Jump to content

pcbase

Members
  • Content Count

    496
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by pcbase


  1. [quote name='PowerRootTongkatAli2011' timestamp='1308451671' post='1070400']
    bukan apa, kalau nak block biar betul2.
    jangan nak block main2 jah.

    apa yang advanced sangat tuh? nak tau jugak.

    "the highest fence won't stop anyone jump over"
    [/quote]
    awak pakai internet apa bro ?
    trik tukar dns dah tak boleh pakai.

  2. [quote name='LanoZ' timestamp='1307594216' post='1069908']
    Apa kata korang senaraikan pulak URL/laman2 yang patut ke BLOCK. Lepas nie kita tulis surat kat SKMM... nanti suruh ler Admin sign, takpun kita ramai2 sign... baru ler ada action sikit. :D
    [/quote]
    google. yes google. bapak segala [lanun].
    youtube - banyak cetak rompak, anti kerajaan
    facebook - banyak cetak rompak, anti kerajaan jugak

  3. beza SATA dgn IDE selain dari kabel lagi cun ialah support hot plug. PC tengah on, cucuk SATA device terus detect tak perlu reboot macam IDE. Lain semua sama dengan IDE.

    Aku tak faham masalah awak. DVD-RW itu kalau boleh baca cd audio, cd installer, cd-r, cdrw, dvd, dvd movie bajet edition, mp3 colections, live cd/dvd kira oklah tak ada masalah.

    Install dvd writer software, boleh detect dan burn ? oklah no problem ma.

    Rasanya masalah awak adalah tak biasa guna win7. saya tak guna windows so no komen.

  4. Harian Metro - 31 May 2011

    PUTRAJAYA: Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) pernah menolak permohonan untuk mendapatkan sijil halal bagi minuman dikenali bir halal yang diimport dari negara Timur Tengah. Ketua Pengarahnya, Othman Mustapha berkata, ini kerana ia tidak menepati standard halal MS 1500:2009 dan tidak mematuhi prosedur halal.

    "Jakim tidak pernah mengeluarkan sijil halal kepada produk minuman itu dikenali sebagai bir halal itu. Oleh itu, saya menasihati orang ramai supaya berhati-hati dan memilih produk yang mempunyai sijil halal diiktiraf kerajaan,"katanya.Beliau berkata demikian ketika mengulas laporan Harian Metro, Sabtu lalu ujian oleh Jabatan Kimia terhadap minuman berkenaan yang didapati mengandungi tahap alkohol melebihi daripada dibenarkan.

    Berdasarkan sampel minuman itu yang dihantar Jabatan Agama Islam Johor (JAJ) ke Jabatan Kimia, ia didapati mengandungi 0.5 peratus kandungan alkohol, sedangkan Majlis Fatwa Kebangsaan memutuskan kandungan alkohol dalam makanan serta minuman dibenarkan syariat Islam tidak melebihi 0.01 peratus. Othman turut menasihatkan peniaga supaya lebih bertanggungjawab dan mengasingkan penjualan minuman berkenaan bagi mengelak kekeliruan di kalangan pengguna Islam.

    [url=http://al-ahkam.net/home/index.php?option=com_content&view=article&id=6513:majlis-fatwa-kebangsaan-koleksi-fatwa-berkaitan-alkohol-dalam-makanan-dll&catid=61:fatwa-ulama]Majlis Fatwa Kebangsaan: Koleksi Fatwa Berkaitan Alkohol Dalam Makanan Dll[/url]

    so apa jenama bir halal itu ?
    video lucah boleh siar dalam tv, bir halal tak berani sebut jenama apa.
×
×
  • Create New...