Jump to content
encik pot pet

Peraturan Dan Cara Berforum

Recommended Posts

Bagi melancarkan perjalanan forum C/C++ ini, diharapkan anda memberi kerjasama dengan mematuhi semua peraturan2 dibawah.

1. Sila gunakan search button terlebih dahulu untuk mencari topik-topik lepas yang telah membincangkan persoalan yang anda ingin kemukakan. Forum ini telah wujud agak lama, mungkin soalan tersebut telah dibincangkan.

2. Jika hendak membincangkan masalah anda, terlebih dahulu anda mesti menunjukkan hasil kerja dan usaha yang telah dibuat. Hasil kerja tersebut bergantung kepada anda. Contohnya, snippets code yang mempunyai ralat dan sebagainya. Ahli-ahli forum ini tidak berminat untuk menyuapkan segala info kepada anda jika anda sendiri tidak mahu berusaha.

3. Kepada para pelajar, anda boleh bertanya mengenai masalah berlaku ketika menyiapkan assignment, tetapi soalan yang 100% berbentuk soalan assignment/kerja sekolah tidak dibenarkan untuk dipos di ruangan ini dan akan dibuang tanpa amaran. Oleh itu, anda hendaklah memastikan soalan tersebut spesifik kepada masalah yang dihadapi, bukan copy-paste dari soalan yang diberikan oleh pensyarah.

4. Selepas perbincangan berjaya, anda sebagai pembuka topik digalakkan utk menutup sendiri topik tersebut untuk menyatakan topik tersebut telah berjaya memberikan penyelesaian kepada masalah anda.

5. Ahli-ahli forum sangat digalakkan untuk membuka topik yg berkaitan dengan tip-tip atau artikel yang ditulis oleh anda sendiri untuk berkongsi ilmu pengetahuan.

6. Sila paste kod sumber anda ke dalam 'kotak kod' seperti contoh di bawah.

code.PNG

Edited by zeph

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...