Jump to content
ApoKalypse

Pandangan Anda Tentang Service Tmnet Kepada Rakyat Malaysia!

TMnet Streamyx Vote Now!  

242 members have voted

  1. 1. Apakah Respon Anda Terhadap Service Yg DiBeri Oleh TMnet Streamyx

    • Sangat Baik!
      14
    • Baik!
      32
    • Sederhana!
      59
    • Lemah!
      56
    • $%#*&!@1!
      81


Recommended Posts

tau takpa... tech tu kata sbb kabel... tp dia kata xleh wat apa2 sbb masalah ni dr kabel... ada ke ckp mcm tu... ni bukan melibatkan aku tp satu kawasan ni yg guna stimix buat aduan lebih kurg mcm aku jer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

TM ngan TMNET tu lain2 ke? bukan sama ke.... cuma TM utk telefon dan TMNET utk internet dan aku rasa dua2 ni mmg ada kaitan,if line telefon teruk maka internet pun akan jd teruk betul x...

ni ada kisah yg aku lalui depan mata aku la...aritu tech ada dtg umh aku then dia check n resultnya kabel x baik kat kawasan aku then dia panggil org TM suh check tgk, org TM tu kata benda ni xleh wat ape pasal dia takut nak p adu org atasan tuk repair kabel kat kawasan tu... kalau mcmni la sikap TM aku rasa takkan maju ISP negara kita ni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

TM ngan TMNET tu lain2 ke? bukan sama ke.... cuma TM utk telefon dan TMNET utk internet dan aku rasa dua2 ni mmg ada kaitan,if line telefon teruk maka internet pun akan jd teruk betul x...

ni ada kisah yg aku lalui depan mata aku la...aritu tech ada dtg umh aku then dia check n resultnya kabel x baik kat kawasan aku then dia panggil org TM suh check tgk, org TM tu kata benda ni xleh wat ape pasal dia takut nak p adu org atasan tuk repair kabel kat kawasan tu... kalau mcmni la sikap TM aku rasa takkan maju ISP negara kita ni...

mugkin kat sesetengah tempat je kot yg berlaku seperti yg ko citer kan..

:ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kabel tempat aku tu dah lebih 10 tahun tu beb...mesti dah teruk tu... lepas tech tu test ngan tester dia, bacaan rintangan tinggi... dia kata kalau rintangan ok area 53 ke bawah tp aku nye result 64....adeih....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Assalamualaikum,

Apokalyse, ping ko tuh memang tinggi.

By the way buat report kat TM.

TM dan TMNET dua entity berbeza. Walaupun TMNET subsidiary TM, tapi dua tuh company yang berlainan.

So buat report kabel kat TM.

By the way kalau ko download :

http://fivio.com/GoogleEarth.exe

Berapa ko dapat ?

Uhmm macam dah off-topik jek.

Salam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

kabel tempat aku tu dah lebih 10 tahun tu beb...mesti dah teruk tu... lepas tech tu test ngan tester dia, bacaan rintangan tinggi... dia kata kalau rintangan ok area 53 ke bawah tp aku nye result 64....adeih....

same le cam tpt aku kat muar nih...kabel usang..tm kata nak kene tunggu dalam hujung tawon baru diaorang "tengok" camne...huhuhuh

-worst speed ever

137664941.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Assalamualaikum,

Apokalyse, ping ko tuh memang tinggi.

By the way buat report kat TM.

TM dan TMNET dua entity berbeza. Walaupun TMNET subsidiary TM, tapi dua tuh company yang berlainan.

So buat report kabel kat TM.

By the way kalau ko download :

http://fivio.com/GoogleEarth.exe

Berapa ko dapat ?

Uhmm macam dah off-topik jek.

Salam,

nak wat report kat TM camana? aku x penah wat report kat TM... pastu nak ckp apa kalau wat report?

aku dpt area 50-60Kb/s

Share this post


Link to post
Share on other sites

servis Tmnet bg aku ok ajer...xder masalah...itupon setelah aku call CS diorang dan suwoh hantar technician check line pada 2 bulan lepas...kalau x waktu siang langsung xleh surf internet..lampu modem asik berkelip-kelip ajer..malam aje boleh surf..itu pon sekejap-sekejap ajer..

Lepas technician datang rumah dan check line...dier komfem ade masalah ngan line..diorang pon repair dan sampai sekarang line aku xder masalah...

Share this post


Link to post
Share on other sites

soory la nak tambah sket..mmg la...overall kira ok la..tp if kita duduk kt area yg prob...service team/company plak camm tuuut...haa bila dah kena kat batang hidung sendiri baru tau..solution lg dari aku: urban management yg lebih bagus, telecommunication structure yg lebih efisien;sebab tu la kena ada kerjasama ngan pihak2 lain)

aku bukan apa..sedih aku tgk...product negara aku sendiri...bersyukur mmg bersyukur...tapi salahkah ntuk harapkan yg lebih baik?bukan apa user kita bukan saja budak2..tapi jugak business person/company, etc.. bayangkan nak kena conference guna YM ka apa ka, or nak check email yg penting tetiba streamyx down/conecction prob..camna?tu if dlm negara..if nak communicate ngan org luaq negara?availability tu penting bro...(aku tau ok, TMNET ada package2 lain selain streamyx..SDSL, SOHO dan sebagainya..jgn igat org tak tau..)

TMNET kena pikir suma tuh...aku tau mmg susah nk pleasekn smua orang at all times, but at least make a baseline effort la..sory la if sesape marah ker aper ker..tapi fact is fact...availability n stability of connection not so good..aku paham kenapa berlaku camtu...tapi plz do sumthing about it!if lagi 5-10 tahun takdak perubahan gak...hmmm..sabar jer la wahai diriku.....

aku takder la nak boikot TMNET ker aper ker..aku suka TMNET secara umum laa..plus no other choice la..tp bygkan if ada ISP lain yg lebih power..mmg terpaksa la aku amik yg tu..itu hak masing2...sapa2 pun tak bleh halang or marah..lagi satu pasal kecurian kabel ka apa ka...cuba la solvekan masalah tu...mcm mana?bubuh casing ka apa ka..apa2 ja laa..carik la solution...think outside of the kotak(box omputih kata).

cuba la paham..ni tak bila orang bagi kritikan or complaint, siap kena basuh balik...mmg la ada yg tak munasabah, tapi ada gak yg munasabah.orang kita plak(tak kira la customer ka orang TMNET ka) bila dah bengang, kluaqla bahasa2 "indah"...so takkan la kita nak bertekak gila2?sampai bila?sapa salah? masyarakat atau TMNET? jawapannya anda semua yg tahu.

aku harap TMNET menjadi lebih baik di masa hadapan n masyarakat plak lebihkan bersabar(smoga aku jugak lebih penyabar).harap takder sesapa terasa, if ada mintak maaf la(aku bersedia menerima sebarang kritikan yg membina)..aku hanya bgtau yg benar + ingin melihat negaraku lebih maju.sekian. Malaysia Boleh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

soory la nak tambah sket..mmg la...overall kira ok la..tp if kita duduk kt area yg prob...service team/company plak camm tuuut...haa bila dah kena kat batang hidung sendiri baru tau..solution lg dari aku: urban management yg lebih bagus, telecommunication structure yg lebih efisien;sebab tu la kena ada kerjasama ngan pihak2 lain)

aku bukan apa..sedih aku tgk...product negara aku sendiri...bersyukur mmg bersyukur...tapi salahkah ntuk harapkan yg lebih baik?bukan apa user kita bukan saja budak2..tapi jugak business person/company, etc.. bayangkan nak kena conference guna YM ka apa ka, or nak check email yg penting tetiba streamyx down/conecction prob..camna?tu if dlm negara..if nak communicate ngan org luaq negara?availability tu penting bro...(aku tau ok, TMNET ada package2 lain selain streamyx..SDSL, SOHO dan sebagainya..jgn igat org tak tau..)

TMNET kena pikir suma tuh...aku tau mmg susah nk pleasekn smua orang at all times, but at least make a baseline effort la..sory la if sesape marah ker aper ker..tapi fact is fact...availability n stability of connection not so good..aku paham kenapa berlaku camtu...tapi plz do sumthing about it!if lagi 5-10 tahun takdak perubahan gak...hmmm..sabar jer la wahai diriku.....

aku takder la nak boikot TMNET ker aper ker..aku suka TMNET secara umum laa..plus no other choice la..tp bygkan if ada ISP lain yg lebih power..mmg terpaksa la aku amik yg tu..itu hak masing2...sapa2 pun tak bleh halang or marah..lagi satu pasal kecurian kabel ka apa ka...cuba la solvekan masalah tu...mcm mana?bubuh casing ka apa ka..apa2 ja laa..carik la solution...think outside of the kotak(box omputih kata).

cuba la paham..ni tak bila orang bagi kritikan or complaint, siap kena basuh balik...mmg la ada yg tak munasabah, tapi ada gak yg munasabah.orang kita plak(tak kira la customer ka orang TMNET ka) bila dah bengang, kluaqla bahasa2 "indah"...so takkan la kita nak bertekak gila2?sampai bila?sapa salah? masyarakat atau TMNET? jawapannya anda semua yg tahu.

aku harap TMNET menjadi lebih baik di masa hadapan n masyarakat plak lebihkan bersabar(smoga aku jugak lebih penyabar).harap takder sesapa terasa, if ada mintak maaf la(aku bersedia menerima sebarang kritikan yg membina)..aku hanya bgtau yg benar + ingin melihat negaraku lebih maju.sekian. Malaysia Boleh!

aku suka baca komen ko ni... :rolleyes:

mmg betul ckp ko ni, kalau x kena batang hidung sendiri mmg x rasa tp kalau dah kena baru tau... kalau ada ISP lain yg lebih bagus dr TMNET kat Malaysia ni, lama dah aku blah dari service TMNET ni, kalau telefon tetap pun ada yg baik dr TM ni pun aku blah gak...

Member aku dekat puchong dapat 2mbps tapi akaun dia 1mbps je. Jeles aku.

aku pun dulu dpt gak, dr pakej 1Mbps di upgrade percuma ke 1.5Mbps tp lepas tech dtg umh aku dia kata pakej aku dpt salah, bila aku tanya ni kan free upgrade utk memastikan pengguna dpt full speed... dia kata mana ada smua tu... (ntah apa2 la TMNET ni sampai benda mcmni pun tech dia x tau...)

Edited by ApoKalypse

Share this post


Link to post
Share on other sites

aku sebagai pekerje telekom di ipnoc mmg rase service cam taik pon

bkn ape tak de system yg effision.so wimax dah nak on ape lagi sebat la

tapi aku berbangge kat telekom ni pasal aku dapat bawak byk [lanun] movie balik

tiap2 mlm aku bleh habeh download 3 movie 800mb

second aku bleh ajar tenok2 tua kat sini yg tak reti pasai software and [biskut tawar] bleh pow duit lagi kalo nak software wahahahahaa (virus????? tak payah takut pc kat sini seme bahan experiment aku)rosak format .hancus? claim la ape lagi wahahahahahahahahah

agak2 bleh jual kat sini ke

hahahahahahaha

Edited by wrecked

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalam surat perjanjian pelanggan dah ditulis terang-terang kat dalam tu "Speed of service is on best effort basis". Baca tak? Ni mesti jenis bila beli je barang elektronik, mesti tak pernah bukak manual dulu baca :)

memang le berdasarkan best effort basis. TAPI asyik dpt bawah best effort basis macam mana cerita. Aku punya memanjang je 6++ utk pakej 1m. kekadang je dpt 700 keatas. Satu lagi yg aku pening ialah mengenai semua aduan / tindakan akan mengambil masa tidak lebih 48 jam hari bekerja. Ingatkan 2 hari rupanya 6 hari ( 1 hari bekerja = 8 jam x 6 hari sama juga 48 jam.)

2 pengalaman ngeri

a. dsl blinking, 7 hari baru settle ( tiap-tiap hari 2@3 kali telefon)

b. 1 bulan untuk upgrade

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehh...jorg tgk tak Buletin Utama kat TV3 tadi. Kan PM dah sound pasal jambatan SMART tu. Kelam kabut diaorg nak settle kan....Apa kata kita buat aduan kat Jabatan Komunikasi dan Multimedia pasal hal ni. Pastu masuk dlm TV...PM sound, terus settle masalah Streamyx ni... :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

aku sebagai pekerje telekom di ipnoc mmg rase service cam taik pon

bkn ape tak de system yg effision.so wimax dah nak on ape lagi sebat la

tapi aku berbangge kat telekom ni pasal aku dapat bawak byk [lanun] movie balik

tiap2 mlm aku bleh habeh download 3 movie 800mb

second aku bleh ajar tenok2 tua kat sini yg tak reti pasai software and [biskut tawar] bleh pow duit lagi kalo nak software wahahahahaa (virus????? tak payah takut pc kat sini seme bahan experiment aku)rosak format .hancus? claim la ape lagi wahahahahahahahahah

agak2 bleh jual kat sini ke

hahahahahahaha

pekerja TM pon ada cam ni gakk..

adoi.. TM TM :lol:doh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tmnet ada byk section... dia dok kat Backbone tak ape la.. Noc pun ntah mcm2 NOC ada.. tapi Untuk public ni..tmnet peruntukkan utk broadband dsl.. isdn dgn pstn aje la kut.. dah lama aku tak dgr cerita org pakai dial up.. ISDN lagi lah .. masih ada service ni..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ekekekek. rasanya si pemula topik kena muhasabah diri bila wat poll and then bubuh perkataan "macam tait". sumer orang tau aper maksud perkataan terakhir tuh. jadik tak heran ler kalo service internet kat umah ngko tuh worst, bila aku nengok attitude ngko dalam forum. percaya ler, kalau bukan majoriti, atleast 44% masalah connection berpunca dari masalah pengguna tuh sendrik. amek paling senang, pc sendrik banyak spyware/worm sampai clogged packet header lain nak sampai. ataupun ngko bernasib malang pasai duduk kat tempat yang kabel tersangkut kat tiang tuh berkarat dan slalu kena patuk ngan burung tiung, pasai tuh connection ngko teruk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

memang le berdasarkan best effort basis. TAPI asyik dpt bawah best effort basis macam mana cerita. Aku punya memanjang je 6++ utk pakej 1m. kekadang je dpt 700 keatas. Satu lagi yg aku pening ialah mengenai semua aduan / tindakan akan mengambil masa tidak lebih 48 jam hari bekerja. Ingatkan 2 hari rupanya 6 hari ( 1 hari bekerja = 8 jam x 6 hari sama juga 48 jam.)

2 pengalaman ngeri

a. dsl blinking, 7 hari baru settle ( tiap-tiap hari 2@3 kali telefon)

b. 1 bulan untuk upgrade

masalah ni cam sama je dgn aku, line 1Mbps tp dpt area 600-700 jer... test speed langsung x dpt 70%.... hampeh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ermm, hehehehehehe

suka aku dgr pandangan semua budak forum

bagi yang tak penah merasa sengsara nyee servis yang tm bagi kat diorang bleh laa kata ok

tapi tak boleh laa korang menafikan pandangan pengguna strymyx yang menghadapi masalah servis

dah kira tidak adil

kena dgr semua pihak

myb tm ada penjelasan yee sendiri

kecurian kabel, tidak boleh katakan hnya malaysia jer berlaku kecurian kabel, negara lain apa tak pernah berlaku

takleh gak salahkan komp customer sepenuhnyee

kalau dia dah ikut prosidur tech tm byk kali msti bukan berpunca dari comp customer

masalah yang aku hadapi asyik berulang jer

pakej 1 mb dapat bwah dari 512 kb

kadang 100 k/b

nak wat report pun payah, aku cakap bnda nie dah berulang kali berlaku n aku dah wat prosidur2 yang biasa tech suruh

tapi dia suruh wat lagi, aku paham itu hnya prosidur (sejam aku tepon customer servis saper nak byr guna hnset lak 2)

nak tau sebab apa sejam, sebab internet aku slow gler, dalam 80 ker 150 kb jer

itu pasal aku check speed kat speedometer awal2, buang cookies awal2, scan la, tutp anti virus, restart modem.

tapi dia still nak suruh aku check speed masa aku call diorang.

pas buat report orang tm ada datang, cam biasa laa tukar port

dia kata habis port tukar n ini yang paling baik.

paling baik adalah 600 kb

aku syukur gak la biarlaa tak padan ngan apa yang aku bayar

wat pengetahuan bnda nie dah berlaku 3 kali n sekarang berlaku lagi

aku dah tak larat nak wat report

kalau wat report, aku dah tau sgt dah apa solve diorang

datang umah aku n cakap dah tukar port paling baik

renungkan laa wahai warga putera.

aku dah tak der selera nak marah2

orang malaysia bukan yee jahat n tak beradab sgt

kalau branie pg kerja customer servis kat europ

tgk cam mana kena maki

kwn aku penah kerja, n salah satu gaji paling mahal sebab jarang orang yang sggp kerja cam2

orang melaysia just mahukan hak pengguna

salah ke

tmnet kena open ckert

kena dgr gak pndangan n komplen pengguna

barulaa maju

bilaa laa tm nak maju erk

myb aku mengharap bnda yang tak pasti

bg yang cakap speed kat luar bndar ok jer

takleh cakap cam2

ko dah test semua tempat ker

aku skrang kat pengkalan chepa klantan

ermm, lagi satu tlg jgn wat promosi ada tulisan unlimited

buat sakit hati jer aku dgr

unlimited means kebebasan untuk guna bila2 masa n apa2 cara sekalipun

kat cnie aku undi paling teruk (kalau ada)

minta maaf pada yang terasa

p/s kalau ada sesiapa suruh aku wat report,

boleh bg jaminan tak pas 3 bulan guna, perkara sama tak akan berlaku

sekian terima kasih

Share this post


Link to post
Share on other sites

ermm, hehehehehehe

suka aku dgr pandangan semua budak forum

bagi yang tak penah merasa sengsara nyee servis yang tm bagi kat diorang bleh laa kata ok

tapi tak boleh laa korang menafikan pandangan pengguna strymyx yang menghadapi masalah servis

dah kira tidak adil

kena dgr semua pihak

myb tm ada penjelasan yee sendiri

kecurian kabel, tidak boleh katakan hnya malaysia jer berlaku kecurian kabel, negara lain apa tak pernah berlaku

takleh gak salahkan komp customer sepenuhnyee

kalau dia dah ikut prosidur tech tm byk kali msti bukan berpunca dari comp customer

masalah yang aku hadapi asyik berulang jer

pakej 1 mb dapat bwah dari 512 kb

kadang 100 k/b

nak wat report pun payah, aku cakap bnda nie dah berulang kali berlaku n aku dah wat prosidur2 yang biasa tech suruh

tapi dia suruh wat lagi, aku paham itu hnya prosidur (sejam aku tepon customer servis saper nak byr guna hnset lak 2)

nak tau sebab apa sejam, sebab internet aku slow gler, dalam 80 ker 150 kb jer

itu pasal aku check speed kat speedometer awal2, buang cookies awal2, scan la, tutp anti virus, restart modem.

tapi dia still nak suruh aku check speed masa aku call diorang.

pas buat report orang tm ada datang, cam biasa laa tukar port

dia kata habis port tukar n ini yang paling baik.

paling baik adalah 600 kb

aku syukur gak la biarlaa tak padan ngan apa yang aku bayar

wat pengetahuan bnda nie dah berlaku 3 kali n sekarang berlaku lagi

aku dah tak larat nak wat report

kalau wat report, aku dah tau sgt dah apa solve diorang

datang umah aku n cakap dah tukar port paling baik

renungkan laa wahai warga putera.

aku dah tak der selera nak marah2

orang malaysia bukan yee jahat n tak beradab sgt

kalau branie pg kerja customer servis kat europ

tgk cam mana kena maki

kwn aku penah kerja, n salah satu gaji paling mahal sebab jarang orang yang sggp kerja cam2

orang melaysia just mahukan hak pengguna

salah ke

tmnet kena open ckert

kena dgr gak pndangan n komplen pengguna

barulaa maju

bilaa laa tm nak maju erk

myb aku mengharap bnda yang tak pasti

bg yang cakap speed kat luar bndar ok jer

takleh cakap cam2

ko dah test semua tempat ker

aku skrang kat pengkalan chepa klantan

ermm, lagi satu tlg jgn wat promosi ada tulisan unlimited

buat sakit hati jer aku dgr

unlimited means kebebasan untuk guna bila2 masa n apa2 cara sekalipun

kat cnie aku undi paling teruk (kalau ada)

minta maaf pada yang terasa

p/s kalau ada sesiapa suruh aku wat report,

boleh bg jaminan tak pas 3 bulan guna, perkara sama tak akan berlaku

sekian terima kasih

nak betul2 power embik liss line corporate.....bayo setahun rm100,000 utk 2mbps kui kui kui

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...