Jump to content
Sign in to follow this  
izwan

Masukkan Shoutbox Dalam Putera.com !

Shoutbox di permulaan forum (www.putera.com)  

10 members have voted

  1. 1. Shoutbox di permulaan forum (www.putera.com)

    • Cadangan yang baik..
      3
    • Nak buat apa?
      7


Recommended Posts

Sebelum itu, mungkin tak terlalu lambat lagi utk mengucapkan selamat hari raya aidilfitri maaf zahir & batin.

OK.

Di sini nara nak kemukakan satu cadangan.. iaitu memasukkan kotak shoutbox (kotak jerit) di permulaan forum (forum.putera.com). Di situ user-user (registered/guest) boleh hantar msg online..

Mungkin kalau nak bagi notis/pemberitahuan sesuatu atau chat kosong di tengah malam (2-3 user sahaja atau mungkin lebih) ada tempat utk chat secara online dan CEPAT!

Sekarang.. kalau ramai user (20-30 orang sekali online) payah nak chat sekali.. mungkin juga user boleh chat di #Putera.com di IRC... tapi kalau difikirkan.. adakan shoutbox ini pun baik juga.. dan dengah pengawasan moderator.. ini mungkin satu kenyataan..

#edit mungkin tak ada lagi forum di Malaysia yang buat begini... jadi apa salahnya kita jadi forum yang pertama buat begini ? dan mungkin forum lain akan menurut kita pula ?

Edited by NaRa

Share this post


Link to post
Share on other sites

banyak dah forum yang buat cam gini

and also dah banyak yang buang, mainly pasal lagi senang untuk bagi irc:// link ke server dan channel irc

Share this post


Link to post
Share on other sites

#edit mungkin tak ada lagi forum di Malaysia yang buat begini... jadi apa salahnya kita jadi forum yang pertama buat begini ? dan mungkin forum lain akan menurut kita pula

ada .. dulu .. http://www.relakzs.net. admin dia budak pompuan umo 17. skang ni xsilap aku tak renew domain. ntoh la. aku pun tak kontek budak tu sbb dia kat obersi.

kdg2 agak kalut juga ada shoutbox. even kat IRC pun .. buat satu topik.. den .. org lain tukar topik. ada group plk ckp hal dia. isk .. susah jugak tu. tp .. terai la buat. kalau tak seswai .. remove kan aje hak hak hak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

and also dah banyak yang buang, mainly pasal lagi senang untuk bagi irc:// link ke server dan channel irc

betul la yang itu.. kalau ada yang 'web-based'.. rasanya lebih GLOBAL .. pasal bukan selalunya semua user sini nak masuk ke #Putera.com (abang C-Fu masuk ke? tu satu tahun dulu punya cerita..)

rasa macam dah berpecah-belah pulak.. tu ingatkan.. kalau nak feel 'real-time' chat.. just go for IRC.. kalau nak bagi notis atau msg kpd sesapa YANG ONLINE.. boleh gunakan shoutbox tu kan?

dan .. kalau ada yang rasa ni satu menda yang 'crap' je.. mungkin boleh cuba dulu.. mungkin 1 bulan.. tengok apa perkembangan.. ada 'havoc' atau tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako rase ako takleh masuk kot. some idiot pegi ban IP dari ostolia (cuba teka sape), or whatever. but then dah lame ako tak try masuk pon, mainly pasal ape yang ko cakap tu.

also because ako lagi suke cakap ngan pompuan2 kat sini rather than dok bazir mase ngan mamat2 cam azuan, but that's just me.

but kalo nak ade orang moderate chatting memang susah, time consuming, dan worthless. pasal care yang elok untuk moderate, kalo sesape pernah participate dalam ape2 irc interview atau discussion formal cam kat cnn ke, moderator akan dapat semua questions dan die pilih yang mane boleh die allow untuk ditanyakan dalam channel. ni care terbaik nak jage. sape yang nak jage 24j depan pc?

if moderate dengan cara bace chatlog yang dah ade then lagi la leceh, sape tak fedap.

anyway kalo ivisionboard rasenye ade addon untuk shoutbox ni, so kalo nak tambah shouldnt be a big problem pon.

OT: ko dah save ke idak sume teks2 yang ade kat wiki tu? pasal ako nak reset balik. cepat la sementara ako free nih.

Edited by C-Fu

Share this post


Link to post
Share on other sites

padahal dia lagi tak sedar yang ramai pengguna kat sini lagi la tak suka melayan badut ostolia macam crap-fu ni. rolleyes.gif suka betah orang, pastu pendapat dia je yang betul. tak heran la sampai penah masuk group kanak kanak istimewa (dalam perhatian). laugh.gif apa ko ingat ko bubuh nama aku dalam public macamni dengan harapan orang yang baca akan setuju dengan ko ka budak crap? cermin muka tu dulu la. ko ingat bila ada 2-3 user yang taip "ye aku setuju dengan idea crap-fu" ni maknanya semua user dalam ni setuju dengan ko? oh ye btw dulu ko selalu guna perkataan crap, sampai telekom jadi telecrap eh? (nasib baik proton tu badut ni tak dapat idea camana nak selitkan crap dalamtu) tapi bila nama dia sendiri kena selitkan dengan crap, tau pulak melatah eh? rolleyes.gif

ok kembali kepada tajuk asal. aku pun tak setuju ada shoutbox pasal takpayah ada shoutbox pun badut ostolia ni boleh buat lawak badut dia kat merata tempat/topic/subtopic atau hijack thread orang lain contoh macamni:

1. tipu

2. wahh ah ahahhaa lariiii

dan sebagainya. rolleyes.gif <- nipun emoticon budak crap ostolia gak ni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...