Jump to content

atarize

Learning
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by atarize

  1. Salam Semua Saya baru sahaj dapat offer kerja di IBM Petaling Jaya. Join network project team. Dia kata kena buat voice. Saya dapat tahu team ni byk engineer resign. As per information given by their manager sbb business slow dan engineer boring. 1. Bagaimana working culture kat sana? Team work tak? 2. Ada budaya racist tak sebab saya dapat tahu kat sana x ramai melayu mostly chinese dgn india 3. Bagaimana dengan workload. Overload tak?
  2. Berbincang-bincang pasal career ni kan..apa kata kita bincang pasal permohonan cuti kerja..sebab ada sesetengah company tu bila kita apply cuti senang...jer nak lulus..tapi ada sesetengah company tu kalau nak mohon cuti mak ai...susah gile silap ari bulan cuti tak lulus..last2 ambik EL(emergency leave) balik office terus kene bebel dgn bos..so mcm korang yang dah lama bekerja ni kan...apa kata kita berkongsi alasan yang paling best digunakan untuk ambik cuti.... kalau mcm aku punya alsan untuk ambik cuti xde benda lain Family Wedding Ceremony and Family Day..tapi alsan aku ni kene apply 2 minngu sebelum tarikh cuti...untuk Emergency leave plaks aku bagi alasan balik kg and tak dapat bas...
  3. Assalamualaikum and Selamat Sejahtera kepada semua forumer yang aku hormati Sebelum ni aku pernah join kat forum ni tapi tak active..baru hari ni aku nak active sebab bila aku baca post2 kat dalam sini aku nampak ramai forumer dalam sini hebat2 dalam perkerjaan diaorang terutamanya dalam IT Aku tertarik nak bertanya pada korang semua tentang perkerjaan IT yang banyak Outstation and Travelling.. Aku keje tak adelah banyak sgt pengalaman cuma 1 tahun lebih sahaja dan aku dah lompat job sebanyak 2 kali sebab job yang aku dapat semuanya tak sejiwa dalam hidup aku..aku ni jenis yang sukekan job yang banyak outstation and travelling..aku mmg tak suka job yang dari pagi hingga ke petang duduk dalam office jer.....mak aii boring giler babeng Puas aku mencari job IT yang ada banyak kena travelling atau pergi outstation...ada tak sesapa yang tahu nama2 company IT yang job scope dia banyak kena pegi support sampai kene TRAVELLING or OUTSTATION..pleaseee help me....aku tak banyak nak minta..just minta korang listkan sahaja nama2 company yang boleh beri aku peluang bekerja tak duduk dalam office jer...aku nak keje yang banyak TRAVELLING and OUTSTAION... Aku study dalam bidang network..dan aku degree holder and satu2nyer certificate yang aku ade ialah CCNA...aku nak cari job yg berkaitan study dan certificate yang aku ada sekarang dan job tu bolleh beri aku chances untuk pegi TRAVELLING Aku suka kan kerja yang banyak keluar sebab jiwa aku ni bukan yang jenis suka duduk diam, termenung, main game depan pc..aku jenis yang suka kan keja yang RENYAH...aku tahu korang mesti tahu kan company2 yang job dia banyak kena pergi outstation or travelling ni... Yang aku tahu setakat ni company yang ada kena travel ni company PERNEC and SCOPE TEL..Company SCOPE TEL ni aku pernah dapat interview tapi aku tak dapat pegi sebab masa tu aku ada emergency hal dengan family..aku macam nak menangis time tu terlepas peluang..member aku pergi interview terus dpt sebab company tu memang nak pakai org..
×
×
  • Create New...