Jump to content
.mysahabat9

Pm Akan Umum Penurunan Harga Minyak

Recommended Posts

Tu ler pasal... Aku setakat gomen naik RM10 lagi aku suka..RM20 seliter pon aku suka, tadahal punya, xda bising2.. Kita isi minyak byk, bila dah xde duit, kita makan ubi plak..ape susah..

*balik kampung time raya naik basikal,g shopping kat tesco naik basikal, g pcfair kat klcc naik basikal..HEHEHE

Ko jgn nak jadi mcm Saberi Chek bro (mcmana ko nak samakan Msia dgn brunei?) :wacko: .. Cakap mulut berbuih2, tp isi xde..

hahaha terbanyang aku time debat aritu saberi mulut berbuih...geli aku beb...nak termuntah...aku sokong encik trojen horse :unsure::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

suka eh..maslahnye bile minyak naik..smua naik,bhn mknan,minum,keperluan asas..smua naik,kenderaan awam smua naik....bil elektrik,bil air naik gak...smpai bile kau nk ddk diam...msti smpai satu thp kau merungut gak...

contoh mcm harga ayam dulu sblm minyak naik rm6.50 jerk sekilo skrg rm7... :o

Aku pernah dgr orang kata... minyak naik tiada inflasi...bongok gak...HAHAHAH..

apa yang ko kata tu tu bukan disebabkan kenaikkan minyak tapi disebabkan kepenatan mengayuh basikal untuk menghantar barang, dan membuat catatan bil daripada satu rumah ke satu rumah sbb nak berjimat cermat minyak naik taknak naik lori sbb guna minyak...HEHEHEEHEHEHEHE

Edited by mysahabaat10

Share this post


Link to post
Share on other sites

btul gak tue manusia perlukan air untuk bergerak(mcm minyak untuk gerakan kete) oleh kerana harga air pun naik disbabkan kenaikan harga minyak....maka naik ar segala perkhidmatan..hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

argg sume bende naik...aku g singapore aritu,derang sume import,tp tgk barang2 makanan agak releven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

singapore duit diaorg makin "growing" tak ade masalah import2 nieh...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu ar psal....apsal mesia ni ekonomi down je...semua korupsi je...huhuhu

Share this post


Link to post
Share on other sites

mana bleh redha..ko ni pemikiran x terbuka arr.... ko kaya x pe ar..hahah :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mana bleh redha..ko ni pemikiran x terbuka arr.... ko kaya x pe ar..hahah :lol:

bukan masalah pemikiran tak terbuka atau kaya tapi kita sebagai rakyat ni siapelah dimata kerajaan. suara minoriti siapa nak peduli. nak kutuk ke nak puji ke macam tu jugak lah kerajaan akan buat. siapa yang pilih kerajaan sekarang ni patut berpuas hati apa yang diorang buat. :lol: tak kan dah rasa menyesal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aku tak gi pun mengundi..heheheh :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Memang [email protected] kabut kalau buat penyelarasan tapi kalau dah nak harga minyak turun terpaksa la buat camtu mana tau harga minyak akan turun lagi lepas ni .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smlm aku baca suratkhabar Berita Harian. Gaji pencuci bangunan pun dah 2000 pound. Minyak diorang pun tak sampai 2 pound. Patulah ramai rakyat Malaysia tak nak balik sini. Kalau ikut kerajaan kita, kita sepatutnya untung sebab harga minyak kita lagi murah dari UK ( ikut duit kita = +- RM12++) ( walaupun kerajaan tak pernah cakap .. Tapi aku tetap tulis sebab aku dah terikut perangai kerajaan suka membandingkan minyak ngan negara lain ).

P/S: Kat sini gaji pencuci bangunan berapa ribu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smlm aku baca suratkhabar Berita Harian. Gaji pencuci bangunan pun dah 2000 pound. Minyak diorang pun tak sampai 2 pound. Patulah ramai rakyat Malaysia tak nak balik sini. Kalau ikut kerajaan kita, kita sepatutnya untung sebab harga minyak kita lagi murah dari UK ( ikut duit kita = +- RM12++) ( walaupun kerajaan tak pernah cakap .. Tapi aku tetap tulis sebab aku dah terikut perangai kerajaan suka membandingkan minyak ngan negara lain ).

P/S: Kat sini gaji pencuci bangunan berapa ribu?

sara hidup kat sana tinggi la . Harga minyak lagi mahal la dari 2 pound per gallon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aku tak gi pun mengundi..heheheh :P

sama ar..hehe.....tp skrg dah kurang pengundi hantu....tp masihhhh ada lagi tu

sara hidup kat sana tinggi la . Harga minyak lagi mahal la dari 2 pound per gallon.

aha betul2....lec aku penah cite...dia dulu stdy sane... tu la..kerajaan derek banding dgn negara lain,derang ada banding pasal gaji tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tapi keje sane balik sini jd org kaya oooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

nak kaya gi tangkap king crab kat alaska ,takpun bawak lori kat tundra mana tuh . ahahha. :P. lol bila la dia nak umumkan harga minyak baru nih , bila buat pengumuman nak turun laju je . haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

tapi keje sane balik sini jd org kaya oooo

betul..betul..betul....(mcm upin dan ipin plak)..hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

fuhhh minyak... aku mmg terasa giler l... tiap2 minggu aku kena blk dr Bagan Serai ke K.sel minyak rm100+_ pakai 2.0cc turbo lak tu. Tiap2 minggu aku spend dlm rm300 utk minyak+tol+makan dlm perjalanan. dulu time rm1.92 rase sedap sikit. Klau isi rm50 dpt la dlm 25liter. skang rm50 cuma dpt 18liter je...

Klau minyak turun alangkah gembiranya aku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korang cakap Kenapa malaysia tak bleh kurangkan harga minyak sedangkan arab saudi boleh kurangkan harga minyak. Pastu korang cakap brunei tu negara kecil, jadi x hairanlah minyak dia murah, sebab rakyat dia ciput je. Lagi, korang kata lagi singapura tu walaupun kecil taraf hidup diorang tinggi.

ROBOTs, habiskan PMR dulu yerk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ROBOTs, habiskan PMR dulu yerk

tak perlu personal insult kalau orang lain kasi fakta yang tak best @ betul @ dsb .

@banjar

2.0 pun da rasa minyak naik apatah lagi turbo . Downgrade jela kereta tu kalau sampai rm300 seminggu keluar untuk perjalanan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ini kesan debat DSAI ngan Saberi la ni.Pak Lah nk bagi isyarat yg die dah berbulu ngan si Saberi yg tewas dlm debat tu sbb tu Pak Lah ubah strategi hatga minyak tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 pun da rasa minyak naik apatah lagi turbo . Downgrade jela kereta tu kalau sampai rm300 seminggu keluar untuk perjalanan .

So sebagai langkah berjimat cermat... Ko jual jer kereta ko beli kancil... jimat KOS...hehehehe... Kalau kancil minyak masih hirup banyak... langkah berjimat cermat... jalan kaki atau naik basikal daripada Bagan Serai ke KL... Problem Solved tak membebel sampai mulut berbuih...HEHEHEHEHE

Share this post


Link to post
Share on other sites

bagus la minyak turun

x yah bising kate ade makne minyak turun

x penah nak bersyukur tapi......... suke cari kesalahan org lain

x payah nak wat demo2 ngarut ngan aksi lucah.hahhahha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...