Jump to content

BasicCX

Members
  • Content Count

    1879
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by BasicCX


  1. [quote name='suhaimi1950' timestamp='1336319064' post='1081712']
    tentang ZTE AR450 dengan Samsung Galaxy Tab 7.00 plus...saya juga menghadapi masaalah...tak boleh connect ...IP address tak boleh kesan...semasa di kedai tak ada problem (Tapi modem jenis lain)..mungkin saudara boleh bantu saya dalam perkara ini. TQ
    [/quote]

    Sila gunakan static IP seperti yang dicadangkan oleh rakan kita. Boleh lihat tutorial disini: http://www.trickswindows.com/2011/12/fix-obtaining-ip-address-android-wifi.html

  2. [quote name='class_sick' timestamp='1335847291' post='1081564']
    [color=#FF0000][b][size=4]Pakej S-Cube (Pelajar Sahaja)[/size][/b][/color]

    [size=3][b]1 GB Web Space
    10 GB Bandwidth Transfer[/b]
    5 Databases
    15 FTP Accounts
    Unlimited E-Mail Accounts
    Unlimited Sub Domains
    [b][color=#0000FF]Harga: RM 30/setahun[/color][/b][/size]

    .........................................................

    ada beberapa soalan:

    1. subdomains tu mcm mana?
    2. utk 5 database tu mcm mana? contoh kalau kita buat satu blog, dia pakai 1 database ker? kalau kita buat 2 blog maksud dia 2 database ker?

    sori la klo soalan noob... newbie here ^_^
    [/quote]

    Salam,

    1. Subdomain adalah seperti berikut: subdomain.namadomain.com
    2. Ya, bagi setiap satu blog berkemungkinan perlu menggunakan satu database walau bagaimanapun ianya bergantung kepada bagaimana anda menggunakan database tersebut secara optima.

  3. [quote name='Datuk_Seri' timestamp='1318389063' post='1073557']
    ehehehe


    alhamdulillah, dah masuk tahun kedua dah dengan Cubiex, setakat ni tak pernah down.. hehhehe.. Basic, nak tanya, apa prosidur nak pindah hosting ke cubiex? kena abiskan hosting kat tempat lama ke?
    [/quote]


    Salam,

    Alhamdulillah, tak perlu habiskan tempoh pada [i]provider[/i] lama pun tak mengapa. Apa yang perlu, dapatkan Domain Transfer Auth Code (EPP Code) untuk domain kemudian daftar mana-mana plan yang dikehendaki.

    Buat bayaran seperti yang dinyataka pada invois kemudian sertakan sekali maklumat akaun cPanel lama untuk kami lakukan pemindahan.

  4. [quote name='sliparJepun' timestamp='1317628786' post='1073003']
    memng la sy yg tentukan. masalhnya katakn sy nk attach file dr desktop sy contohnya C:\Users\Administrator\Desktop\123.pdf
    tp bila running error nya xdpt nk pass location C:\Users\Administrator\Desktop\
    hanya dapat baca 123.pdf jer...
    cmner yer??
    [/quote]

    Memang la x dapat pass C:\Users\Administrator\Desktop\ sebab atas sebab [b]sekuriti[/b]. mana-mana programming pun x akan bagi baca lokasi direktori komputer user.

    Jadi, dalam kod kat atas tu, saya tak nampak satu pun kod upload file daripada form ke server, yang ada form baca nama file daripada pc user dan terus masuk dalam emel (kalau ada path pun, hanya user yg upload file tu je yg boleh baca).

    Untuk sempurnakan kod, file yang diupload perlu disimpan ke server dulu, baru user download file daripada server. Cth user upload file apa2.doc' -> simpan dalam server, cth dalam folder 'upload', kemudian dalam emel buat link yang [i]pointkan[/i] ke kedudukan file dalam folder 'upload' tadi.
×
×
  • Create New...