Jump to content
M3ntary™

Pejabat Anwar Ibrahim Di Washington Dc, As

Recommended Posts

Assalamualaikum. Saja ku nak tahu pendapat korang semua mengenai pejabat Anwar Ibrahim yang didaftarkan dengan nama Anwar Ibrahim Consulting Associate, beroperasi di Washington DC, Amerika Syarikat (AS) yang didakwa menelan kos operasi kira-kira RM6 juta (AS$2 juta) setahun.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='M3ntary' timestamp='1297687124' post='1061930']
Ku pun baca kat utusan online je. Tak teringat pulak nak copy. Macam ramai yang tak tau je cerita ni.
[/quote]
sebab ramai dah yang tak baca Utusan..akhbar tu banyak sangat memfitnah dan racist..banyak isu dimanipulasi bagi membangkitkan semangat perkauman dan menghasut..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Betul la tu. Tak semua yang kita baca boleh ambik bulat² sekarang ni. Pada ku semua view kita kena tengok. Lepas tu buat penilaian sendiri. Pasal kes ni ku baca macam tu je. Tak ada perkembangan apa pulak lepas tu. ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites
isu pejabat di luar negara ni rasanya takde ape pun kalau kita nak bandingkan dengan mana2 pemimpin besar di negara ni..mesti ada yang punyai aset di luar negara dalam bentuk rumah, syarikat, kilang, saham dan lain-lain..nilainya mungkin mencecah hingga berjuta-juta..malah mungkin beberapa ratus juta ringgit..sama ada ianya boleh didedahkan atau tidak..itu bergantung kepada ketelusan dan kebertanggungjawaban pihak2 wartawan je..

kalau benar seperti yang didakwa, kemukakan bukti dan fakta..jangan tuduh dulu baru cari bukti..cari bukti dulu baru tuduh..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ku rasa ramai je wakil pemimpin kat negara kita ni ada aset kat luar negara. Biasa la bila dah duit, mesti la nak buat pelaburan. Kalau buat pelaburan kat luar negara tu tak salah dengan menggunakan duit sendiri, yang salah kalau ada yang salah gunakan duit rakyat untuk kepentinggan sendiri. Buat pelaburan kat luar negara guna duit rakyat, hasil masuk poket sendiri. ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites
aku ade dengar2 gak memang dia ade pejabat kat luar...

sebab ape,[s]khairu[/s]l (ceh :P ) Anwar kan seorang yang berkaliber lagi berkarisma
lebih2 lagi dalam hal kewangan.

so dia banyak memegang jawatan sebagai penasihat kewangan, samada syarikat persendirian mahupun negara (luar la semestinyer , kalo nak jadi penasihat ekonomi malaysia, tunggu menang PRU13 :P )


tak sure la sumber ini sohih ke tak..

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...