Jump to content
Sign in to follow this  
shasyaza

Lepas Asasi, Pttkah Patah Balik Ambil Dip?

Recommended Posts

[quote name='shasyaza' timestamp='1307290992' post='1069637']
saya pelajar lepasan asasi 2010/2011 dan mndpt cgpa 3.22. saya berhasrat untuk mohon diploma sc uitm dgn result spm 2009 .jika saya ditwrkan ke sana dan terima twrn itu, adakah tndakan saya ini btul? sbb saya ingin cuba intai peluang utk bidg medik slps dip sc tu dan nk try bersungguh2..nk msuk ipts pun kurg mmpu dari segi kewangan. lagi pun, result asasi saya tidak layak nak mohon degree medik,,adakah saya truskan hasrat ini or pikirkn kos lain for degree? tindakan saya utk berpatah balik ni, betul ke? harap lah ada yg sudi beri pendpt..:)
[/quote]
saya pelajar lepasan asasi 2010/2011 dan mndpt cgpa 3.22. saya berhasrat untuk mohon diploma sc uitm dgn result spm 2009 .jika saya ditwrkan ke sana dan terima twrn itu, adakah tndakan saya ini btul? sbb saya ingin cuba intai peluang utk bidg medik slps dip sc tu dan nk try bersungguh2..nk msuk ipts pun kurg mmpu dari segi kewangan. lagi pun, result asasi saya tidak layak nak mohon degree medik,,adakah saya truskan hasrat ini or pikirkn kos lain for degree? tindakan saya utk berpatah balik ni, betul ke? harap lah ada yg sudi beri pendpt..:) Edited by shasyaza

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kalo ko betul nak sungguh2.. xde masalah ko patah balik ambik diploma. rasanya tu tindakan yg lagi bagus. TAPI, pastikan ko betul2 sungguh2 la..

Ko sendiri sedar dari segi kewangan ko kurang mampu. Jadi, ambik je diploma dan buatlah yg terbaik...

Dan sebaiknya juga ko pilih kursus yg ko betul2 minat dan [u]ko tau ko nak jadi ape lepas abis belajar[/u]. Bukan setakat degree tangkap muat je. Bukan setakat ada degree je tapi dah keje nanti 1% pun ko x blh apply knowledge daripada degree ko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...