos semalam betul ke?
2 kete perisai/kebal hancus

bab2 nak hantar jin ke ape ke..jin pun kena lalu imigresen kot
Edited by Evilngenious

Share this post


Link to post
Share on other sites
masuk berita sket;

Pasukan perlawanan Palestina yang dipimpin Brigade Izzuddin Al Qassam, sayap militer gerakan Hamas berhasil memukul mundur pasukan militer Israel yang berupaya merangsek memasuki Gaza dari berbagai penjuru.

Sumber di Al-Qassam menyebutkan, 11 kendaraan militer Israel di Tel Islam dan Zaitun berhasil dihancurkan dan dilumpuhkan dalam pertempuran sengit antara pasukan perlawanan dengan pasukan Israel yang berakhir dengan kekalahan di pihak Israel.

Brigade Al-Qassam menghadapi mereka dengan menembakkan roket R.P.G dan roket anti tank serta ranjau-ranjau darat. Serangan yang tak diperkirakan sebelumnya ini mengakibatkan serdadu Israel terpaksa kembali ke pangkalan semula, setelah mereka gagal membumi hangus akan sejumlah permukiman penduduk.

Sementara itu, Komite Perlawanan Rakyat dan Brigade Al-Quds, sayap militer gerakan Jihad Islam mengumumkan, pihaknya berhasil merontokan sejumlah tank dan kendaraan tempur Israel dengan roket R.P.G mereka.

Beradasarkan berbagai sumber yang ada menyebutkan, pasukan Israel berusaha menutupi kekalahanya dengan menembakan roket-roketnya secara sporadis ke arah warga permukiman hingga menimbulkan korban jiwa di kalangan warga sipil.

Operasi ini merupakan yang kedua kalinya dilakukan militer Israel untuk memasuki Gaza, namun selalu berakhir dengan kegagalan. (asy)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sekarang ni x lg kedengaran tg fatah bantu hamas

xder pun tembakan roket dari arah tebing barat yg dikuasai fatah ke atas israel

aku ada baca buku yg fatah ni x ok

pasal fatah la n skali dgn PLO palestin kena jual pd 1993

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(asm@m @ Jan 14 2009, 07:10 PM) <{POST_SNAPBACK}>
sekarang ni x lg kedengaran tg fatah bantu hamas

xder pun tembakan roket dari arah tebing barat yg dikuasai fatah ke atas israel

aku ada baca buku yg fatah ni x ok

pasal fatah la n skali dgn PLO palestin kena jual pd 1993


ko tak dengar sbb sekarang ni semua orang palestin sibuk berperang... tak sempat kot nak laporkan berita2 terkini..

Share this post


Link to post
Share on other sites
*off topic sket*
Satu masa dulu, aku leka main game COD 4. Masa tu syok rasa dpt headshot militan arab ni. Bila aku dah tgk video keganasan israel dan amerika pada umat islam kat youtube, aku rasa menyesal main game tu. sad.gif Aku terus bakar dvd game tu, dan yg kat pc, aku uninstall habis2. Kat game tu, amerika ye yg bagus, yg baik. Skrg ni aku rasa kalau ada game yg kita boleh jadi watak mujahiddin arab tu, mmg aku nak jadi org pertama yg main. Mmg aku nak headshot semua kepala amerika ngan israel tuh! mad.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
sumber berita terkini plestin dah kena bung!!!

dasat yahudi dok kena....

Al-Qassam ‘Membelakangi’ Pasukan Israel dan Hancurkan Kenderaan Tentera

Gaza – PalestinKini : Batalion Asy-Syahid Izzuddin Al-Qassam, sayap pejuang Hamas mengungkap bahawa para pejuangnya berhasil menyusup ke belakang barisan pasukan Israel yang menyerang timur bukit Al-Kashif, utara Semenanjung Gaza dan menghancurkan sejumlah kenderaan tentera mereka sepenuhnya.



Dalam pernyataan yang diterima Batalion menegaskan bahawa dengan pertolongan Allah dan taufiq-Nya kepada para mujahidin, Batalion Asy-Syahid Izzuddin Al-Qassam berhasil menyusup pada 19;00 Selasa petang kelmarin (13/1) ke bahagian belakang barisan musuh di wilayah Al-Wade timur bukit Al-Kashif. Keadaan tersebut dilakukan setelah berhasil me-monitor puluhan pasukan Israel yang meyeludup ke wilayah tersebut. Beberapa saat kemudian mereka menghancurkan sejumlah kenderaan tentera Israel yang mereka seludupki.

Dua bom penghancur jenis Shawadl 3 berjaya pejuang ledakkan terhadap dua kenderaan pengangkut tentera Israel, satu di antaranya dihancurkan sepenuhnya. Disamping itu mereka juga berjaya menghancurkan sebuah tank Israel dengan misil RPG anti tank dan mengenainya. Pada saat tank-tank Israel lain berusaha menyelamatkan askar yang mati dan luka, mujahidin Al-Qassam menyerang mereka dengan bom Shawadl 3 dan menghancurkanya secara keseluruhannya.

Batalion menegaskan bahawa para pejuang mereka berhasil kembali ke pangkalan dengan selamat setelah melakukan operasi jihad yang pelik ini. Sejumlah pasukan Israel mati dan sejumlah lainnya cedera parah dalam operasi jihad Al-Qassam yang kali ini memberikan tamparan hebat kepada elit tentera Israel. Para askar Israel juga dikejutkan dengan serangan jihad kali ini yang mereka anggap peralatan tentera mereka lebih canggih.

Batalion Asy-Syahid Izzuddin Al-Qassam menegaskan lagi pihaknya akan terus melakukan perang pembelaan terhadap tanah air Palestin di Semenanjung Gaza dan memberikan pengajaran berharga hingga para penjajah Israel lari dari Palestin. (bn-bsyr)

Edited by khorback

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alhamdulillah.. Harap2 kemenangan dipihak palestin walaupun sebahagian besar tanah palestin hancur akibat pengeboman bertali arus dari yahudi laknatullah...

Share this post


Link to post
Share on other sites
pengganasan yahudi terhadap plastin, secara tak langsung membuktikan betapa jiran (sesama islam) telah melakukan pengkhianatan paling dasat dalam sejarah dengan mengenakan sekatan dan pemusnahan jalan keluar masuk.

Menolong kaum kapir demi menjahanamkan sesama islam, sama jenis lah dengan kekufuran dan kemurtadan.

Share this post


Link to post
Share on other sites


doa adalah senjata orang mukmin... mari kita sama2 berdoa... supaya Allah menghancurkan yahudi laknatullah...

Ya Allah, Sebagaimana engkau pernah menghantar burung2 ababil menhancurkan tentera bergajah musyrikin, maka kami memohon kepadaMu Ya Allah... turunkanlah bantuanMu kali ini kepada orang2 islam di palestin,
hancurkanlah rejim zionis sedasyat dasyatnya.. amin...
Edited by shayuthi

Share this post


Link to post
Share on other sites
smlm ak br balik dari masjid
siot btol
bengang aku
dalam2 tengah kalut kat gaza tuh
org tu kasik risalah pasal derma gaza
tup tap2 kat blakang pamplet tu ade pamplet satu lagi distaplerkan
korang taw pamplet apa plak??
pampllet skim cepat kaya...gambar2 keter mewah yg kununnya bole dibeli jika msk skim tu
sadis tol org melayu nih
bodoh2

Share this post


Link to post
Share on other sites
kalau nak menderma,derma lar dekat organisasi yang bole dipercayai,takut ada orang yang mengambil kesempatan,mmg niat kita baik dan ikhlas,x kisah kalau dia tipu kita or x,tapi kesian dekat saudara2 kita di palestin yang x dapat duit bantuan dari kita..bole juga derma melalui Maybank2u

Share this post


Link to post
Share on other sites
sungguh haram jdh puak2 israel kafir yg dilaknat Allah diakhirat kelak...bergelak bsrlah anda didunia ini melihat ramai kanak2 dan perempuan2 tak berdosa yg beragama Islam mati bergelempangan....tp mereka dihadiahkan Allah mati syahid..insyaallah...tp bangsa Israel ini akan dihumban kedlm neraka ...pd masa itu rasalah kedajalan anda membunuh umat2 Islam yg tak berdosa.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
sekadar runungan, berkonsi cerita dan turut meminta pendapat:

kt sedar isu sekarang yang jadi kat penduduk palestin
ad yg menganggap ini isu agama
ad juga yg memilih utk menegakkn keadilan melalui isu kemanusiaan
sehingga ad yang tdak berpuas hati ngn isu pihak bertentangan
masing2 menegakkn kebenaran isu yg dipegang

persoalannya
kt mmg xnafikan ini ad melibatkan isu agama
antara islam dan yahudi
tp kemanusiaan pn ad relevannya
kerana mangsa di palestin juga ad yang terdiri dari agama lain
kristian, atheist dan turut terlibat...mereka yang beragama yahudi sendiri

adakah
ke2-2 isu ini serentak boleh diterima pakai
atau hanya satu isu yang jelas pada 1 masa

pendapat anda....?

Share this post


Link to post
Share on other sites
WAJIB MERASA RAGU BILA UMNO MAHU PERTAHAN PALESTIN





Masih segar diingatan ketika satu ketika dahulu Malaysia pernah menjadi sebagai tuan rumah persidangan khas Pergerakan Negara-Negara Berkecuali (NAM) pernah mengiktiraf kehadiran wakil Pertubuhan Pembebasan Palestin (PLO) sebagai mewakili rakyat Palestin dan mengenepikan wakil Hamas sebagai kerajaan yang sah dinegara itu yang turut hadir dalam persidangan tersebut. Sekaligus memberikan gambaran kepada kita UMNO adalah pendokong perjuangan Fatah bukan pendokong perjuangan Hamas! Tiba-tiba bila semenanjuang Gaza yang dikuasai Hamas diserang, UMNO pula menjadi jaguh! hai pelik! Kita berhak untuk meresa pelik dengan tindakan UMNO sekarang! Kutipan derma yang mencecah RM1,968,130.30 dipungut untuk siapa?

Serangan yang dilancarkan oleh Israel mendapat kutukan di seluruh dunia termasuk negara-negara Eropah dan barat. Kemarahan ini bertambah meluap-luap bagi negara umat Islam sehingga ke satu tahap untuk memboikot produk-produk keluaran Amerika & Israel. Sudah tentu mereka akan mengalami pengurangan jualan daripada negara umat Islam. Bagi menampung kerugian tersebut siapakah yang bertanggugjawab menyelamatkan ekonomi Israel? Adakah Israel tidak memikirkan kesan serangan terhadap Gaza bagi tempoh jangka panjang? Apakah tindakan segera Israel di dalam menghadapi pemboikotan produk-produk mereka?

Apa yang menghairankan kita ialah, UMNO selama ini tak ambil peduli langsung mengenai umat islam di Palestin, tiba-tiba menjadi juara mempertahankan sehingga mereka pun mahu berdemontrasi di tempat-tempat awam. Lebih menimbulkan tanda tanya bila kita melihat bendera Israel berkibar di PWTC milik UMNO!

Kelihatan bendera Israel berkibar di Bangunan PWTC milik UMNO

Apa yang kita kesalkan serta bimbangkan, kita sibuk memboikot produk Israel, tiba-tiba kewujudan derma yang dikumpul daripada umat islam yang diambil daripada masjid-masjid & pertubuhan Islam diserahkan terus kepada Israel bagi membiayai kos peperangan mereka serta membaham umat islam di sana. Jika andaian ini benar! maka sungguh celakalah mereka! sungguh celakalah mereka! sungguh celakalah mereka yang melakukan terkutuk ini

Tuduhan ini bukan ditujukan kepada UMNO, tetapi ianya ditujukan kepada mereka yang bersengkongkol dengan Yahudi Laknatullah Alaih, yang menetang perjuangan Islam & kebenaran.

ditulis oleh: ustzul pada 8:30 AM
Sumber:http://dppnjohor.blogspot.com/2009/01/wajib-merasa-ragu-bila-umno-mahu.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
berita penutup perang, yahudi dah tak larat mengganas.


Al-Qossam Bunuh 80 Serdadu dan Lessakan 980 Roket

Brigade Izzudin Al-Qossam, sayap militer gerakan Hamas menegaskan, pihaknya telah mampu memberikan pukulan keras terhadap musuh Zionis selama perang yang berlangsung 22 hari.

Juru bicara Al-Qossam, Abu Ubaidah dalam konferensi persnya hari ini (19/1) menyebutkan, dalam perang selama 22 hari tersebut, para mujahidnya telah menembak mati 49 serdadu Zionis dan melukai ratusan lainya. Itu belum termasuk korban mati akibat tembakan roket dan tembakan sniper. Dengan demikian diperkirakan jumlah serdadu Zionis yang tewas oleh pasukan Al-Qossam di medan pertempuran, tak kurang dari 80 orang. Jumlah ini belum termasuk korban mati akibat gempuran roket ke wilayah permukiman di sejumlah kota dan distrik Israel. Al-Qossam menantang milirter Israel mengumumkan kerugian sebenarnya yang terjadi di medan pertempuran.

Syuhada Al-Qossam

Dalam pada itu, Abu Ubaidah mengumumkan jumlah syuhada yang meninggal akibat gempuran roket Israel mencapai 1300 orang. Kebanyakan warga sipil yang terdiri dari anak-anak, wanita dan orang tua. Jumlah ini menunjukan bahwa perang ini tiada lain hanya pembunuhan warga sipil, sebagai realisasi dari Aqidah Talmud mereka.

Ia mengatakan, perlawanan yang belum pernah terjadi dalam sejarah. Padahal Israel telah mempersiapkannya ini dalam dalam beberapa bulan sebelumnya. Abu Ubaidah menjelaskan, siapa yang membenarkan perang Israel dan menyebarkan kedustaan bahwa perang ini merupakan serangan balasan atas perlawanan, maka ia telah bersekutu dengan Zionis dan ikut bertanggung jawab dalam perang ini.

Hasil Jihad

Al-Qossam menegaskan, walaupun Israel telah memuntahkan semua roketnya dan membunuh semua yang bergerak di atas bumi ini serta menggunakan ratusan ton bom untuk membunuh bangsa Palestina, namun al-Qossam masih sanggup melancarkan taktik perangnya dalam 23 hari terakhir.

Al-Qossam telah melessakan 980 roket yang terdiri dari 240 roket qossam, 213 roket grad dan 422 roket ringan.

Dari jumlah tersebut, 47 tank Israel rontok dan 4 pesawat tempur mereka jatuh. Satu diantaranya pesawat pengintai tanpa awak.

Tawanan Perang

Juru bicara Al-Qossam ini kemudian menyebutkan, para mujahidnya telah melakukan dua operasi penculikan terhadap serdadu Israel. Pertama dilakukan di sebelah timur Tufah pada hari ketiga serangan dan berhasil menawan sejumlah serdadu Israel. Di sela operasi itu, masuklah pesawat tempur Israel dan menembaki pasukan perlawanan Al-Qossam hingga mujahid Al-qossam, Mahmud Raifi gugur syahid dan terbunuhnya satu serdadu Israel. Sementara yang lainya dapat meninggalkan tempat dengan selamat, walau beberapa orang terluka.

Adapun operasi kedua, dilakukan pada tanggal 5 Januari di sebelah Timur Jabalia. Para pejuang al-Qossam mampu menawan satu serdadu Israel dengan pengawalan ketat dan menahannya selama dua hari di salah satu gedung di medan pertempuran. Kemudian pasukan Zionis mengirimkan salah seorang warga sipil yang ditahannya sebagai tameng hidup untuk dijadikan barang tebusan dengan serdadu Zionis. Namun pasukan perlawanan menolaknya. Pasukan Zionis berang dan mengirimkan pesawat tempur F16 mereka untuk membombardir gedung itu. Dalam serangan ini, tiga pejuang perlawanan yang menawan serdadu tadi gugur syahid sementara serdadu Israel mati terbunuh. Ketiga pejuang tersebut masing-masing, Muhammad Farid Abdullah, Muhammad Abdullah Ubaid dan Iyad Hasan Ubaid.

Pasukan Roket Tidak Terpengaruh

Terkait dengan klaim Israel bahwa targetnya di Gaza telah tercapai, Abu Ubaidah mengatakan, target Zionis di Gaza tidak ada satupun yang tercapai kecuali pembantaian dan kejahatan perang mereka.

Kami di Al-Qossam menegaskan, pasukan roket kami dengan izin Allah tidak tersentuh. Kami melessakan roket-roket ini di saat perang tanpa henti dan kami masih mampu untuk melessakan roket-roket ini selanjutnya. Kami tegaskan, roket kami terus berkembang dan meningkat kemampuanya. Musuh Zionis akan mendapatkan kerugian baru dan menjadi target serangan kami di masa yang akan datang. Kamipun melessakan roket ini dengan perencanaan di saat perang. Seperti kami katakan di awal. Israel telah memulai perang. Namun mereka tidak mampu menghentikanya. Kamilah yang menentukanya.

Sejak awal mereka mengatakan, perang akan berlangsung sebentar. Tetapi kemudian mereka menggelar tahap kedua dan ketiga. Kerugian kami akibat perang ini sedikit sekali. Kami sudah memperbaikinya sebelum perang berakhir. Demikian juga dengan klaim Zionis yang mengatakan, telah menawan pasukan perlawanan. Ini adalah pernyataan dusta. Tidak ada satupun anggota perlawanan yang tertawan oleh mereka. Walaupun mereka menawan itupun hanya warga sipil biasa.

Persenjataan Akan Berlanjut

Juru bicara Al-Qossamm, Abu Ubaidah menegaskan, tujuan perang Zionis tertuju pada penghentian penyelundupan senjata melalui perbatasan. Dan ia minta dukungan internasional untuk menghentikanya. Kami katakan, kalau benar, kapankah penyelundupan senjata melalui jalur resmi perlintasan. Apakah mereka mengizinkannya ? tentu tidak. Tetapi yang penting kami tahu bagaiman senjata itu dibuat dan darimana senjata itu masuk Gaza.

Yang perlu kami katakana di sini adalah, senjata perlawanan tidak masuk dengan jalan diselundupkan. Sejak awal kami menginginkan senjata itu masuk secara resmi. Namun semua Negara menolak perlawanan rakyat Palestina. Oleh karena menjadi hak kami untuk memasukanya dengan cara yang kami bisa. Tekanan untuk melarang masuknya senjata bukanlah perkara baru. Sejak dahulu mereka melarang masuknya senjata perlawanan. Tidak ada satupun yang dapat menghalangi kami untuk melawan penjajahan. (asy) Edited by khorback

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(Superior @ Jan 20 2009, 03:05 AM) <{POST_SNAPBACK}>
WAJIB MERASA RAGU BILA UMNO MAHU PERTAHAN PALESTIN





Masih segar diingatan ketika satu ketika dahulu Malaysia pernah menjadi sebagai tuan rumah persidangan khas Pergerakan Negara-Negara Berkecuali (NAM) pernah mengiktiraf kehadiran wakil Pertubuhan Pembebasan Palestin (PLO) sebagai mewakili rakyat Palestin dan mengenepikan wakil Hamas sebagai kerajaan yang sah dinegara itu yang turut hadir dalam persidangan tersebut. Sekaligus memberikan gambaran kepada kita UMNO adalah pendokong perjuangan Fatah bukan pendokong perjuangan Hamas! Tiba-tiba bila semenanjuang Gaza yang dikuasai Hamas diserang, UMNO pula menjadi jaguh! hai pelik! Kita berhak untuk meresa pelik dengan tindakan UMNO sekarang! Kutipan derma yang mencecah RM1,968,130.30 dipungut untuk siapa?

Serangan yang dilancarkan oleh Israel mendapat kutukan di seluruh dunia termasuk negara-negara Eropah dan barat. Kemarahan ini bertambah meluap-luap bagi negara umat Islam sehingga ke satu tahap untuk memboikot produk-produk keluaran Amerika & Israel. Sudah tentu mereka akan mengalami pengurangan jualan daripada negara umat Islam. Bagi menampung kerugian tersebut siapakah yang bertanggugjawab menyelamatkan ekonomi Israel? Adakah Israel tidak memikirkan kesan serangan terhadap Gaza bagi tempoh jangka panjang? Apakah tindakan segera Israel di dalam menghadapi pemboikotan produk-produk mereka?

Apa yang menghairankan kita ialah, UMNO selama ini tak ambil peduli langsung mengenai umat islam di Palestin, tiba-tiba menjadi juara mempertahankan sehingga mereka pun mahu berdemontrasi di tempat-tempat awam. Lebih menimbulkan tanda tanya bila kita melihat bendera Israel berkibar di PWTC milik UMNO!

Kelihatan bendera Israel berkibar di Bangunan PWTC milik UMNO

Apa yang kita kesalkan serta bimbangkan, kita sibuk memboikot produk Israel, tiba-tiba kewujudan derma yang dikumpul daripada umat islam yang diambil daripada masjid-masjid & pertubuhan Islam diserahkan terus kepada Israel bagi membiayai kos peperangan mereka serta membaham umat islam di sana. Jika andaian ini benar! maka sungguh celakalah mereka! sungguh celakalah mereka! sungguh celakalah mereka yang melakukan terkutuk ini

Tuduhan ini bukan ditujukan kepada UMNO, tetapi ianya ditujukan kepada mereka yang bersengkongkol dengan Yahudi Laknatullah Alaih, yang menetang perjuangan Islam & kebenaran.

ditulis oleh: ustzul pada 8:30 AM
Sumber:http://dppnjohor.blogspot.com/2009/01/wajib-merasa-ragu-bila-umno-mahu.html


susah btl zaman sekarang ni yer...
macam2 kerajaan buat yer...

kepada yang ragu2 ttg kemana sumbangan yang dihulur utk palestin... sila jgn derma... derma pun hati tak tenang..

bab bendera israel kat pwtc.. setahu aku malaysia ni tak dak hubungan langsung dgn israel...

kalau ko boleh tangkap gmbr bendera israel kat pwtc tuh lagi baguih.. boleh tunjukkan kat kawan2 putera disini...


Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...