Jump to content

shyong_sam

Members
  • Content Count

    131
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Normal

About shyong_sam

  • Rank
    Ahli
  • Birthday March 31

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    MY
  1. Li-fi is 100 times faster than wifi, hanya menggunakan cahaya lampu led. Sesiapa yang pernah aplkasi kan teknologi ni sila share, apa requirement yang diperlukan. ?
  2. Lifi 100 times faster than wifi. menggunakan cahaya lampu sebagai platform. ada sesiapa yang sudah aplikasikan teknologi ni. apa requirement yang diperlukan ?
  3. Hi,    Saya nak minta pendapat dr warga putera.... Situasi seperti berikut ;    Dalam pejabat kami menggunakan modem wireless router yang menghubungkan 14PC dalam rangkaian, terdapat sebuah PC telah di install 3 buah printer dengan shared tetapi kadang2 sekiranya nak print sangat lambat dan kekadang print setengah jalan printing automatik berhenti. Dari awal lagi saya sdh menjangkakan keadaan ini akan berlaku dan telah memberi khidmat nasihat pada rakan sekerja tetapi beliau berkeras tetap nak memasang wireless booster dengan alasan dengan adanya wireless booster akan mempercepatkan lagi proses printing. sambil mengambil contoh situasi dalam rumah beliau wireless semakin laju selepas memasang wireless booster (walhal dirumah beliau hanya menggunakan wireless tujuan surf internet dan bukan printer purpose).    Untuk memastikan pandangan saya betul, saya telah bertanya beberapa tauke computer shop berkenaan perkara ini terbukti semua mereka setuju dengan pandangan saya bahwa wireless booster tidak membantu dalam mempercepatkan proses printing melainkan sekadar tuk meluaskan coverage bagi tujuan surf internet. So apa pendapat anda ttg hal ini ? Adakah wireless booster, access point atau repeater ini membantu dalam proses printing ?
  4. Hi warga putera,   Ada kawan saya dapat netbok baru percuma jenama 1Malaysia "aerogate H-S30", masalah nyer ada masalah windows so rancang nak format tapi dah kelu saya explore kat google duk cari driver tapi tak jumpa2..... kalo ada antara kekawan yg pernah format atau pernah terjumpa link download boleh la share kat saya, sbb saya dah cari website memang takde punya, pening kepala dibuat netbok 1Malaysia ni. huhuhu
  5. Hi,   Saya sekarang tgh fikir nak buat  storage server tuk syarikat tempat saya bekerja dan saya ada terdengar kawan cerita ttg Wampserver, daripada hasil yang saya dengar Wampserver ni selain berfungsi untuk sbg storage server juga boleh digunakan untuk membuat forum. sekiranya ada warga putera yang pernah guna software ni boleh bagi tutorial bgaimana nak gunakan Wampserver ini. Yang paling penting Wampserver ini adalah opensource.   TQ   
×
×
  • Create New...