Jump to content

nonama

Members
  • Content Count

    233
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by nonama


  1. Menarik ni, saya pun tengah usha PDA Phone ni, bila baca kat h/ware review macam CNET, macam2 ketidak puasan hati. Naik konpius dibuatnya.

    Kepada sesiapa yang ada pengalaman sendiri le.

    1. Betul ke service O2 ni teruk (after sale). Aku sebenarnya tengah usha O2 Atom.

    2. Dengar cerita HP rw 6828 pun ada masalah juga. Pun aku tengah usha ni.

    sesapa yang ada experince tu boleh le bagi komen sikit.


  2. Aku ada sedikit masalah ttg networking.

    Aku punya setting camni...

    modem ---> router (wireless)(gateway utk wired + wireless) ---> switch (utk wired lan) ---> 3 switch lain + PC

    Utk pengetahuan kau org juga, aku ada 3 lagi switch (utk rangkaian di bilik lain) yang disambungkan kepada switch utama.

    Masalahnya:

    Sekiranya internet tidak disambungkan kepada rangkaian, semua komputer dapat dirangkaikan dengan baik. Bila tiga lagi switch TIDAK disambungkan kepada rangkaian (switch utama) internet dan rangkaian akan berfungsi seperti biasa. Masalah akan timbul apabila internet disambung dan 3 lagi switch disambungkan kepada rangkaian. Semua PC & N Book (wifi) tidak dapat surf internet.

    Harap penenrangan aku ni tidak memeningkan kepala kau org.

    Masalah ni, masalah rangkaian ke masalah tenet?

    Macam mana nak setel?


  3. masa mula2 kau on com kau tu (boot), dia keluar maklumat ttg kau punya ram, hdisk dll kan. Masa benda tu tengah pamerkan maklumat tu kau tekan le butang 'Del' atau 'F2' (bergantung kepada jenis motherboard) - kalau tak pasti nak tekan key mana, masa display tu kau tengok betul-betul apa dia tulis.

    mungkin dia tulis cam ni "Hit del tu enter setup" atau seumpama dengannya.

    bila dah masuk setup, itu dah kira biosnya setup le..

    pastu kau cari le bahagian boot sequence tu.


  4. ooo software antivirus pun boleh expired ker...ermmm ok klau mcm tu contohnyer norton antivirus 2000....  <-------- yang ni dah expired ker...x pahamlah aku... biggrin.gif

    Sama ada ori atau tidak itu bukan persoalan, yang ori pun dia akan expired juga bergantung jenis license yang kau beli atau yang ditawarkan. Sesetengah komputer cthnya dibekalkan bersama dengan AV tetapi dengan license selama 1 atau 2 tahun, lepas tu AV ni tak lagi dibenarkan update dia punya virus definition.

    Tujuan kita update AV adalah kerana setiap hari virus2 ni akan bertambah, kalau kita tak update maksudnya komputer kita mungkin tak dapat kenal pasti virus2 yang baru ni...

    so komputer kita mungkin terdedah dengan virus2 ni.


  5. Aku nak minta pandangan kau orang ttg laman-laman yang kau orang selalu review pasal h/ware ni, cth cam nak beli camera ke, av ke, computer ke...

    Rasanya kat laman mana yang bermanfaat kat kau orang.

    Kalau sudi listkan lah...


  6. bagi yang tahu manage dia punya akaun ok le kalau pakai kad plastik ni, tapi sesetengah tu ikut terdetik kat hati je, dia ingat dia boleh cover, sedangkan dia lupa last transaction juga dia pun berfikiran cam tu, dan sebelum-sebelumnya...

    akhir sekali ramai yang dah kantoi, manusia ni seleranya memang besar, sifat manusia yang ini le menyebabkan company palstic card ni mengaut keuntungan yang besar.

    Rasa aku lebih ramai yang tak berhemat ketika guna palstic card ni dari yang berhemat.

×
×
  • Create New...