Jump to content
F-a-i-Z

Help Me

Recommended Posts

biggrin.gif  k nak tanya macm mana kita nak join dalam ruang tanya,jika kita ada masalah macam mana saya nak aju kan masalah saya,kepad siapa yang harus saya ajukannya.

Kalau nak tanya sebarang masalah yg tiada kaitan dengan mana² forum yg lain (Perkakasan, Perisian, Sistem Operasi, Permainan & Hiburan etc)... anda boleh terus ajukan soalan ke dlm forum ini; forum yg menempatkan topik rekaan anda ini smile.gif Tetapi, jika anda bertanyakan soalan di sini, yg mungkin berkaitan dengan mana² forum lain, ahli² lain akan meminta ehsan mod / admin / watcher (ataupun mereka itu sendiri) akan pindah topik berkenaan ke tempat yg berkaitan (topik di tempat asal tu mmg ada tapi dipindahkan; anda boleh tengok direktori sebenar 'thread' topik di bahagian atas muka web ini setelah anda memasuki thread tersebut).

Tapi, pastikan anda tulis dlm kertas / nota dulu (jika perlu) utk melakarkan soalan beserta tajuk skali supaya topik anda mempunyai mesej yg jelas dan tidak dianggap merapu / 'annoying' oleh ahli² lain.

Sekian, terima kasih!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF TOPICK **encik shanai kenapa saya tak bleyy bukak topik baru dan nak hantar PM KAT ENCIK SHANAI tolong bebas kan saya kepada normal dah lama kena penjara ,sekian terima kasih

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muahaha....wei ape ni....forum dihacked ke???

Yg aku tulis c.r.a.c.k.s, yg keluar biskut tawar nipis...kalo buang huruf 's' jadi [biskut tawar]

Tu filter la...senang nak kawal posting perkataan yg tak dibenarkan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo...itu pasal ke? Tergezut aku...hehe...aku tak pernah handle forum lagik...

Asalnya aku nak tulis "antara problem yg berlaku kat ic fabrication/packaging disbbkan CTE mismatch ialah c.r.a.c.k.s and delamination..."

skali yg keluar "antara problem yg berlaku kat ic fabrication/packaging disbbkan CTE mismatch ialah [biskut tawar nipis] and delamination..."...tergezut la aku... biggrin.gif

HUhuhu...so mcmane nak tulis words tu?

Edited by owner_ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

a'kum saya ni baru dlm bidang IT ader sesiapa yng boleh bantu :)

waalaikumussalam...

nak bantu paer nie, buka ler thread baru kalau ader ape2 masalah, tp sebelum tu, cari dulu thread2 terdahulu,

kalau tak ader, baru buka thread baru..

Share this post


Link to post
Share on other sites

kepada new forumers...

1. mula-mula cari topik lama-lama mengenai masalah anda..taipkan di Google dan click search.

cth : langkah-langkah mengkomputerkan syarikat ...taip search then baca la...

2. kalau takder, baru la fikirkan forum yang sesuai...dan masuk ke forum tersebut create new topic

cth : Bagaimana nak mencipta program control robot.....soalan nie berkenaan dengan Pengaturcaraan di bawah sub-topik Pembangunan Permainan (AI)...haah taipkan kat situ.

3. Kami semua bersedia membantu anda..walau sepatah ayat... :P ...jangan risau, banyak pakar-pakar bersedia membantu anda dalam sebarang permasalahan..tapi, kalau soalan anda tahap PHD atau hanya kevin Mitnick jer yang boleh jawab....kami bersedia me'foward'kan soalan anda kepada mereka..namun ia terpulanglah kpd mereka untuk menjawab atau menjemput anda melawat mereka. :ph34r:

4. Jangan rasa sedih/kecik hati jika anda ditegur...itu adat orang mencari ilmu...abang sham sendiripun kena ketuk kepada berkali-kali dengan Madam Lim May Chong...baru pandai bahasa Inggeris :D

5. Soalan anda mungkin tidak berjawab dalam keadaan tertentu...oleh itu anggaplah semua puteranian sedang tidur atau tidak menjumpai soalan anda...buatlah sesuatu agar mereka tertarik untuk menjawab..contohnya dengan memanggil Ronald McDonalds untuk buat lawak... B)

6. PALING PENTING : kebanyakkan jawapa kepada soalan anda ada dalam kamus dewan Mr. GOOGLE oleh itu rajin-rajinlah melawat beliau di www.google.com.my kalau beliau tidak dapat membantu barulah anda kembali ke proses no. 1 (di atas)

p/s suka tanya Aliff, "hari nie posa tak???"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...