doublef1982 0 Report post Posted June 1, 2005 Elop...wei geng...saper ader no. tepon technician kat TMnet???tolonglah bagi aku...sebabnyer...camni...aku baru register telefon....pastu..aku register streamyx...yg masalah nyer...cina yg pasang telepon aku tu...cepat jer datang...cuma... org streamyx lambat nak mampus.. nak pasang...aku try connect guna password lama aku...leh connect... cuma selalu disconnectaku call bahagian aduan (1300889515 nombor 3)diorang cakap... akaun aku tak diaktifkan...diorang suruh tekan empat....masalahnyer... aku call sepanjang dua minggu ni...x pernah berangkat...naik gila aku dibuatnyer....pastu... aku check kat konfigurasi modem zte aku...dapat 768/384 jer... padahal aku register 1MBisk... susah sangat ke nak set jumper tu... pastu bagitau aku password?kalau susah nak set jumper tu...aku buleh tolong...sanggup amik cuti sebulan... kalau susahlaa....tak tau pulak aku kalau jumper tu sebesar rumah sebijik...tolonglah wahai kawan2 dan org2 streamyx....janganlah bagi aku bunuh diri.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
scorps 1 Report post Posted June 1, 2005 hisshh ko ni ,jgn kerana streamyx ko nak bunuh diri...cuba berbincang dgn diarg dgn baiik....mcm mana akaun ko tak actif,sdgkan ko dah boleh connect streamyx dah nii???? Quote Share this post Link to post Share on other sites
chokie3200 1 Report post Posted June 1, 2005 sabar jer laa...erh..ko register kat telekom terus ke @ kat agent?aku pun ader masalah dgn 1515 tmnet..asek DC jer..gile btol tmnet nie..aku nak tukar pki streamyx, tapi byk org kata ader masalah...aku nak tny korang, aku nak amik pakej 512mb..nak beli modem sendiri ker @ guna modem tmnet??mane yg baik?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
scorps 1 Report post Posted June 1, 2005 sabar jer laa...erh..ko register kat telekom terus ke @ kat agent?aku pun ader masalah dgn 1515 tmnet..asek DC jer..gile btol tmnet nie..aku nak tukar pki streamyx, tapi byk org kata ader masalah...aku nak tny korang, aku nak amik pakej 512mb..nak beli modem sendiri ker @ guna modem tmnet??mane yg baik??←guna modem sendiri jimat RM11 tiap tiap bulan,tapi klu modem tu prob/rosak,telekom takkan layan kooo...ko kena beli modem baru....klu guna yg modem teklekom,modem kena kilat boleh tukar yg baru..tapi kena byr llebih sikit tu ajee...aku guna modem sendiri Quote Share this post Link to post Share on other sites
tOgurO 0 Report post Posted June 1, 2005 kau call dlm 8:30 pg xpon dlm 7:30pm...stakat ni, waktu ni je aku call dpt...yg lainnye die kate your call is important to us..bla bla blaaku dh dpt stimiks hahahabr kejap tadi.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
doublef1982 0 Report post Posted June 1, 2005 dah dapat kejab tadi?aku baru dier call...dier kata nak aktifkan...aku tak tau lah...sebab aku kat ofis ni...karang aku balik...kalau tak dapat lagi....aku pergi bakar setiap cawangan TM....hahahaha Quote Share this post Link to post Share on other sites
luriahk 0 Report post Posted June 1, 2005 Sama ahh ngan aku streamyx aku teruk .....no tel tu betul dah..memang camtu selalu,susah sangat dia org nak angkat tel....ko dapat 768/384 dah kira ok dah tuaku dapat 256/192 lagi teruk aku dah buat report banyak kali dah ..cam2 dia org cakap ..last sekali dia org cakap cable kawasan rumah aku prob....kira satu kawasan perumahan prob.....dia cakap (sabar jerlah nanti TM tukar semua sekali cable kat kawasan ni) dah masuk 6bulan tak ada tindakan langsung.... pastu aku pegi kat telekom aku nak tutup streamyx aku, dia kata kena tunggu 1 tahun....aku cakap (dah tu saya kena bayar jugak ahh...sedangkan saya tak dapat apa yg sepatutnya..kekadang langsung tak leh connet....) dia cakap (sabar nye awak boleh repot kat bahagian tec) masa tu aku rasa nak bakar dah telekom tapi nasib baik aku ni org Islam.....sampai skang streamyx aku masih teruk.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kred 0 Report post Posted June 1, 2005 waaaa stimik lagikkk waaaaaa.... problemnyee......... Quote Share this post Link to post Share on other sites
man2 0 Report post Posted June 1, 2005 ko aply dengan modem ke atau tanpa modem...kalau ko aply tanpa modem.. ko call la toll free.. aktifkan akaun ko sendiri!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
kembara 2 Report post Posted June 1, 2005 gini punya terok ke streamyx.patut la koneksen aku asik22 putus jerrrrr.kalau nak bakar tu ajak aku skali..heheh.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
izwan 1 Report post Posted June 1, 2005 (edited) merayu meraban kat sini buat po.. pegi la call 1300889515 talian dibuka dari pukul 8pagi sehingga larut malam.. kemudian call terus ke bahagian Activation.. tapi slalu call situ memang queue je memanjang.. so call terus ke bahagian Produk (1) pon boleh aktif jugak..nak melutut pastu bunuh diri? That's the true power of broadband !! Edited June 1, 2005 by izwan Quote Share this post Link to post Share on other sites
doublef1982 0 Report post Posted June 2, 2005 (edited) pergh...banyak jugak kena yek...sekarang line aku...dapat password ngan login dah...tapi....asyik DC jer...aku memang tension...pastu... tak pergi 1MB.... dier pergi half...sepatutnyer... kalau nak tolak... 30% jadi lar..aduiiiiiiiiiicamner ni....hari tu aku mintak no. handphone ngan technician yg call aku tu...haram nak kasi...nanti aku nak bakar telekom tu... aku nak buat masa office hour...biar sumer terbakar... hahahahapuas hati......... sebab aku meraung kat sini???takkan aku nak meraung kat 1300889515 tu?sumer ikut skrip....tapi... sabtu ni aku nak gi amik IC...aku nak singgah kat telekom besar tu....aku nak gi jumpa org2 bahagian telekom...tangkap gambar muka satu2...lain kali nampak jer diorang sorang...terus bunuh.....p/s : cerita ini hanyalah rekaan semata2... tiada kena mengena dengan yanghidup atau yg dah diazab.... tolonglah.... saper saper kenal bahagian teknikal.... bagi aku no. handphone...reward RM50 + KFC seriiiuuusss (selagi duit masih ada) Edited June 2, 2005 by doublef1982 Quote Share this post Link to post Share on other sites
scorps 1 Report post Posted June 2, 2005 try ko tgk kat siniok??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
doublef1982 0 Report post Posted June 2, 2005 sekops....itu no. KL punya ke?macam negeri terengganu ngan pahang jer...aper aper hal...aku dahului dengan tima kasih.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
scorps 1 Report post Posted June 2, 2005 sekops....itu no. KL punya ke?macam negeri terengganu ngan pahang jer...aper aper hal...aku dahului dengan tima kasih....←oppss..,.sori laa..tu no trg jee..aku tak tahu plak ko nak no. kl...???? Quote Share this post Link to post Share on other sites
doublef1982 0 Report post Posted June 2, 2005 memang kl...hehe...tu pasal aku nak gi bakar bangsar punya cawangan....kalau tak puas hati lagi...setiap cawangan negeri...ahhhh... tolonglah....ISP lain... buatlah perkhimatan macam streamyx...dan harga macam streamyx.,.....confirm aku langgan... janji cepat... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ikan_semilang 0 Report post Posted June 2, 2005 Kesian aku bila mendengar rintihan ko. Tapi kalau budak2 telekom tgk thread ni sure dier downgrade ko nyer stimik.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kred 0 Report post Posted June 2, 2005 pikir balik.. kalo ISP lain nak buat camner ekk?? TMnet pon lintang pukang, aku rasa boss tm net nih yg kene tukar nih.. management ampess kot.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tasek16 82 Report post Posted June 2, 2005 Aku terharu ngan masalah ko..tapi nak buat cam ner...duit kita tapi barang diorang punya.... aku rasa laa dalam hal ni..maybe branch personnnel/staff yang buat hal...macam kat tempat aku (tasek ipoh)..ok diorang punya staff..kalau ada problem cepat buat action siap bagi no h/phone technician lagi..tak payah call 1-300-88-9515. Satu lagi mungkin branch ko tu tak dapat nak cater semua problem so bila ko buat aduan..dia macam layan tak layan jer...letih agaknya Quote Share this post Link to post Share on other sites
achimet 0 Report post Posted June 2, 2005 technician tmpt aku (penang-seberang) ok je. tak la teruk. aku call hotline tu tiap2 kali depa angkt. tak ader problem pun. sebelum ni aku ada masalah gak. register 1m dapat 512 je. aku call hotline depa layan aku elok je. lam 2 3 hari pastu line aku kembali 1m. Quote Share this post Link to post Share on other sites
man2 0 Report post Posted June 3, 2005 call la bahagian teknikal tuh.. guna no 1300889515 gakpastu ko buat la report yg ko nye line selalu putus.. minta diorang buat report.. so nanti die akan kasi ko no report tuhkalau no report tu die tak kasi.. means ko nye report takde dalam list report laaa.. just buang masa ko jerk!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
doublef1982 0 Report post Posted June 3, 2005 dah puas aku call 1300889515....aku nak tanya... kalau rumah aku duk sorang....pastu... kalau dier nak check time office hour camner??tapi... itu masalah kedua...cuma ingin tau...org lain mintak cuti semata2 nak pasang streamyx? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Insane 0 Report post Posted June 3, 2005 aku pon memula menghadapi masalah cam ko gak masa nak pasang stimik.. tp last² nasib baik kakak aku kebetulan tak keje arituh.. tp dia akan tanya ko bila bleh dtg.. rasanya kalo ko sorang mmg kena amik cuti kot.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
smile4me 1 Report post Posted June 3, 2005 aku pakai org dlm je..kuikuikui.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
doublef1982 0 Report post Posted June 3, 2005 mmmm....tolonglah bagi aku no. phone org dalam tu...tak pun... ko suruh dier check line aku...sebab... confirm bukan masalah PC...masalah jumper tak set 1MB lagi tu... Quote Share this post Link to post Share on other sites