Jump to content
Sign in to follow this  
kedai-lelaki

Hubungan Antara Sakit Gout & Sakit Gastrik

Recommended Posts

Hubungan Antara Sakit GOUT & Sakit GASTRIK

Pada zaman moden kini, cara permakanan kita sudah banyak berubah jika berbanding dengan 30 tahun yang lalu, begitu juga dengan sumber makanan kita. Pada zaman dahulu, hampir semua makanan yang kita makan adalah jenis organik dan semulajadi. Lebih daripada 80% makanan kita pada ketika itu adalah terdiri daripada hasil tanaman seperti sayur-sayuran dan ubi-ubi.
 

img0018.png


Tetapi kini cara makan kita sudah menjadi semakin Ekspress. Kini sajian makanan kita sudah menjadi terbalik, kabanyakan daripada kita telah menjadi karnivor yang memakan daging lebih daripada sayur-sayuran. Ada yang sampai tidak sentuk sayur langsung!

Anda perlu tahu bahawa daging adalah jauh lebih susah untuk dicernakan jika berbanding dengan sayur-sayuran. Pencerna makanan berprotein tinggi ini akan membebankan perut kita kerana kita telah memaksa ia untuk merembeskan lebih banyak jus gastrik. Lama kelamaan, perut kita sudah menjadi biasa untuk menghasilkan banyak jus gasrik dan pendedahan kepada jus gastrik yang sungguh berasid ini akan menyebabkan dinding perut menjadi semakin nipis.

Sakit gout adalah berkait langsung dengan cara pemakanan seseorang itu. Hampir semua pesakit gout adalah orang yang gemar makan daging. Maka, kemungkinan untuk golongan orang ini untuk mendapat kedua-dua sakit gout dan masalah gastrik adalah jauh lebih tinggi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...