Jump to content
kucing13_1

3D modelling group in malaysia

Recommended Posts

nak wat part time wat modeling ape ni?
hahah mcm best gak ni..
tapi ape kata try masuk pertandingan lu baru la yakin sikit.
lagipon ade gak model untuk bukak syarikat sendiri :D

www.youtube.com/rednaito
www.bloodteamanimation.blogspot.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
as_salam bro, [url="http://www.facebook.com/pages/DoCtOrDeSiGn/136324926418596"]aku[/url] ase baik kita bt forum kt mane2 utk kita kongsi ilmu dalam bidang 3D ni. apa kata bro?
Kalo kita kongsi2 idea, pendapat, boleh kita tambah ilmu yg kita ada kan.
Contoh [url="http://www.facebook.com/pages/DoCtOrDeSiGn/136324926418596"]aku[/url] la, [url="http://www.facebook.com/pages/DoCtOrDeSiGn/136324926418596"]aku[/url] ni newbie sgt2 lg dlm bidang nie, tp [url="http://www.facebook.com/pages/DoCtOrDeSiGn/136324926418596"]aku[/url] berminat sgt, dan smngat tu la yg buat [url="http://www.facebook.com/profile.php?id=100001739443834#!/gunzz9xp"]aku[/url] nk tahu lebih.
Jadi, kalo kita berforum, mesti best kan.
Bg pendapat je.. :59:









Check out my [url="http://www.youtube.com/watch?v=RMheaTjIJYk"] first 3D Animation[/url] or view my [url="http://doctordesign.carbonmade.com"]online portfolio.[/url]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salam. Pada pendapatku, untuk permulaan cuba korang mohon pada Supervisor Putera.com untuk buka satu subforum 3D Modelling. Dekat sini korang boleh tingkatkan ilmu, cari lebih ramai peminat dalam bidang ni untuk permulaan, buat aktiviti & sebagainya. Kalau terus nak buka ada ke orang kenal kita? percaya ke dioarang kat kita? yakin ke diorang kat kita? banyak persoalan yang akan timbul. Bukan benda senang nak bangunkan studio walaupun ianya tak mustahil. Semua aspek kena ambik kira, modal, marketing, target & sebagainya. Kalau buka website tapi tak ada marketing, adake orang nak datang ke website kita tu. Macam pendapat Putera faQar, korang boleh berforum di Putera.com. Tak perlu sampai nak wujudkan forum baru, tapi kalau dah betul2 kukuh dan ramai ahli di Putera.com (sebagai contoh) yang berminat. Silakan, ku dahulukan dengan tahniah, itu satu cadangan yang cukup baik untuk mewujudkan tempat rujukan ilmu dalam Bahasa Malaysia (Bahasa Melayu).

Ku setuju dengan pendapat redery, masuk pertandingan, kenalkan diri kita, baru orang yakin untuk berurusan dengan kita. Guna Putera.com sebagai platform untuk korang improve kan diri korang dulu & buat persedian. Kaki2 komputer mana yang tak kenal dengan putera.com? Cuma sekarang putera.com agak slow sebab dah shutdown agak lama, dalam masa sama korang dapat membantu untuk memeriahkan semula Putera.com sebagai pusat rujukan ilmu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ye betul gak tuh... apa2 pun meriahkan dulu bahagian nie. Kalau buat satu dedicated website tapi content tak update sampai berbulan-bulan pun... last2 tak ke mana jugak. Buat permulaan nie, korang berbincang la kat sini dulu... then bila korum dah cukup ramai... boleh ler cadang nak buat macam2 benda lain.

Dulu pun ramai gak yang minat 3D modelling nie siap masing-masing tunjuk model diorang lagi (boleh refer thread dalam nie.. mesti jumpe punye :D) Tapi last2 tinggal ler sekerat dua jer yang aktif dan submit model dia... akhir sekali sorang pun takde update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...