Jump to content
MenCaRi

Korang Suka Makan Apa ?

Recommended Posts

bro sham jengkol masak kleo tuh pebenda n jering tua tuh pebenda..apsal salah makan leh kencing kuar darah??

ada gambar x lauk pauk tuh..mana tau penah tgk tapi xtau nama huhuhu

Gambarnya tak da, tapi kalau kau naik ke berastagi, medan. Kau tengok yang diorg junjung dalam dulang tu..

kencing kuar darah sebab "tersepit". Kalau ikut petua lama,kena cari sabut kelapa, bakar dan kencing kat sabut tu.. kalau ke hospital dia bagi pain killer dengan ubat pelawas kencing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hek eleh... korang jangan tertipu la dengan produk KFC... sume sama je... ayam.. ayam.. ayam... dan ayam jugak... yang digoreng denagn rempah yang sama... cara presentation je lain... potong kecik2 jadik la pop corn ayam, leperkan jadi burger... burger pulak besarkan sain bun, atau kecikkan taruh nama lain... tukar dressing masam, manis payau ke... padahal sama je rasa ayam tu... psychology makanan je tuh beb.. hahaha...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hek eleh... korang jangan tertipu la dengan produk KFC... sume sama je... ayam.. ayam.. ayam... dan ayam jugak... yang digoreng denagn rempah yang sama... cara presentation je lain... potong kecik2 jadik la pop corn ayam, leperkan jadi burger... burger pulak besarkan sain bun, atau kecikkan taruh nama lain... tukar dressing masam, manis payau ke... padahal sama je rasa ayam tu... psychology makanan je tuh beb.. hahaha...

Biasa la,namanya pun Kentucky Fried Chicken...bukan Kentucky Fried Fish @ yang seangkatan dengannya.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kentaki Fried Cipan dow

bro sham jengkol masak kleo tuh pebenda n jering tua tuh pebenda..apsal salah makan leh kencing kuar darah??

ada gambar x lauk pauk tuh..mana tau penah tgk tapi xtau nama huhuhu

lame dos aku x makang jering...hokhokhok

sedap siott

cicah nyior gula

wahahahah

Share this post


Link to post
Share on other sites

aku suka sgt mkn sup..sup tulang ker, sup ayam ker,,sup ikan kureng ckit lah..klu sup kambing kat s14 tuh besh giler..

dahtu plak sejak 3,4 minggu nih, asal ujung minggu jer aku msk sup ayam + sayur kacang buncis msk kicap..hakhak..selain senang dan cepat dimasak, perasaan waktu mkn sup tuh..peh.......lazat.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

mkn tempoyak la best..

sedap wo0oo..

anda mau cuba?

^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

apa name kuih tu erk casey?..

selalu gak jumpa kat pasar malam..

mmg best..manis2 gitu kan.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

x silap aku.. itu kuih putu buluh.. ada betul ka? selain tu putu mayam, putu piring pun ada.. nyam..nyam.. sedapnyaa.. :wub:

aku suka giler putu piring..waa....lamer giler x makan..klu putu buluh tuh, aku kureng ckit lah...

p/s: terharu dulu mak aku carikkan aku putu piring semata2 aku suka sgt mkn putu piring.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aku suka giler putu piring..waa....lamer giler x makan..klu putu buluh tuh, aku kureng ckit lah...

p/s: terharu dulu mak aku carikkan aku putu piring semata2 aku suka sgt mkn putu piring.. :)

putu buluh ngan putu piring rasanya sama je kan..? bentuknya je yg lain.. ke lain aa?? ntah la. aku pun dah lupa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

putu buluh ngan putu piring rasanya sama je kan..? bentuknya je yg lain.. ke lain aa?? ntah la. aku pun dah lupa.

rase dia sama..cuma..bau putu buluh tu teman x suka..hehe.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sy pernah sukekan tom yam.... ia mmg best

tetapi, setelah salah sorang hosmet saya terlalu kerap memasak tom yam kerana ia senang dimasak..... main campak2 jer...

membuatkan sy tidak suke makan tom yam lagi dah..... :( tak lalu seh....

kalo makan kat kedai dier masak gune rencah len, mungkin saye leh makan... tetapi... rencah tomyam adabi itu tidak sama skali.... huhuhu

sori la kalo tetibe cakap pasal makanan yg tak disukai.... walaupon pernah menyukainya..... ini cam rintihan suara hati yg datang dari perut... wakakakak :lol:

p/s : semalam dier masak lauk tom yam lagi.....uwaaaaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

sy pernah sukekan tom yam.... ia mmg best

tetapi, setelah salah sorang hosmet saya terlalu kerap memasak tom yam kerana ia senang dimasak..... main campak2 jer...

membuatkan sy tidak suke makan tom yam lagi dah..... :( tak lalu seh....

kalo makan kat kedai dier masak gune rencah len, mungkin saye leh makan... tetapi... rencah tomyam adabi itu tidak sama skali.... huhuhu

sori la kalo tetibe cakap pasal makanan yg tak disukai.... walaupon pernah menyukainya..... ini cam rintihan suara hati yg datang dari perut... wakakakak :lol:

p/s : semalam dier masak lauk tom yam lagi.....uwaaaaa

xpe2 bro...luahkan ape yg t'pendam..huhuhu..tragis sungguh ye..huhuhu tp tom yam mmg best..

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh tomyam mmg bezz..lagi2 tomyam siam mari...rasa macam2 skitt...

nasikzs0.jpg

ni bkn nasi ayam,bkn nasi kandar tp nasi ganja

msti korang x penah mkn..nak rasa kena mai perlis..

mmg masyuk...kena skali nak lagi..nasi ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh tomyam mmg bezz..lagi2 tomyam siam mari...rasa macam2 skitt...

nasikzs0.jpg

ni bkn nasi ayam,bkn nasi kandar tp nasi ganja

msti korang x penah mkn..nak rasa kena mai perlis..

mmg masyuk...kena skali nak lagi..nasi ganja

tak penah dengaq la plak nasik ganja..... nasik beriani gam penah la dengaq.... ehehehe

kenapa ganja??..... sedikit curiga :unsure: sgt addictive ker??

tp nampak sedap jer....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...