Jump to content
K-IT2

Bagaimana Cepatkan Video Youtube Anda

Recommended Posts

[img]http://cache.ohinternet.com/images/e/ef/Youtube_logo.png[/img]
[size=4]Sudahkah anda jemu dengan video Youtube yang perlahan? Adakah anda inginkan satu cara mudah untuk [b]mempercepatkan video Youtube[/b] anda. Sekarang memang anda! Baca dan ketahui rahsianya. Youtube adalah diantara tapak web yang paling popular di Internet. Dengan berjuta - juga video dari segala jenis topik yang boleh dibayangkan, ianya dilayari oleh jutaan orang setiap hari. Namun salah satu masalah dan rungutan pengguna yang paling kerap kedengaran ialah video Youtube seringkali amat perlahan untuk dimuatkan.

Anda mungkin pernah mengalami situasi di mana video Youtube mengambil masa agak lama untuk bermula. Yang kelihatan hanyalah logo bulat [b][i]loading[/i][/b] yang berpusar - pursar dan memeningkan kepala. Apabila video mula bermain, ialah sering tersekat - sekat dan logo [b][i]loading[/i][/b] kerap muncul kembali.

[b]Lima Sebab Video Youtube Anda Perlahan[/b]

Terdapat berbagai sebab mengapa video Youtube dimainkan perlahan. Di antara sebab - sebab yang paling utama ialah:-[/size][list=1]
[*][size=4]Kelajuan Internet anda adalah kurang dari 512kbps. Kelajuan ini dianggap minima untuk memainkan video Youtube dengan agak sempurna.
[/size]
[*][size=4]Anda berkongsi talian Internet dengan orang lain. Ini terutamanya benar jika anda menggunakan Internet di tempat awam seperti di restoran. Lokasi sedemikian memang tidak sesuai untuk menonton video Youtube.
[/size]
[*][size=4]Anda tidak menggunakan perisian Internet yang terkini. Perisian yang dimaksudkan ialah browser Internet dan perisian Adobe Flash Player. Adobe Flash Player diperlukan untuk memainkan kebanyakan video di Internet - termasuk di Youtube.
[/size]
[*][size=4]Usia komputer anda sudah lebih 7 tahun. Komputer yang sebegini tua tidak akan dapat memainkan kebanyakan kandungan media terkini di Internet. Anda tahu sahaja apa yang anda harus lakukan.
[/size]
[*][size=4]Komputer anda dijangkiti spyware dan virus yang mencegah video Youtube dari dimuatkan dengan lancar. Untuk mengatasi masalah ini pastikan anda mengimbas komputer anda dari masa ke semasa dengan perisian antivirus dan antispyware seperti yang diterangkan dalam [url="http://www.kursus-komputer-compustudies.com/kursus-yang-ditawarkan/kursus-basmi-virus-dan-spyware/"]Kursus Pembasmian Virus dan Spyware COMPU Studies[/url].[/size]
[/list]
[size=4]Baca lebih lanjut dan dapatkan perisian percuma [url="http://www.kursus-komputer-compustudies.com/tips-komputer/cepatkan-video-youtube/?utm_source=forum_posting&utm_medium=forum&utm_term=youtube&utm_content=putera&utm_campaign=6oct2012"]di sini[/url].[/size] Edited by K-IT2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...