Jump to content
ikan_semilang

Koleksi Cerita Pendekar Dan Pahlawan Melayu

Recommended Posts

Assalamualaikum suma,

Kat maner leh aku dapat cerita/koleksi pendekar melayu cam Keris Hitam Bersepuh Emas, Tok Janggut dan lain-lain lagi? Saper ader sofcopy cerita camni?Nak tengok la pasal dah lama rindu cerita pendekar. laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ko supe cam aku,aku pun minat giler citer camni,aku tercari gak kat mane nak dapat,nnt kalu ko dah tau,bagi tau aku sama k,aku memang suker citer silat ke kung fu ke,hah,,,satu lagi citer ninja.....waca....a.a.a.a... ph34r.gif

Cayalah. At least ader ler org sanggup upload dalam bentuk files bittorrent. laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

aku rasa susah kot nak dapat citer mcm tu.... sebab cetak rompak dan cd ori takde mungkin peminatnya cuma beberapa ketul je kot sbb tu malas nak kuarkan cd version.... selama ni kalu aku tinjau kedai jual cd tak jumpa pon citer mcm tu kat kedai dia org... ph34r.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

tapi ada gak kat kedai vcd jual jenis cerita lama lakonan ed osmera,latiff borgiba,s kadarisman,nordin ahmad,mahmud june..itu semua pelakon yg berkrealibiliti tinggi..aku ada simpan gak citer lama best gak..tapi sekarang aku tgh cari citer loceng maut..kalo ada sesaper jumpa citer nie,bagi tau aku..citer nie mmg best..silat yg original..macam cerita si pitung lakonan dicky zulkarnain..mmg silat yg pure 100 %..aku suka sgt tue..

Share this post


Link to post
Share on other sites

PGL kan involved Hang Tuah...mesti puas hati tgk tahap tetinggi silat melayu...just kidding tongue.gif anyway aku lebey enjoy tgk vcd documentary silat...kekdg rase ape la sgt kung fu tu smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

sapa minat citer mak lampir.... hehehehehehehe...... tongue.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

mase kat U dulu ader member aku sorg mmg minat giler citer2 indon termasuk la mak lampir tu tongue.gif dah mati ker blum mak lampir tu ek? tiap2 episod survive jek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huhuhu... tak mati lagi, hikmat dia tinggi Oooo, ake rasa mesti dia blajar ngan majin buu, pasal dah bekecai pon boleh cantum balik, sampai dah beberapa generasi dah wali2 tu lawan tetap tak kalah lagi... aku tengok ade lagi jual kat pasar mlm... kalau mak lampir mati maka tamatlah sudah citer mak lampir tu...... ph34r.gif

Edited by tHe_bUgS 08Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

tapi ada gak kat kedai vcd jual jenis cerita lama lakonan ed osmera,latiff borgiba,s kadarisman,nordin ahmad,mahmud june..itu semua pelakon yg berkrealibiliti tinggi..aku ada simpan gak citer lama best gak..tapi sekarang aku tgh cari citer loceng maut..kalo ada sesaper jumpa citer nie,bagi tau aku..citer nie mmg best..silat yg original..macam cerita si pitung lakonan dicky zulkarnain..mmg silat yg pure 100 %..aku suka sgt tue..

Aku tak ada cerita loceng maut tu tapi mmg silat yang digunakan dalam filem tu dikareograf dek pelakon yang jugak Guru silat Mokhtarudin... Jgn memain wooo... Guru Mokhtarudin ni ajar silat kat FRU ko...

PGL kan involved Hang Tuah...mesti puas hati tgk tahap tetinggi silat melayu...just kidding anyway aku lebey enjoy tgk vcd documentary silat...kekdg rase ape la sgt kung fu tu

PGL sebenarnya mengecewakan aku secara peribadi sebab dia tak gunakan teknik silat dalam filemnya... kalau ada pun cuma bab awal masa M. Nasir fight ngan orang jahat kat pasar... Sayang je panggil Guru Arifin Yeop Mahidin tapi tak gunakan sepenuhnya kepakaran Guru tu... Kalau ada yang tak kenal Arifin Yeop Mahidin... dalam sessi gaduh kat pasar tu yang jadi ketua buli tu dia la... Berantai orang tua tu... ajar silat kat UK... Dengar citer dia pon bengang ngan pengarah PGL tu... silat jadik kungfu terbang lak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sayang gakkan..

sepatutnya dlm PGL lebih dibanyakkan silat..cuma dgn alex komang just kungfu cina..

P/S: sebenarnya silat nie bagus jika dihayati..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harap sesaper yg ader kawan yg kerja kat RTM boleh request ngan dorg supaya adakan citer silat atau pendekar. Aku masih merindui lakonan Eman Manan dalam citer Tok Janggut, Keris Hitam Bersepuh Emas... smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iyerlah... aku pun rindu gerak Eman Manan daaa....

Semua-semua cerita Bro Eman yg ada silat.. aku suka....

terutama Pendekar Kundur..... ingat tak cerita tu....kekawan

Tu la aku terlupa lagi satu tajuk citer dier berlakon. Kiranya ok gak dier berlakon pastu menaikkan semangat org melayu... laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

aku dgr citer dari member ayah aku di tv3..

sekarang dah tak uat citer pendekar sebab penonton dah tak minat..penonton sekarang suka tgk citer cinta,citer moden cam selalu kita tgk kat tv sekarang..kalo buat citer pendekar,takde selera penonton.. sad.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

walaupun diorang x buat survey rasa diorang tgk rating penonton citer pendekar lelama yg diorang tayangkan masa ari ahad..kalo slalu rendah diorang bole assume yg selera penonton dah berkurang citer² mcm tuh~ smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ade citer pendekar ari ahad??????????betul ke aku x tau pun

xde la hari² ahad citer pendekar kan citer melayu lelama ditayangkan ari ahad..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu citer yg hitam putih la.... laugh.gif

x kisah la tuh citer pendekar gak huhuhuhu..aku layan je semua~ biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm..dah lama tak layan citer pendekar.. aku pun minat jugak citer² pendekar ni, tapi tu la sekarang dah tak ada ditayangkan lagi sad.gif yg ada semua cerita² cinta.. korang ingat lagi tak sorang pelakon tu namanya Ruzaidi Abd Rahman yg jadi hero dlm banyak cerita pendekar bersiri satu masa dulu.. hmm.. best jugak tengok dia bersilat.. tak silap aku dia ni pun merupakan bekas juara silat dunia kan.. tajuk drama bersiri pendekar yg ada lakonan dia pun aku dah tak ingat.. nama watak yg dilakonkannya pun aku dah tak ingat.. yg aku ingat cuma nama watak² pelakon wanita je... cam melati, mawar, kiambang, melur, dan ntah banyak lagi..semua nama bunga.. senang ingat.. hehehe biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...