Jump to content
TJ-Ariff

Senarai Ajaran Sesat Yang Telah Diwartakan

Recommended Posts

Berikut adalah senarai ajaran yang telah diwartakan sesat diMalaysia oleh Majlis Ugama Islam Malaysia.

1) Nasrul Haq

2) Budi Suci

3) Al Watan

4) Budi Suci Sejati

5) Jawa Faradin

6) Silat Sunda Pukulan Ghaib

7) Tusuk Hikmat

8) Ilmu Kebatinan

9) Potong Maya

10) Naluri

11) Kaula

12) Haqqullah Syahadah

13) Rampai

14) Wali Suci

15) Kalimat Sakti

16) Silat Pukulan jarak Jauh

17) Ilmu Tenaga Dalam Hikmat

18) Zikir Sha'ban Islam Haq

19) Asal Wujud Garis Laksamana

20) Al Ma'zat

21) "Trancendentel Meditation"- Maharsi Mahish Yugi

22) Abdul Manan bin Harun - Tolak Hadis Ilmu

23) Mentauhidkan Allah oleh Nasrun S.T. Qahar

24) Kumpulan Ikhwan / Al Mas

25) Kuasa Ghain (Tahan Diri)

26) Mohd. Nordin Putih

27) Nasrun S.T. Qahar

28) Roslan Katimun - Ajaran Wali Sembilan

29) Tariqat Naqsyahbandiah Kadirun Yahya

30) Wali Sembilan

31) Khatijah binti ali @ Puan Tijah

32) Syed Mutalib Bin Syed Mohd. Nordin

33) Ajaran Mohd. Seman Al Banjari

34) Al Arqam

35) Golongan Anti Hadis

36) Ajaran Juruzon bin Abdul Latif (Hj. Ahmad Al Walidie(Pak Su))

37) Syiah

38) Ajaran Hj.Ghazali Othman Hulu Kelang

39) Ajaran Hj. Kahar Ahmad

40) Ajaran Ilmu Tajali Ahmad Laksamana

41) Ajaran Ilmu Hakikat @ Jahar Dumin Hulu Langat

42) Tarikat Mufaridiah

43) Ajaran Hassan Anak Rimau

44) Tarikat Aurad Ismailiah

45) Ajaran Martabat Tujuh

46) Tarikat Samaniah Ibrahim Bonjol

47) Ajaran Sulaiman (Bahtera Nabi Noh)

48) Ajaran Ilmu Hakikat Hassan bin Jonit

49) Ajaran Ahmadiah / Qadiani

50) Ajaran Mohd. Nor Seman

51) Ajaran Ayah Pin

52) Ajaran Bahai

Kebanyakan Ajaran ajaran ini berada di Wilayah Persekutuan.

selainnya di negeri Selangor , Kelantan , Negeri Sembilan , Kedah , Terengganu , Melaka , Pulau Pinang , Johor , Perak , Serawak , Perlis Pahang dan Sabah.

Awasi lah terhadap Ajaran ajaran tersebut.

Semoga kita semua dilindungi Allah.

Wassalam

2 la ajaran2 macam bukan stakat ni j.memang banyak giler lagi.bagus gak ajaran2 macam ni dihentikan sebab memesongkan akidah umat islam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sayang bile aku tengok Al Arqam tu kategori ajaran sesat. dulu Al Arqam la paling aktif merantau seluruh dunia berdakwah.

tp disebabkan tok gurunya terlampau lupa diri, sampai buat undang2 dia sendiri, ..dah lari dari ad-diin ... ishk ..manusia2 ...

sbb tu la kita kene banyak beristghfar ... bile dah pandai skit, jgn berlagak. bile dah berlagak, takde org tegur pulak tu, ..tu yg lupa diri tu ... mcm pak Lah la ...tak boleh ditegur. dia je betul. sbb tu la org mcm Anwar boleh berkuasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

arqam tak sesat, ajaran dia mula2 okay, tarekat muhammadiyah. tapi bila asaari promote diri dia sebagai pemuda bai thamim, itu yg dah mula kerja gila dia tuh. dia pon kene stroke sekarang, tak boleh bercakap dah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

52..? sket je tu.. aku rasa banyak lagi yang tak kantoi...

setiap hari makin banyak.. makin lama makin banyak.. lepas tu kiamat..

bahaya kalu kita jatuhkan hukum bahawa ajaran tu ajaran sesat,sebab kita tak tau ape yang diorang belaja..

manela tau ilmu diorang tu dalam..kalu sekadar belajar ilmu syariat,tu kira masih rendah lagi nak cakap

apa yang orang ajar tu sesat..

Edited by tok_bomoh

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmm... susah btl nak cakap...

aku penah amik wali suci ni... setahu aku... dari pengalaman aku...

ciri2 ajaran sesat yang tj tulis tuh... satu pun tak dak dalam wali suci...

ia untuk mempertahankan diri jer..

zikir2 yang diamalkan bukannya panjangkan.,. semua kita dah penah dengar...

ntah la.. tok guru yang ijazahkan aku tuh siap buat kuliah mingguan lagi...

apapun aku kini dah lama tak beramal zikir2 wali suci nih.. malas maa..

harap2 Allah ampun kan aku kalau aku tersalah masuk ajaran yang khabarnya sesat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sebenarnya kita semua didunia ni sedang di kawal oleh sebuah gerakan. tidak kiralah Islam, Kristian atau Yahudi. ertinya yg sebenarnya kita masih lagi bermimpi walhal kita percaya kita dilandasan yang benar.. Iblis telah berjanji akan menyesatkan manusia sehingga hari kiamat.. Jadi,, Iblis telah merancang sejak beribu tahun dulu untuk menyesatkan anak cucu Adam sehingga wujud sebuah gerakan menyebah syaitan di dunia ini yg telah ada plan yg teliti yang misinya untuk menguasai dunia secara global sejak beribu tahun lagi.. hanya segelintir dari kita yang menyedari tentang hal ini dan ramai yang mengetahui tetapi bukan gerakan besar-besaran tetapi secara kecil-kecilan (bomoh, pengamal ilmu hitam & etc)... dalam hadis Rasulullah s.a.w ada menyebut bahawa, sejak Nabi Adam dilontarkan ke dunia sehingga hari kiamat tiada fitnah yang lebih besar berbanding fitnah dajjal. jadi kita semua sedang hanyut di dalam mind control dajjal. hanya orang-orang yang betul2 menghayati islam, pendakwah, tahfiz yang terlepas dari fitnah yg maha besar ini.(wallahualm)

petikan dari internet
(Dajjal disebutkan berulang-ulang dalam Hadits, sedangkan Ya'juj wa-Ma'juj bukan saja disebutkan dalam Hadits, melainkan pula dalam Al-Qur'an. Dan kemunculannya yang kedua kalinya ini dihubungkan dengan turunnya Al-Masih.

Kata Dajjal berasal dari kata dajala, artinya, menutupi (sesuatu). Kamus Lisanul-'Arab mengemukakan beberapa pendapat mengapa disebut Dajjal. Menurut suatu pendapat, ia disebut Dajjal karena ia adalah pembohong yang menutupi kebenaran dengan kepalsuan. Pendapat lainnya mengatakan, karena ia menutupi bumi dengan bilangannya yang besar. Pendapat ketiga mengatakan, karena ia menutupi manusia dengan kekafiran. Keempat, karena ia tersebar dan menutupi seluruh muka bumi.

Pendapat lain mengatakan, bahwa Dajjal itu bangsa yang menyebarkan barang dagangannya ke seluruh dunia, artinya, menutupi dunia dengan barang dagangannya. Ada juga pendapat yang mengatakan, bahwa ia dijuluki Dajjal karena mengatakan hal-hal yang bertentangan dengan hatinya, artinya, ia menutupi maksud yang sebenarnya dengan kata-kata palsu.

Kata Ya'juj dan Ma juj berasal dari kata ajja atau ajij dalam wazan Yaf'ul; kata ajij artinya nyala api. Tetapi kata ajja berarti pula asra'a, maknanya berjalan cepat. Itulah makna yang tertera dalam kamus Lisanul-'Arab. Ya'juj wa-Ma'juj dapat pula diibaratkan sebagai api menyala dan air bergelombang, karena hebatnya gerakan.)


Apakah kaedah yang digunakan dajjal??
Jwp secara kasarnya melalui hiburan TV, sistem economi kapitalis moden, bank, pecah-belahkan manusia, kawalan terhadap sesebuah negara & etc. semua ini boleh disimpulkan sebagai satu perkataan iaitu kaedah materialisme/kebendaan. Iblis dengan bantuan manusia mencipta barang2 telah menjadikan manusia sibuk mencari harta utk membeli brg2 tersebut, dia mencipta hobi, hiburan yg melekakan, sukan, menjadikan kita tidak sempat untuk mencari agama kerana jadual sehari harian sudah penuh dgn aktiviti2 tersebut. kesannya, manusia terus tersesat walaupun jumlah manusia berbillion berbanding dengan kumpulan tersebut yg kecil dan tidak sempat utk mengetahui gerakan syaitan ini wujud di dunia sekarang. oleh hal demikian, mereka tanpa halangan dapat meneruskan project mereka ke peringkat seterusnya.. peringkat seterusnya ialah dimana mereka mahu menjadikan kita sesat secara total atau 100% sesat. mcm mana? apabila dajjal muncul, kita yang berada dalam keadaan jahil tanpa ilmu drp al-quran, akan salah menganggap bahawa dia ialah tuhan ataupun nabi Isa yg dijanjikan dlm al quran.wallahualam.

Hadits berbunyi sbb:

"Maka apabila ia (Dajjal) muncul dan aku ada ditengah-tengah kamu, aku akan mengalahkan dia dengan dalil atas nama kaum Muslimin; akan tetapi apabila ia muncul sesudahku, hendaklah tiap-tiap orang berbantah dengan dia atas nama sendiri" (kanzul-'Ummal, jilid VII, halaman 2025 dan 2079).

Hadits-hadits tersebut menerangkan seterang-terangnya bahwa apabila Dajjal muncul di zaman Nabi SAW, beliau akan mengalahkan dia dengan dalil. Ini menunjukkan bahwa membunuh Dajjal berarti memberantas kejahatan Dajjal; oleh karena Dajjal menyesatkan manusia dengan tipu-muslihatnya yang halus dan dengan menimbulkan keragu-raguan dalam batin manusia, maka kejahatan Dajjal hanya dapat diberantas dengan dalil. Maka dari itu, Nabi SAW bersabda bahwa beliau akan mengalahkan Dajjal dengan dalil.(Al-Quran dan Hadis)

Kitab Hadits yang amat sahih sebagai berikut:

"Barang siapa hapal sepuluh ayat pertama Surat Al-Kahfi, ia akan selamat dari
(fitnahnya) Dajjal."

"Barang siapa membaca sepuluh ayat terakhir dari surat Al-Kahfi, ia akan selamat dari (fitnahnya) Dajjal."

Boleh jadi, dalam menyebut sepuluh ayat pertama dan sepuluh ayat terakhir, itu yang dituju ialah seluruh surat Al-Kahfi yang melukiskan ancaman Nasrani yang beraspek dua, yang satu bersifat keagamaan, dan yang lain bersifat keduniaan. Bacalah sepuluh ayat pertama dan sepuluh ayat terakhir surat Al-Kahfi, anda akan melihat seterang-terangnya bahwa yang dibicarakan dalam dua tempat itu adalah ummat Nasrani.

Mula-mula diuraikan aspek keagamaan, yang dalam waktu itu Nabi Muhammad dikatakan sebagai orang yang memberi peringatan umum kepada sekalian manusia (ayat 2), lalu dikatakan sebagai orang yang memberi peringatan khusus kepada ummat Nasrani (ayat 4), yaitu ummat yang berkata bahwa Allah memungut Anak laki-laki. Demikianlah bunyinya:

"Segala puji kepunyaan Allah Yang menurunkan Kitab kepada hamba-Nya ..., ... agar ia memberi peringatan tentang siksaan yang dahsyat dari Dia… dan ia memperingatkan orang-orang yang berkata bahwa Allah memungut anak laki-laki." (18:1-4).

Terang sekali bahwa yang dituju oleh ayat tersebut ialah ummat Nasrani, yang ajaran pokok agamanya ialah Tuhan mempunyai Anak laki-laki. Dalam sepuluh ayat terakhir surat Al-Kahfi diuraikan seterang-terangnya, bahwa ummat Nasrani mencapai hasil gemilang di lapangan duniawi. Demikianlah bunyinya :

Bukti terdapat Master Plan daripada Kumpulan penyembah Syaitan Pada Dunia Sekarang

Terdapat sebuah gerakan Kristian di US membuat kajian bahawa semua peristiwa besar dlm sejarah seperti WW1, WW2, kejadian 9/11, serangan ke atas Iraq, kemunculan negara Israel, munculnya Pemimpin boneka arab adalah semua dirancang. Malah perbentukan negara US sendiri ada kaitan dengan Kumpulan Syaitan ini dan sampai sekarang masih wujud dan merekalah yang mengawal pilihanraya US, mengawal Hollywood, dan Media.
Macam mana mereka dapat mengawal?

pada awalnya sistem ekonomi moden mereka mempunyai sebuah bank yang dikawal oleh kaum keluarga mereka sendiri yg terdiri drp yahudi yg sesat.. daripada situ mereka mencipta wang, mencipta sistem ekonomi moden dan diguna pakai oleh manusia seluruh dunia. mereka telah merangka rancangan lengkap melalui sistem ekonomi utk membolehkan mereka mengawal dunia. Bank syaitan ini bernama 'Rothschild' dan semakin berkembang dengan menubuhkan byk syarikat2 terkemuka seperti yg kita sedia maklum skrg. dan hampir semua negara maju di dunia sekarang dikawal oleh gerakan syaitan ini. sila google dalam internet(rothschild) atau website gerakan kristian tersebut (www.theforbiddenknowledge.com)..

website gerakan islam (www.wakeupproject.com) <----- ini sgt menarik. sila tonton video 'the arrivals'

Semua tulisan ini diperoleh berdasarkan kajian-kajian mereka(wallahualam)

Share this post


Link to post
Share on other sites
assalammualaikum semua


lame tak update nie

so sesiapa yang ade nak tambah list2 ajaran sesat dimalaysia tu
sila tambah tuk rujukan kita


Nabi pernah bersabda
[quote]kita akan selamat selagi mana kita berpegang pada 2 benda
Al-quran dan Sunnahku
[/quote]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salam, menarik sungguh tgk berbincangan dalam nih. :D

PathToVictory, nick yg agak fimilar untuk saya di "VideoAwak/tubeawak". hehe (youtube)

Sesiapa yang ingin bertaya apa-apa sahaja berkenaan Islam ataupun rasa ragu2 dengan ayat Al-Quran saya sudi menjawab.

insyaAllah saya kan cuba berkongsi/menjawab soalan sebaik mungkin

atau mungkn ada kawan2 disni ingin berkongsi.

*saya hanya manusia biasa , maka tiada darjat antara kita insyaAllah. tegur je kalu saya silap. :)

ini sedikit guide untuk mengetahui Islam.

1)akidah > Rukun Iman
2)syariat > Rukun Islam

jika dua perkara ini bercanggah dari apa yang Islam ajar maka terkeluar dia dari jalan Islam.
(2 pekara ini adalah lafaz Dua Kalimah Shahadah)

Mungkin orang akan bertaya mana yang ketiga?

3)Ehsan.

insyaAllah ada soalan kita akan berkongsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[i]51) Ajaran Ayah Pin[/i]

Yang nih sakan eh, terkejut tgk dalam TV dulu , x ingat apa rancangan tu, siap buat macam taman2, ada teko besar. Kerajaan langit eh, huhu macam2. Edited by carnine9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apa yang membezakan di antara ajaran ayah pin dengan yang lain-lain. Mereka memuja kerajaan langit ke sampai nak buat turun hujan pun berkira..kalau ada musibah.. hujan dari langit boleh mendatangkan rezeki kepada penduduk.

Masalah nyamuk macam mana pulak ye..??

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...