Jump to content
Sign in to follow this  
longhorn

Cadangan

Recommended Posts

Admin saya nak bagi cadangan supaya topik-topik di dalam forum ini dapat dibukukan dan dijadikan sebagai majalah yang bercorak tips and trick.

Share this post


Link to post
Share on other sites

longhorn idea tu memerlukan cost yg tinggi and also time. tapi kalau kau minat why not try online nye. kau setup team kau, select few topic samaada dalam putera atau luar untuk dibuat article and admin aku sure akan benarkan article tu diletakkan kat page depan forum.putera.com. Updare daily or weekly, and kalau nak feal lagi, kau buat majalah tahunan, yg ahli boleh beli. Tapi semua ni perlukan org yg dah biasa ngan kerja2 kewartawanan and seeloknya student (sebab student ade banyak masa free) <<------ ni pengaruh "The Torch"

Edited by mus3na

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macam serabut aja..

Ini boleh di'split' lagi dari Putera.com.. jadi bahagian lain...

Kena tau, yang Putera.com bukan 'kecik'.. cuba tengok brapa registered user sekarang ? dan brapa hits sehari ? tak mustahil menda 'kecik' macam nih boleh di adakan..

Mungkin majalah 'Gempak' pun kena serendah satu hari nanti kalau mags 'Putera.com' naik !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

erm! sebenarnya isu macam nie dah dibincangkan dalam meeting tempohari..memang tidak dinafikan putera.com kekurangan sponsor dalam perkara-perkara macam nie..dan kami (sukarelawan & admin) masih cuba mencari jalan penyelesaian...

bukan setakat magazine..malah kita boleh buat cd dan sebagainya..mungkin juga apabila ahli baru mendaftar dia dapat welcome gift! dan apabila dia begitu aktif atau dapat syor 'ahli contoh' dari moderators..dia dapat t-shirt 'idola putera.com' atau sebagainya!...

errr! ada saper-saper yang teringin nak sponsor?? biggrin.gif

p/s baca buku 1 buah sehari!

Share this post


Link to post
Share on other sites

la hai ape la susah sangat.

takde mamat 3d ke kat sini? cube pegi 3dbuzz.com. diorang setup team untuk distribute CD la, buat training la, etc.

tang buku, just ajak a few people, setup team bebetul, sorang pegi buat PDF, sorang pegi compile, sorang jadi editor, sorang ambik screenshot, etc etc. ako kire ramai sini dah besar2, dah keje2, so takkan taktau camner nak jalan organisation.

example. dalam gaming site ako, kitorang cover http://sg.worldcybergames.org/, sorang ambik gambar, sorang masuk contest (dapat #2 dalam UT2k4), tulis artikel, etc etc. esok ako akan start cover http://www.supanova.com.au/, so akan ade satu editor online, and tukang ambik gambar, etc etc.

buat la e-magazine dulu. low cost, pdf creator pon banyak free2. tak pon pegi gune FlashPaper. start free2, then bile dah establish a bit boleh la caj2 ke ape2 ke.

punyela banyak conference la, exhibition la, pertandingan la etc etc. ramai orang yang pegi, so instead just reply2 kat thread pasal contest/exhibition tu, suruh la mamat2 yang pegi untuk tulis bebetul artikel ke, or kalo malas sangat just buat dalam bentuk dialog.

cuba tengok brapa registered user sekarang ?

irrelevant. balik2 tengok nick sama je kat sini pon.

and hits memang akan banyak, pegi la memane forum pon memang sama. tu pasal banyak sponsor banner mintak caj murah2 gile nye kalo just ada forum, pasal that is the nature of forum.

Edited by C-Fu

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm? satu hari ape?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topik-topik yang berfaedah dalam forum ini memang akan diarkibkan secara online, dan mungkin disusun kembali menjadi lebih menarik dan dimasukkan ke dalam CD yang boleh dibeli oleh semua orang - itu memang ada dalam planning.

Untuk dibuat dalam bentuk majalah juga sebenarnya ada dalam planning, tapi itu kena tengok dulu dari segi kos dan pulangan, dan mungkin bukan dalam masa terdekat.

Sesiapa yang nak join venture dalam projek2 itu amatlah dialu-alukan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...