pharez 2 Report post Posted November 2, 2007 huhu..dok kat pantai hillpark..tp antara sbb utama nak pasang internet pon nak menorent 24 hour..cmner tuh? ohhh ye ke...menorrent lepas peak hour should be no problem... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kulir9 0 Report post Posted November 2, 2007 parangjiwa,mana bukti2 yg ko nak dedahkan tu..x sabar nak tau. jgn dari sumber yg x boleh dicayer dah le..bilalak ada sebab2 protection dr pihak politik utk provider tertentu..supaya 'provider' tu tetap boleh survive dan untung juta2 , cekek darah org melalui caj tinggi dan x kasi chance pd provider yg lain..atau cuma alasan2 lapuk yg digunakan.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ApoKalypse 1 Report post Posted November 2, 2007 cakap ngan org stimix mmg la dia akan menang kan stimix... nak jaga pelanggan la tu konon, walhal hakikat nye lain... yg merasa mesti tau apa yg di rasa.... betapa peritnya bayar tiap2 bulan tp service yg kita dpt perghhh!!!! cam kekura patah kaki.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kingotromen 0 Report post Posted November 2, 2007 komplen komplen komplen.. xsuke xyah pakai abeh cite.. tp streamyx kat umah aku mmg laju, no issue!! tensen bile klang valley down huhuhuhuhu dsl stable xle connect tp nasib baik xsampai 12jam down.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kulir9 0 Report post Posted November 2, 2007 cakap ngan org stimix mmg la dia akan menang kan stimix... nak jaga pelanggan la tu konon, walhal hakikat nye lain... yg merasa mesti tau apa yg di rasa.... betapa peritnya bayar tiap2 bulan tp service yg kita dpt perghhh!!!! cam kekura patah kaki....betul lah tu.saya sokong 100%. mmg mcm tu lah penjual sesatu produk, dia kan support produk mereka sendiri..mmg sepatutnya gitu..bagi pelanggan yg langgan lak ..ada yg okey , ada yg tak , ada yg x kisah apa-apa..tengok 'vote' kat atas tu sbg rujukan.biasa le tu..bagi yg kata dpt service hampeh ..mmg hak diorg utk complain. rasa x puashati tu mmg betul dan selayaknya,alahai servis ciput..dulu beberapa CEO pun pernah complaint psal broadband kat msia ni servis lemah..aku lak neutral je! Quote Share this post Link to post Share on other sites
e_X 2 Report post Posted November 2, 2007 Bagus Streamyx ni senang aku . . . Tak payah bayar tenet pon dapat pakai Streamyx . . . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ApoKalypse 1 Report post Posted November 3, 2007 btul tu kulir9, so bg sesapa warga stimix dlm ni jgn la pikir nk hapuskan komen2 org yg ada probs dgn stimix ni dgn dakyah2 korg tu sebaliknya cuba perbaiki kelemahan.... ini tidak, bila kita complain, ada je dia punya idea nak block apa yg di complain...silap2 kita yg ditembak balik... Quote Share this post Link to post Share on other sites
rasberry 0 Report post Posted November 4, 2007 takat ni connection aku ok la, laguuu giler.. stable... lgpun aku ni bukan jenis heavy downloader. cuba check kot2 pc korang tu ader spyware ke tak. kalau spyware kat pc ni mmg leh lembabkan pc n internet pon jadi slow. naknak soft yg dari [waran tangkap] site memang tak 100% selamat. member aku pakar assembly ader bagitau yg software dari underground ni pasti tetap akan diselitkan spyware walopun antispyware kate clean. camtu gak ngan virus, biasanye virus keluar dulu baru la kampeni AV keluarkan penawarnya.... apepun aku lebih berat kepada kata pakar.. yg betul2 pakar arr.. yg tak pakar tapi wat-wat pakar mmg ramai...huhuhu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ajkr06 0 Report post Posted November 4, 2007 Bagi sayalah...Alhamdulillah...setakat ni Streamyx mmg sangat OKE! kat kawasan saya ni. Tapi dulu ada terjadi masalah sikit...satu tmpt saya ni sampai hampir 4 hari tak dapat gna Streamyx. Lampu DSL stabil...tapi bila nk connect.., tak boleh. Pas dah elok tu...terus elok je internet sampai skrg... Saya gna line 512Kbps... Dptlah kalau normal dnload dalam 64-68KBPS.... kalau upload tu dalam 26-32KBPS..... tapi tu pun setelah berbagai2 dugaan dihadapi....bukak report sampai 6 kali.... baru nk amik tindakan.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
rasberry 0 Report post Posted November 4, 2007 biaser ar tuh.. name pun dah teknologi mane leh lari dari masalah. diorg bukannye nak jaga sorang dua customer. beribu2 subscriber nak kena jaga. \kena rajin call la.. aku penah 10 kali hantar report takde followup pastu last-last baru ade tindakan. kene sabar je la n kena pandai la nak deal camner. kalo main style koboi je aku pun bosan gak kenkadang.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
pharez 2 Report post Posted November 5, 2007 4 Days gone...still masih belum ada pendedahan dokumen sulit yang ditunggu2...ahaks...Yup...hak pengguna untuk komplen mmg tak patut dinafikan...hak pengguna untuk puji gak tak boleh dinafikan... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kulir9 0 Report post Posted November 5, 2007 4 Days gone...still masih belum ada pendedahan dokumen sulit yang ditunggu2...ahaks...Yup...hak pengguna untuk komplen mmg tak patut dinafikan...hak pengguna untuk puji gak tak boleh dinafikan...yup..dah lama nantikan pendedahan dr parangjiwa..hehe.bila nak muncul ye!cayalah phrez..psal tu ada yg dpt service ok..dan ada yg kurang tapi yg pastinya bukan sal monopoli n politikkan ..hehe. tengok 'vote' kat atas tu mungkin sikit2 ada betulnya. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pharez 2 Report post Posted November 5, 2007 yup kalau ada masalah harus dilihat dari aspek positif...buat report...diskas camne nak betulkan masalah, lagi baik... Quote Share this post Link to post Share on other sites
baby_garl21 0 Report post Posted November 5, 2007 ohhh ye ke...menorrent lepas peak hour should be no problem...lepas peak hour wat time?biase nyer wat wak2 malam.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ApoKalypse 1 Report post Posted November 8, 2007 yup kalau ada masalah harus dilihat dari aspek positif...buat report...diskas camne nak betulkan masalah, lagi baik...aku dah bosan dah nak buat report, bila buat report je tech dtg pastu bukan dia betulkan tp dia nak downgrade pulak internet aku aku suruh repair bukan downgrade..hangin aku!!! tp aku x salahkan tech to 100% sbb dia sendiri ckp kat aku cable kawasan melaka ni mmg TERUK sangat! bila lah nak tukar ke fibre optic ni..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
parangjiwa 3 Report post Posted November 13, 2007 (edited) parangjiwa,mana bukti2 yg ko nak dedahkan tu..x sabar nak tau. jgn dari sumber yg x boleh dicayer dah le..bilalak ada sebab2 protection dr pihak politik utk provider tertentu..supaya 'provider' tu tetap boleh survive dan untung juta2 , cekek darah org melalui caj tinggi dan x kasi chance pd provider yg lain..atau cuma alasan2 lapuk yg digunakan..Salam..rileks...utk mencarik bukti, kena carik dgn betul2..kang ada yg tak caya plak...kenala carik siap cam thesis tuh..ngan quote2...reliable source..if possible aku nk buat slide show kalau masa mengizinkan...tp...harap paham...pertama: if betul aku or sumone else bleh proof kepincangan2 sampai staff streamyx pun terkedu tak leh nk jawab, still diorang bukan bleh buat apa sgt pun..ni smua byk sangkut paut ngan pihak atasan gak...dan cost lg..ya..."cost yg kami tanggung tinggi"..ayat boring yg most customer taknak dengar or amik tau.percayalah.kedua: sila bersikap professional n jgn ikut emosi. even aku ada gak puji streamyx(mana yg logik diberi pujian, aku rasa n percaya patut dipuji). if korang rasa sesiapa sajer termasuk aku bersikap x professional, sila tegur dgn berhemah. Kita ni bangsa Malaysia yg berdaulat, n manusia tidak sempurna...cuma muhibah, usaha, iman, amal dan dan doa jer yg membezakan...Allah jer yg lebih tahu.ketiga: tujuan aku ialah utk pinpoint mana2 yg kelemahan n beri cadangan2 bernas...aku rasa aku ada gak beri beberapa cadangan bernas...tp takder plak dikomen oleh yg pihak yg berkenaan..rilek la beri je la komen...n usaha aku ini ialah supaya internet kita lebih power n maju...tak kesah la under TM ker...or nnt lagi 5-10 tahun ada yg lain menonjol cam streamyx ker(iyer la aku tau...byk ISP..tp skang konon2 tak menonjol la cam streamyx..apsal? dh dibincangkan pun)...at least if pihak ada staff streamyx dlm forum ni yg ada inisiatif, memberi feedback2 ini kepada pihak atasan...aku tau la...bukannya senang and mostly tu mmg bukan di bwh bidang kuasa masing2...tp..who knows?...mana tahu pendapat anda didengari?...at least ada la inisiatif...Lastly...aku skang sgt sbuk...so, kenala tunggu,sprt juga...~sigh~aisehh..kang aku tulis kang marah...kita tungguuu....info menarik dari aku atau forumer2 yg lain.... Edited November 13, 2007 by parangjiwa Quote Share this post Link to post Share on other sites
pharez 2 Report post Posted November 13, 2007 12 DAYS GONE .... Stilll waiting ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ApoKalypse 1 Report post Posted November 13, 2007 ape masalah sebenarnye ni..... ? ? ? parangjiwa ? ? ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
parangjiwa 3 Report post Posted November 20, 2007 ape masalah sebenarnye ni..... ? ? ? parangjiwa ? ? ?sorry bro..baru2 nih byk la pulokk projects melanda..soo...hehehe...tungguu..aii...takkan ambo sorang jer kot...yg lain2 yg berkobar2 tu..mai la bagi sumbangan skali...hehehee... Quote Share this post Link to post Share on other sites
pharez 2 Report post Posted November 21, 2007 keh keh keh...nak buat camno...yg lain takde proof...so the pressure is on u...wakakaka...20 DAYS GONE !!! Still WAITING PATIENTLY !!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
cyberfly 1 Report post Posted November 22, 2007 kalau rumah aku,mmg puas ati..aku pakai pakej 1mb,kalau direct download leh 190-219 kb/s.Tapi aritu pernah down 2 minggu,mcm2 diaorg suruh buat,last2 sekali masalah kat port diorang je Quote Share this post Link to post Share on other sites
ApoKalypse 1 Report post Posted November 24, 2007 pergh! untung ko..kekekke...betul ke aku dgr skang tmnet tgh upgrade cable dia dr cable lama ke fibre optic ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
januox 0 Report post Posted November 24, 2007 Modem aku rosak masa seminggu selepas daftar stimix,pastu aku gi report kat tmnet..derang cakap nanti petang technician akan dtg cek.Petang tu org tm call aku,tanye samada modem dah ok ke belum..aku ckp mane ok sebab dah rosak,dia jawab nanti petang2 skit dia dtg umah.Aku tunggu sampai ke malam xsampai2.Keesokannya derang call aku lg,tanye soalan sama,aku pun jawab dgn jwpan yg sama..tapi derang xckp pun nak dtg cek tapi terus matikan panggilan.Aku boring menunggu aku terus beli modem(aztech) baru,biar pun masa daftar tu aku ambik pakej RM99(+modem).Lepas dekat 2minggu aku tunggu lagi tapi terus xde jawapan daripada tm,2 hari lepas aku pergi lagi kat tm.Aku ambik nombor giliran,berjanggut aku tunggu..sampai giliran aku,au terus gi kaunter.Aku report kali ke 2,pastu org tm tu call saper ntah aku pun xtow..balik2 dia suruh aku balik umah pastu suruh aku call ke talian 100..fening aku dibuatnye.Masa tu aku pk,kalo call talian 100,camner operator nak cek modem yg dah rosak?Camner dia nak repair?Aku trus bersabar dan balik umah.Bila sampai kt umah,aku trus dail 1 0 0,tekan tu tekan ni dpt cakap dengan operator.Aku btau kat oper yg modem dah kondem,dia jwb cuma nak kepastian je samada modem aku ni btul2 rosak atau tidak.Pastu dia suh aku buat ape yg dia ajarkan,aku buat je la.Tapi still xleh connect gak.Aku rasa cam dah takde harapan je nak dptkan modem gantian daripada tm ni..tapi xpe seb baek aku dah beli modem aztech.Kesimpulannye,rugi atau tak kalo aku xdapat gantian modem baru daripada TM?Kalo nak kata untung xde la kan,tapi kenapa susah sangat nak dptkan gantian modem dari TM?Ni salah aku atau salah sangka? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pharez 2 Report post Posted November 24, 2007 Ko register kat mana?anyway...1. kalau register kat tm point, bawak modem ghi tmpoint...ckp rosak, suruh dia test dan ganti baru sebab pakej with modem...rugi tak tukar sebab ko sewa modem tu2. ko register bila?kalau lepas 1 Nov...patut pakej yg sama hanya RM77 sebulan...dengan modem FREE...3.kalau register ngan aku modem rosak bleh tukar one to one...nape tak register kat aku?hanya ko leh jawap...heheheh Quote Share this post Link to post Share on other sites
eidda 0 Report post Posted November 24, 2007 tumpang skakitm mmg teruk sgat teruk dia punya service!aku problem tpn bkan streamyx,tp line tpn die.problem die bunyi bising hingar smpai aku xdengar la orang cakap apaaku dah repot 100 dh byk kali sjak 3bulan lalu..smpai skarg xda apa prubahan.tm tau nak duit aku je,blan2 bkan aku xbyarasyik cal balik tanya ok ke x,yg bestnye tanya streanyx ok ke x.bila masa aku complain streamyx aku problem Quote Share this post Link to post Share on other sites