Jump to content
yana93

Dajal Sudah Wujud...?

Recommended Posts

Assalamualaikum..mmg agk pnjang utk org xske m'bce, tpi bce lah utk anda tahu betape kita kini sudahpun berada di akhir zaman..


" Salah satu tanda akhir zaman yang akhir-akhir ini cukup menyedot perhatian adalah kehadiran seorang bernama Sai Baba, dia lahir dan tinggal di Desa Nilayam Puthaparti, wilayah timur Khurasan, tepatnyaIndia Selatan. Rasulullah saw bersabda kepada kami, Dajjal akan keluar dari bumi ini dibagian timur bernama Khurasan (Jamiu at Tirmidzi).

Abû Hurayrah meriwayatkan bahwa Nabi saw. bersabda:"Hari
Kiamat tidak akan datang hingga 30 Dajal (pendusta) muncul, mereka semua berdusta tentang Allah dan Rasul-Nya. "

Boleh jadi Sai Baba ini adalah salah satu dari 30 dajal-dajal kecil yang akan membuka jalan bagi munculnya al-Masîh al-Dajjâl (Dajjal nantinya akan berperang dengan imam mahdi dan di bunuh oleh nabi Isa as). wallahu al'am..

Laki-laki ini memiliki kemampuan menghidupkan orang mati,
menyembuhkan orang lumpuh dan buta, bahkan mampu menurunkan hujan dan mengeluarkan tepung dari tangannya. Ia juga mampu berjalan melintasi belahan bumi dalam sekejap, menciptakan patung emas, merubah besi menjadi emas, dan banyak lagi berbagai fitnah yang ditunjukkan oleh Sai Baba kepada ribuan orang - bahkan - jutaan yang datang dari berbagai suku bangsa dan agama. Saat ini laki-laki ini sudah memiliki puluhan juta pengikut..

Maka sudah saatnya bagi setiap muslim untuk mengetahui masalah ini, agar dirinya tidak menjadi korban berikutnya dari fitnah Sai Baba ini.

"Dajjal adalah seorang laki-laki yang gemuk, berkulit merah dan
berambut keriting..." (HR.Bukhari dan Muslim)

"Diawal kemunculannya, Dajjal berkata, Aku adalah nabi, padahal tidak ada nabi setelahku. Kemudian ia memuji dirinya sambil berkata, Aku adalah Rabb kalian, padahal kalian tidak dapat melihat Rabb kalian sehingga kalian mati (HR.Ibnu Majah)
Antara DAJJAL dan SAI BABA

1) Dajjal seorang laki yang berpostur pendek, gempal, berambut kribo, berkaki bengkok (agak pengkor). Sai Baba seorang yang berpostur pendek dan berambut kribo.

2) Dajjal memiliki mata yang buta. Sai Baba pernah mengalami kebutaan di waktu muda kemudian sembuh kembali.

3) Dajjal datang dan bersama ada gunung roti dan sungai air. Sai Baba memiliki kemampuan mengeluarkan vibhuti (tepung suci) dari udara melalui tangannya.

4) Dajjal memiliki kemampuan berpindah dari satu tempat ke tempat lain dengan depat dan kecepatannya seperti hujan badai atau secepat awan yang ditiup angin kencang. Sai Baba memiliki kemampuan berjalan menjelajahi bumi dalam hitungan kejapan mata.

5) Dajjal mengikuti pengikut yang sangat banyak, bahkan di akhir zaman nanti banyak manusia yang berangan-angan untuk berjumpa dengan Dajjal. Sai Baba memiliki pengikut yang jumlahnya puluhan juta manusia dari berbagai macam suku, bangsa, negara dan agama.

6) Dajjal akan muncul dengan mengaku sebagai orang bijak/ baik,
sehingga banyak sekali orang yang tertarik untuk mengikutinya. Sai Baba mengaku seabgai orang yang bijak yang membawa misi perdamaian, cinta kasih menghapuskan segala persengketaan dengan bijaksana.

7) Dajjal akan muncul dan sebagai nabi. Sai Baba memposisikan dirinya sebagai nabi kepada pengikut2nya.

8) Dajjal akang menggunakan nama Al-Masih. Sai Baba mengaku akan menjelma sebagai Isa Al-Masih setelah tahun 2020.

9) Dajjal akan mengaku sebagai Tuhan. Sai Baba mengklaim bahwa dirinya adalah Tuhan penguasa alam semesta.

10) Dajjal akan mendakwahkan agama Allah. Dalam banyak majlis
darshanya Sai Baba banyak berbicara tentang Islam, Al-Qur'an dan keharusan untuk memahaminya.

11) Dajjal mampu menghidupkan orang mati dan menyembuhkan orang sakit. Sai Baba memiliki kemampuan menghidupkan orang mati juga menyembuhkan penyakit kanker.

12) Dajjal dapat menurunkan hujan. Sai Baba memiliki kemampuan
menurunkan hujan dan mendatangkan air untuk irigasi (di NTT sedang di bangun projek Sai Baba untuk pengairan di daerah yang kering).

13) Dajjal bisa mengeluarkan perbendaharaan (perhiasan dan harta) dari bangunan yang roboh, lalu perbendaharaan itu akan mengikuti ratunya. Sai Baba mampu menciptakan patung emas, kalung emas, injil mini dan berbagai bentuk medalai berlafadz ALLAH dalam sekejap.

14) Dajjal akan membunuh seseorang dan menghidupkannya kembali. Sai Baba bisa menghidupkan orang yang sudah meninggal dunia.

15) Dajjal bisa berpindah raga dan tempat dari satu bentuk ke bentuk lainnya. Sai Baba bisa berpindah dari satu jasad ke jasad lainnya yang merupakan benruk reinkarnasi dirinya.

16) Dajjal bisa membesarkan tubuhnya. Sai Baba memliki kemampuan berjalan di udara dan membuat kemukjizatan pada sebuh pesawat terbang.

17) Dajjal biasa keluar masuk pasar dan makanan. Sai Baba juga manusia biasa yang makan dan minum sebagaimana manusia lainnya, ia juga bisa berjalan ke pasar, rumah sakit, proyek irigasi dan tempat lain yang biasa dikunjungi manusia.

18) Dajjal bisa memerintahkan bumi untuk mengeluarkan tumbuh2an dan air. Sai baba bisa mengeluarkan air dengan hentakan kakinya.

19) Dajjal tidak memliki anak. Sai Baba mandul, ia tidak beranak dan tidak berkeluarga (tidak menikah).

20) Dajjal memimpin orang yahudi. Sai Baba memiliki misi menyebarkan ideologi zionis.

21) Dajjal muncul di zaman pertikaian. Sai Baba mendakwa bahwa ia datang dari masa banyak pertikaian dan persengketaan, dan
kedatangannya untuk menegakkan kebenaran dan membinasakan kejahatan


wahai kaum muslimin, apa lagi yang kita tunggu, marilah segera kita kembali kepada Allah dan rasulnya.

"Jika salah seorang diantara kalian telah menyelesaikan bacaan tasyahhud akhirnya, hendaklah ia meminta perlindungan kepada Allah dari empat hal.

Hendaknya ia berkata : 'Ya Allah, aku memohon perlindungan pada Mu dari siksa Neraka Jahannam, adzab kubur, fitnah (cubaan) hidup dan mati serta dari keburukan fitnah Dajjal."
http://www.saibaba.ws/


yana sekadar forward..secare personalnye..yana xtaw la kesasihah artikel di atas ni..
tpi zaman kte ni..macam2 ley jadi kan? wallahualam..
utk megelakkan diri dri mnjadi mange si dajjal,
amalkan surah Al-Kahfi..
seelok eloknyer hri jumaat..salam..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ni Plak yg aku jumpa...


Penafian Pendapat Bahawa SAI BABA Adalah Jelmaan Dajjal



Ciri-Ciri Persamaan Sai Baba Dengan Dajjal

* Berambut kerinting
* Berbadan besar
* Berupaya menghidupkan yang mati.(Sai Baba tak berjaya menghidupkan semula adik bongsunya yang mati pada
18 Oktober 2003)

Ciri-Ciri Yang Tiada Pada Sai Baba Tetapi Ada Dalam Hadith

* Ibunya berbadan besar dan rendah manakala bapanya tinggi lampai dan hidung seperti paruh burung.
* Kulit mukanya putih kemerah-merahan.
* Berketurunan Yahudi
* Berasal dari suatu tempat antara Syam dan Iraq
* Hanya mata sebelah kiri yang dapat melihat, mata sebelah kanan buta dan agak terhapus termasuk wajah sebelah kanan.
* Memaksa orang awam mengakuinya sebagai tuhan sedangkan Sai Baba tidak menyatakan hal demekian cuma orang ramai yang beranggapan ia berkuasa sperti tuhan. Namun begitu, tiada orang Hindu yang anggap ia tuhan.

Penafian Bahawa Sai Baba adalah Dajjal

Penafian bahawa Sai Baba bukan Dajjal dapat dilihat pada ibu bapa dan keturunannya sendiri. Ibu bapa Sai Baba tidak kelihatan seperti dalam gambaran hadith malah bukan pula berketurunan Yahudi. Ibu bapa Dajjal yang sebenar telah pun mati sejak sebelum kelahiran Nabi Musa lagi. Selain itu, Sai Baba juga kelihatan semakin tua dan tidak bermaya walaupun ia mendakwa mempunyai kuasa seperti tuhan.

Masyarakat Hindu mungkin mempercayainya sebagai anak tuhan namun ada seorang ahli silap mata terkenal India iaitu Basava Premanand mendakwa Sai Baba menipu dalam ajarannya. Premanand juga memberitahu beliau telah lama mengkaji dan memerhati tindak tanduk Sai Baba sejak tahun 1968 lagi. Laporan berkenaan dakwaan Premanand ini telah dihuraikan panjang lebar dalam majalah “Indian Today” yang diterbitkan pada Disember tahun 2000.

Seperkara yang paling tidak menampakkan ciri-ciri Dajjal ialah Sai Baba tidak berdakwah kepada orang-orang Islam di India. Sedangkan itulah matlamat Dajjal dalam dakwahnya. Dajjal seluruh hidupnya menjadikan Islam sebagai satu target utama untuk dimusnahkan kerana dari kalangan masyarakat Islam akan timbul musuh Dajjal yang utama iaitu Nabi Isa dan Imam Mahdi.

Bukan itu sahaja yang menjadi penafian terhadap Sai Baba sebagai Dajjal ialah Sai Baba memuji pula agama-agama lain dalam laman web rasminya. Sai Baba bersikap bertolak ansur dan tidak memaksa dan tidak pula merendah-rendahkan agama lain. Adakah Dajjal akan bersikap demikian?

“Let the different faiths exist, let them flourish, and let the glory of God be sung in all the languages and in a variety of tunes. That should be the Ideal. Respect the differences between the faiths and recognize them as valid as long as they do not extinguish the flame of unity.”

(Sathiya Sai Baba)

Kesimpulan

Kesimpulannya, Sai Baba bukanlah Dajjal dan Dajjal bukanlah Sai Baba. Penulis langsung tidak bersetuju Dajjal adalah Sai Baba kerana Sai Baba tidak menunjukkan kehebatannya dalam menerbitkan matahari dari Barat. Sai Baba juga hidup lebih dari 70 tahun sedangkan hadith mengatakan Dajjal hanya hidup dikalangan masyarakat setelah ia keluar sekadar 40 hari sahaja. Namun begitu, penulis boleh menerima pendapat sekiranya ada yang mengatakan Sai Baba adlaah bahan ujian Dajjal.

Pendapat itu lebih logik dan penulis sendiri agak terdorong dengan pendapat itu. Dajjal masih melakukan kajian-kajian untuk mencari pilihan terbaik tempat, situasi dan imej untuk dia muncul di tengah-tengah masyarakat. Penulis percaya Sai Baba adalah suatu subjek kajian Dajjal untuk melihat sejauh mana penampilan orang India dalam mempengaruhi masyarakat dunia. Maka tidak hairanlah Sai Baba mempunyai pertubuhan seluruh dunia termasuk Russia dan Eropah. Hairannya di Malaysia tidak ada.

Nampaknya Dajjal tidak akan muncul dikalangan masyarakat India kerana Sai Baba kurang dikenali malah berimej selekeh yang tidak disenangi oleh kebanyakan orang-orang Eropah dan Amerika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
interesting topic. actually sai baba ini ada 2 (shirdi sai baba & sathya sai baba), 1 yang sudah meninggal dunia & dia adalah seorang muslim. surprise?? dia tinggal di masjid tetapi ditanam di kuil. dikatakan dia menjadi wali bagi muslim & juga hindu.

shirdi sai baba




sathya sai baba


& ini yang muda juga dikatakan banyak mempunyai miracles & sometimes he claimed dia & Jesus adalah orang yang sama. dia juga berkata dia adalah Tuhan untuk semua kaum, bangsa & agama. semasa saya di India saya terjumpa banyak guru yang macam ini, saya sendiri pernah nampak lebih kurang macam sai baba tapi perempuan yang mempunya pengikut yang ramai & mampu juga untuk buat miracles. surprisingly orang luar yang paling banyak berkunjung & melawat sai baba adalah orang arab, not sure muslim or not. saya pun tak berapa pasti ajaran dia ini more to Hinduism or not but surely not entirely Hinduism.



for further info pasai sai baba ini http://www.saibaba.ws/

"Thus it is clear that Sri Sathya Sai Baba, Christ and Lord Shiva represent the same divinity and that there is absolutely no difference between them. In fact, many devotees have had the experience of seeing their own favourite and chosen God when they have cast their glance on the frail, red-robed figure of Sri Sathya Sai Baba. This is not just a maya or Illusion. But when one is in the presence of an Avatar, he is face to face with God and our notion of reality undergoes a sea-change. However, the perceptions of the individual depend largely on his own personal and individual stage of development in the realm of the spirit. Many Christians have been drawn to the orbit of Baba's influence only after they have gone through authentic and convincing proofs. So we come to the end of this chapter with the positive and firm conclusion that there is only one God and that he is omnipresent. The followers of different religions see him in different names and forms though he is essentially the same Divine force and energy, the same blazing Light, the Ray Supreme. The sameness of different names and forms has to be discerned only by the advanced and discerning aspirant. Sri Sathya Sai Baba has rightly declared that he is Sarva-devata-swarup, the quintessence of all names and forms of God. He has further said:

I am not Sathya Sai Baba. It is only a name by which you know me today. All names are mine. I am the one God who answers the prayers that rise in human hearts in all languages from all countries addressed to all forms of deity."

p/s: kalau magicians pergi ke India & perform miracles aka magic sudah tentu ramailah pengikut juga. Edited by ChloeAgnew

Share this post


Link to post
Share on other sites
menarik topik ni....

Sai Baba bisa menghidupkan orang yang sudah meninggal dunia?
nak gak tahu kesahihan berita ni......

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(Amemiya @ Jan 18 2009, 07:13 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Pendapat itu lebih logik dan penulis sendiri agak terdorong dengan pendapat itu. Dajjal masih melakukan kajian-kajian untuk mencari pilihan terbaik tempat, situasi dan imej untuk dia muncul di tengah-tengah masyarakat. Penulis percaya Sai Baba adalah suatu subjek kajian Dajjal untuk melihat sejauh mana penampilan orang India dalam mempengaruhi masyarakat dunia. Maka tidak hairanlah Sai Baba mempunyai pertubuhan seluruh dunia termasuk Russia dan Eropah. Hairannya di Malaysia tidak ada.

Nampaknya Dajjal tidak akan muncul dikalangan masyarakat India kerana Sai Baba kurang dikenali malah berimej selekeh yang tidak disenangi oleh kebanyakan orang-orang Eropah dan Amerika.


Pertubuhan sai baba tu ada di Malaysia. Aku pernah jumpa. Diorang biasa terlibat ngan 'charity'. Dua tahun lepas aku jumpa di Temerloh, dia bagi pemeriksaan percuma pada orang2 kampung. Cuba try check ngan pendatar pertubuhan...

Share this post


Link to post
Share on other sites
yes, ada juga di Malaysia ini sai baba. banyak juga orang cina disini yang menjadi pengikut dia. saya memang tak pasti ajaran dia ini pasal hinduism or not.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ha'a, mmg ade bce pasal penafian sai baba tuh..
tpi xsmpat plak nk letak skali smalam..
anggap je ni ujian dri Allah..
petande da nak kiamat..

Share this post


Link to post
Share on other sites
14) Dajjal akan membunuh seseorang dan menghidupkannya kembali. Sai Baba bisa menghidupkan orang yang sudah meninggal dunia.

- yg di hidupkan adalah Jin/syaitan yg menyerupai si mati .

Share this post


Link to post
Share on other sites
TEMPAT KELUAR DAJJAL
QUOTE
Dajjal akan keluar dari arah timur, dari Khurasan, dari kampung Yahudiyyah kota Ashbahan. Kemudian mengembara ke selurah penjuru bumi. Maka tidak ada satu pun negeri yang tidak dimasukinya kecuali Makkah dan Madinah, karena kedua kota suci ini selalu dijaga oleh malaikat.

Dalam hadits Fatimah binti Qais terdahulu disebutkan bahwa Nabi saw bersabda mengenai Dajjal,

"Artinya : Ketahuilah bahwa dia berada di laut Syam atau laut Yaman. Oh tidak, bahkan ia akan datang dari arah timur. Apa itu dari arah timur? Apa itu dari arah timur... Dan beliau berisyarat dengan tangannya menunjuk ke arah timur." [Shahih Muslim 18 : 83]

Diriwayatkan dari Abubakar Ash-Shiddiq Radhiyallahu 'anhu, ia berkata: Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda kepada kami.

"Artinya : Dajjal akan keluar dari bumi ini di bagian timur yang bernama Khurasan. " [Jami' Tirmidzi dengan Syarahnya Tuhfatul Ahwadzi, Bab Maa Saa-a min Aina Yakhruju Ad-Dajjal 6: 495. Al-Albani berkata, "Shahih. " Vide: Shahih Al-Jami' Ash-Sha-ghir 3: 150, hadits nomor 3398]

Dari Anas Radhiyalahu 'anhu, ia berkata: Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda.

"Artinya : Dajjal akan keluar dari kampung Yahudiyyah kota Ashbahan bersama tujuh puluh ribu orang Ashbahan. " [Al-Fathur Rabbani Tartib Musnad Ahmad 24: 73. Ibnu Hajar berkata, "Shahih. " Periksa: Fathul-Bari 13: 328). Ibnu Hajar berkata, "Adapun mengenai tempat dari mana ia keluar? Maka secara pasti ia akan keluar dari kawasan timur. " (Fathul-Bari 13: 91)]

Ibnu Katsir berkata, "Maka Dajjal akan mulai muncul dari Ashbahan, dari suatu kampung yang bernama Al- Yahudiyyah. " [An-Nihayah fil Fitan wal Ma-lahim 1: 128 dengan tahqiq DR. Thaha Zaini]

Sumber: http://www.almanhaj.or.id/content/2060/slash/0


Pasti tertanya-tanya dimana kota Ashbahan ini? kota Ashbahan/Isfahan/Khurasan terletak di Iran yang merupakan bandar penduduk Yahudi di Iran.

Peta: http://musadiqmarhaban.files.wordpress.com...map-natanz3.jpg
Wiki:
1. http://en.wikipedia.org/wiki/Khorasan_(Province)
2. http://en.wikipedia.org/wiki/Greater_Khorasan
Edited by BasicCX

Share this post


Link to post
Share on other sites
yakjud makjud ni keluar bila?
sebelum or selepas dajal....

apa yg pernah aku dgr.....yakjud makjud ni duduk belakang bukit kat madinah...
dan Iskandar Zulqarnain..selalu duduk kambus supaya xnak kasi yakjud makjud ni keluar.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kalau tanya aku Yakjud & Makjud keluar bila. Aku akan kata dah ada sekarang ni. Dan siapa yakjud makjud ni? Aku akan kata Israel & Amerika. Kenapa kata yakjud & makjud ni Israel & Amerika? Kerana setiap ciri-ciri yang digambarkan pada kaum yakjud & makjud ni terdapat pada kedua-duanya.

QUOTE
Hingga apabila dia [Zulqarnain] sampai di antara dua buah gunung, dia mendapati dihadapan kedua-duanya kaum yang hampir tidak dimengertikan bahasa mereka. Mereka berkata, "Wahai Zulqarnain, sesungguhnya Ya'juj dan Ma'juj itu, golongan yang membuat kerosakan di muka bumi, maka dapatkah kami mengupahmu supaya kamu membuat dinding di antara kami dan mereka?"

Zulqarnain berkata, "Apa yang telah Allah perkuatkan aku lebih baik. Justeru, tolonglah aku dengan kekuatan [manusia dan peralatan], agar aku membina dinding di antara kamu dan mereka." "Berikanlah aku kepingan-kepingan besi." Hingga apabila besi itu telah sama rata dengan kedua [puncak] gunung itu, Zulqarnain berkata, "Tiuplah [api]." Hingga apabila besi itu sudah menjadi [merah seperti] api, dia pun berkata, "Berilah aku tembaga [yang mendidih] agar ku tuangkan ke atas besi panas itu." Maka mereka tidak mampu mendakinya dan mereka tidak mampu juga menembusinya.

Zulqarnain berkata, "Ini [dinding] adalah rahmat dari Tuhanku. Maka apabila sudah datang janji Tuhanku, Dia akan menjadikannya hancur luluh, dan janji Tuhanku itu adalah benar." Kami biarkan mereka di hari itu bercampur-aduk di antara satu sama lain, kemudian ditiup lagi sangkakala, lalu Kami kumpulkan mereka itu semuanya.
[Al-Kahfi: 93-99]


Dan ia juga dibuktikan di dalam artikel Harian Metro ahad lalu:

QUOTE
Keturunan Yakjuj, Makjuj

KISAH mengenai Bani Israel jelas dinyatakan di dalam al-Quran melalui pelbagai ayat dan surah. Banyak teks yang menerangkan perihal mereka, terutama membabitkan ajaran diperjuangkan nabi dan rasul di kalangan mereka.

"Wahai Bani Israel! Kenangkanlah nikmat-nikmat-Ku yang Aku telah kurniakan kepada kamu, dan (ingatlah) bahawasanya Aku telah melebihkan (nenek moyang) kamu (yang taat dahulu) atas orang (yang ada pada zamannya). (al-Baqarah:47)


Dalam kamus Inggeris orang Yahudi atau Israel dikenali sebagai Jew, dari istilah Perancis giu. Jew asalnya istilah Hebrew, merujuk kepada orang Yahudi, etnik dari Israel atau Hebrew (ahli kaum Semit Arab dan Yahudi).

Bahasa Latin ringkasya bermaksud Judaean, dari perkataan Judah, iaitu nama kerajaan Judah dan satu suku kaum Israel.

Jerman memanggilnya Jude, Juif (Perancis), Jode (Denmark) dan Judio (Sepanyol).

Mengikut sejarah, Yahudi yang difahami merujuk dari zaman dahulu kala, malah mengikut adat mengembalikan kepada zaman millennium kedua Sebelum Masihi, dari Nabi Ibrahim, Nabi Ishak dan Yaakub a.s.

Nabi Yaakub, putera kepada Nabi Ishak, yang dilahirkan di Kan'an (bahasa Hebrew, nama lama bagi Palestin), dinasabkan dengan keturunan Bani Israel dan baginda dinamakan juga Israel.

Isra' membawa erti hamba, kesucian, manusia, manakala 'el' bererti Allah. Perkataan Israel merujuk kepada hamba kesucian Allah.

"Segala jenis makanan dulu halal bagi Bani Israel, kecuali makanan yang diharamkan oleh Israel (Nabi Yaakub) kepada dirinya sendiri sebelum diturunkan Kitab Taurat..." (Ali Imran: 93)

Begitupun, dalam pemahaman moden, Yahudi merujuk kepada tiga kumpulan; orang yang dilahirkan dalam keluarga Yahudi sama ada mengikuti atau tidak agama itu; mereka yang mempunyai keturunan; dan tiada keturunan Yahudi tetapi memeluk agama itu.

Fakta penyelidikan seorang sarjana Yahudi, Arthur Koestler, menunjukkan lebih daripada 80 peratus Yahudi hari ini langsung tidak mempunyai kaitan sejarah dengan bumi Palestin.

Majoriti Yahudi sekarang berketurunan Yahudi Khazar iaitu puak Tartar-Turki kuno, di utara Kaukaz (kawasan bekas Soviet) yang asalnya mengamalkan kepercayaan Shamanisme. Cuma sekitar abad kesembilan menjadikan Judai (Yahudi) sebagai agama.

Kemudian Khazar dianggap sebagai satu daripada empayar kegemilangan Yahudi manakala penduduk Khazar dipercayai menjadi antara moyang bangsa Yahudi moden ketika ini.

Pendeta Benedictine, Christian dari Stavelot dalam bukunya yang ditulis pada abad kesembilan, "Expositio in Matthaeum Evangelistam' merujuk Khazar sebagai bangsa nomad yang berasal daripada keturunan Yakjuj dan Makjuj.

Seorang pengembara Arab, Ibnu Fadlan dalam catatan perjalanannya ketika mengadakan misi diplomatik untuk menghadap orang suruhan Raja Khazar menyatakan beliau percaya Yakjuj dan Makjuj adalah moyang kepada Khazar.

Berbanding bangsa Palestin, dikenali juga sebagai bangsa Kan'an yang diperakui mendiami tanah itu dari awal sejak sekian lama sebelum orang Israel mendatangi lokasi terbabit.

Orang Yahudi moden berusaha menubuhkan Tanah Israel (Land of Israel), khususnya mereka berhaluan utama untuk dikongsi semua golongan terbabit.

Istilah Tanah Israel bukannya negara Israel, iaitu sebuah negara geopolitik moden yang lebih kecil, tetapi ia dikatakan wilayah menurut Injil Hebrew dijanjikan Tuhan kepada pengikut Ibrahim melalui puteranya Isa dan orang Israel, pengikut Yaakub.

Negara moden Israel hari ini terbentuk pada 14 Mei 1948. Peringkat awal pembentukannya menyaksikan perpindahan besar-besaran, termasuk saki baki Holocaust (pemusnahan oleh Nazi Jerman, 1941-1945 membabitkan korban enam juta Yahudi).

Kerajaan Israel dikenali juga sebagai rejim Zionis, iaitu pergerakan politik antarabangsa yang menyokong tanah air orang Yahudi di Land of Israel. Pergerakan rasminya diasaskan seorang wartawan Austria, Theodor Herzl pada akhir kurun ke-19.

Menurut Agensi Yahudi, pada 2007 ada 13.2 juta Yahudi seluruh dunia, dengan 5.3 juta tinggal di Israel, 5.3 juta di Amerika Syarikat dan bakinya bertaburan di pelbagai negara, mewakili 0.2 peratus populasi semasa dunia.

Yahudi terkenal sebagai suatu bangsa yang mengingkari perintah Tuhan, golongan yang melampau dalam banyak aspek, keras kepala dan taksub. Teks al-Quran dan lipatan sejarah membuktikan kenyataan itu.

Sebagai contoh, ketika pemergian Nabi Musa a.s selama 40 hari ke Thur Sina, sesetengah mereka menyembah patung anak lembu. Walaupun dinasihati, mereka tidak mempedulikannya.

Kehidupan orang Yahudi terbahagi kepada beberapa zaman, dengan yang pertama berakhir apabila rumah ibadat pertama dimusnahkan orang Babylon. Rumah ibadat itu dibangunkan Nabi Sulaiman.

Mereka ditakluki pelbagai kuasa besar, seperti orang Assyrians (dari bahagian atas Sungai Tigris di Iraq), Babylon, Parsi, Empayar Roman dan Islam. Cuma di bawah kekuasaan Islam mereka dilayan dengan adil.

Di wilayah Iberia misalnya, pemerintahan Muslim memberi kebebasan kepada Yahudi memajukan diri dalam matematik, astronomi, falsafah, kimia dan filologi, sehingga zaman itu sering dirujuk sebagai zaman emas Yahudi.

Pada masa awal Islam, Leon Poliakov menulis, orang Yahudi mendapat banyak keistimewaan dan masyarakat mereka bertambah maju.

Dalam tempoh penaklukan pelbagai kuasa besar, mereka acap kali diusir, malah dijual dalam pengabdian pada masa Empayar Roman.

Pada kurun kedua Maharaja Roman Hadrian membina semula Jerusalem yang hancur sebagai kota orang jahiliah dan dijadikan tempat upacara agama orang Yahudi. Marah dengan penghinaan itu, mereka memberontak.

Hadrian bertindak balas, memadamkan pemberontakan dengan membunuh lebih setengah juta Yahudi.

Kemudian pada zaman Roman Legions, orang Yahudi tidak dibenarkan memasuki kota Jerusalem (dikenali Muslim sebagai al-Quds atau Baitulmaqdis) dan kebanyakan ibadat mereka dilarang. Pada tahun 212, semua orang Yahudi dijadikan rakyat Roman.

Pada akhir kurun empayar Rom, orang Yahudi dan Kristian mengamalkan tolak ansur, tetapi arah tuju yang bertentangan.

Orang Yahudi pernah bersekutu dengan orang Parsi yang menceroboh Palestin pada 614, tetapi apabila perintah Kristian diasaskan semula akhirnya mereka disembelih dan dilupuskan dari Jerusalem.

Ternyata mereka tidak pernah belajar daripada penaklukan, penghinaan dan pemusnahan dialami sepanjang sejarah, akibat suka membuat onar dan bersengketa.

Hari ini mereka bersengketa pula dengan orang Islam, terutama rakyat Palestin.

Sumber: http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMe...cle/indexv_html



Beberapa artikel mengenai satu kaum (tidak dapat dipastikan kesahihannya) yang disiarkan beberapa tahun lalu:

QUOTE
Derro found living under the earth
By JUSTIN MITCHELL

WASHINGTON -- has uncovered the shocking discovery of a race of underground Mole People living 20 miles beneath the Earth,using secret tunnels to enter the United States!

This discovery was made not by archaeologists, but by NASA scientists tunneling deep inside the Earth -- and they're trying to keep the existence of this race covered up!

A NASA insider has leaked exclusive photos and information about these "cave people" under the condition of anonymity. "This story has to be told," says the source. "It's just too big to keep under wraps."

The source excitedly spilled some big secrets about the Mole People. "They seem to be a friendly race," he says, "But they're very
primitive. We're trying to communicate with them, but it's a complicated task since they don't speak English.

"The Mole People, as we've nicknamed them, have easy access to the surface world," states the source. "That said, President Bush is
handling the situation with an abundance of caution.

"One wrong move could result in the creatures declaring war on the surface. We're not even sure how many of them there are. We've only seen one city so far, with an estimated 2,000 Mole People in residence.

"But it's been suggested that there likely are several million of them living in sprawling and cavernous underground cities, scattered beneath the Earth's surface."

The creatures have some strong similarities to humans -- but also a few significant differences.

"Like us, they walk on two legs, but they're much taller than the average human -- standing 8 to 10 feet tall. Their fingers are
claw-like. And their hands are webbed and designed for digging, not unlike the claws of a mole.

"Their skin is super-tough. It has to withstand the intense heat and rugged conditions found below the Earth's surface."

There seems to have been some contact and interplay between humans and the subterraneans at some point in history -- they speak a language similar to an old Navajo dialect.

The source says the Mole People have ultradense musculature, making them capable of extreme violence.

"When one member of the expedition lit a cigarette lighter, the Mole People interpreted it as a threat and attacked him.

"They pounced on him like jungle cats, nearly snuffing him out along with his cigarette. He was lucky to escape with his life."

The Mole People are reportedly very curious about the surface world --our clothes, our gadgets and especially our foods. They particularly enjoy our fresh fruit.

"I brought them some grapes, and they acted like it was a feast," the source says. "Obviously they can't grow fruit of their own, living 20 miles beneath the Earth's surface."

NASA is reportedly eager to study the Mole People. "We want to find out everything about them -- what they eat, how they live, and, most importantly, what is their relationship to the human race.

"We're curious if they are related to us in some way. Are they the genetic ancestors of modern man?"

Experts say speculation has been widely varied on the Mole People. "They could be anything from Yetis to space aliens to descendants of the survivors of the lost city of Atlantis.

Experts say this discovery has raised a number of serious and troubling questions, including:

Are the towering inhabitants of the civilization hostile and warlike or friendly and cooperative?

Will they make territorial claims on the surface of Earth? And what about crucial oil and mineral reserves below the surface? Who owns
them: the Mole People -- or us?

How is it that NASA -- whose official mission is to explore outer space -- discovered the underground culture?

Tight-lippped NASA spokesmen would neither confirm nor deny the report.

Pressured by reporters, a White House spokesman promised information "as I am authorized to provide it." But he warned: "That won't be anytime soon."

According to the source, NASA "stumbled on" the underground civilization in August while running a classified project code-named Operation Mole Hole -- an initiative that reporters now believe may have involved spying on China, using new "underground technologies."

"So far NASA has found secret cavern entrances to the underground world in areas around Washington State's Mount Shasta, Mammoth Cave in Kentucky and also scattered throughout the southwestern U.S.," said the source.

For centuries, man has speculated about the existence of creatures beneath the Earth's surface. Now, for the first time, it seems those suspicions have been proven correct.


Terjemahan:
QUOTE
WASHINGTON -- Weekly World News telah mendedahkan tentang penemuan mengejutkan mengenai satu kaum primitif yang di panggil Mole People hidup 20 batu di bawah tanah, menggunakan terowong rahsia untuk memasuki United States! Penemuan ini telah dibuat bukan oleh ahli kaji purba, tetapi oleh saintis NASA yang menggali jauh ke dalam Bumi - dan mereka cuba menyembunyikan kewujudan kaum ini dari pengetahuan awam ..

Seorang pekerja NASA yang tidak mahu dikenali telah mendedahkan gambar-gambar eksklusif dan informasi mengenai kaum 'orang gua' ini.

"Cerita ini harus diberitahu," kata sumber itu. "Ia terlalu besar untuk disorok". Sumber itu telah mendedahkan beberapa rahsia besar mengenai Mole People. "Nampaknya mereka seperti kaum yang peramah", beliau berkata,

"Tetapi mereka amat primitif. Kami cuba berkomunikasi dengan mereka, tetapi ia satu kerja yang susah memandangkan mereka tidak tahu bahasa English".

"Mole People, sebagaimana yang kami panggil, mempunyai laluan senang untuk ke muka Bumi (surface world)", kata sumber itu.

"Dengan demikian, President Bush mengendalikan situasi ini dengan penuh berhati-hati.

"Tersilap langkah boleh mengakibatkan makhluk ini mengisytiharkan perang dengan manusia di atas. Kami tidak pasti berapa jumlah mereka ini. Kami baru melihat satu bandar setakat ini, dengan anggaran 2000 orang Mole tinggai di situ. "Tetapi ada pihak yang menyatakan bahawa mungkin berjuta-juta orang Mole tinggal merata-rata di dalam bandar-bandar bawah tanah, berselerak di bawah muka Bumi".

Makhluk itu mempunyai beberapa persamaan dengan manusia - dan juga sedikit perbezaan.

"Seperti kita, mereka berjalan dengan dua kaki, tetapi mereka jauh lebih tinggi dari manusia biasa - setinggi 8 ke 10 kaki tinggi. Jari-jari mereka seperti kuku binatang. Dan tangan mereka juga seperti kaki itik (webbed), direka untuk menggali, bukan seperti kuku mole"

"Kulit mereka sangat kuat. Ia adalah untuk menahan panas yang melampau dan juga keadaan yang teruk di bawah Bumi".

"Didapati bahawa terdapat perhubungan dan interaksi di antara manusia dengan
makhluk ini suatu ketika dahulu - mereka bercakap di dalam bahasa yang hampir sama dengan dialek Navajo Lama.

Sumber itu juga menyatakan bahawa kaum Mole ini mempunyai sistem otot-otot yang sangat besar, membuatkan mereka mampu bertindak ganas.

"Apabila salah seorang ahli ekspedisi itu menyalakan rokok, kaum Mole menganggap itu sebagai satu ancaman dan terus menyerang beliau".

"Mereka mencakar dan menyerang beliau seperti kucing hutan, hampir menjatuhkan beliau bersama rokoknya. Beliau amat bertuah selamat dan hidup
dari insiden itu".

"Amat jelas mereka tidak boleh menanam buah-buahan mereka sendiri memandangkan mereka tinggal 20 batu di bawah muka Bumi".

NASA amat berminat untuk mengkaji kaum Mole. "Kami mahu tahu segala-galanya mengenai mereka - apa yang mereka makan,bagaimana mereka tinggal dan yang paling mustahak, apakah perhubungan mereka dengan kaum manusia".

"Kami tertanya-tanya jikalau mereka itu ada kaitan dengan manusia di dalam aspek-aspek yang tertentu. Adakah mereka adalah nenek moyang manusia moden hari ini secara genetiknya ?"

Pakar berkata terdapat spekulasi yang pelbagai mengenai kaum Mole. "Mereka boleh jadi apa saja, dari Yetis (BigFoot), makhluk asing dari angkasa atau saki baki orang yang terselamat dari bandar Atlantis Yang Hilang. Adakah makhluk itu musuh dan suka berperang ataupun peramah dan sanggup bekerjasaman? Dan bagaimana dengan minyak dan simpanan mineral di bawah

Bumi? Siapa yang memiliki mereka: kaum Mole atau kita?

Bagaimanakah dengan NASA dimana misi asalnya adalah untuk meneroka ruang angkasa - telah menjumpai kaum yang hidup di bawah muka Bumi?

Jurucakap NASA tidak menafikan mahupun mengiyakan laporan itu. Setelah menerima tekanan hebat dari wartawan, jurucakap White House menjanjikan informasi yang dibenarkan oleh White House untuk disebarkan. Teapi beliau telah memberi amaran "mungkin tidak untuk jangkamasa yang terdekat".

Menurut sumber itu, NASA menjumpai kaum bawah tanah itu dalam bulan Ogos ketika sedang menjalankan projek rahsia yang di beri nama Operation Mole Hole - satu inisiatif dimana wartawan sekarang percaya ia mungkin untuk mengintip China, menggunakan "teknologi bawah tanah".

Setakat ini NASA telah menjumpai pintu laluan rahsia ke dunia bawah tanah di kawasan sekitar Washington State's Mount Shasta, gua Mammoth di Kentucky dan juga gua-gua yang berselerak sekitar barat daya U.S mengikut kata sumber. Berkurun lamanya manusia telah bercerita tentang kewujudan makhluk di bawah muka Bumi. Sekarang, buat pertama kalinya, spekulasi itu telah dibuktikan kesahihannya. Tetapi samada makhluk-makhluk ini kawan ataupun lawan masih tidak diketahui.



Dan diskusi mengenai Yakjud & Makjud di forum lain (sila baca): http://www.iluvislam.com/v1/forum/viewthre...p;thread_id=811 Edited by BasicCX

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE (BasicCX @ Jan 20 2009, 01:35 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Kalau tanya aku Yakjud & Makjud keluar bila. Aku akan kata dah ada sekarang ni. Dan siapa yakjud makjud ni? Aku akan kata Israel & Amerika. Kenapa kata yakjud & makjud ni Israel & Amerika? Kerana setiap ciri-ciri yang digambarkan pada kaum yakjud & makjud ni terdapat pada kedua-duanya.

no lah..kaum yakjuj makjuj ni dah lama hidup.tapi ada tembok yang dibina dari timah (x salah aku) disatu tempat.....mereka akan cuba menggali lubang agar dapat keluar.tapi tiap kali azan berkumandang lubang tu akan terkambus semula.mereka ni dikatakan ganas.dan orang gasar berbadan besar....sangat ramai.

ni cerita menarik ....Nasa menemui yakjuj Makjuj?aku berani bet ni cerita tipu sebagaimana kes suara dalam kubur tempoh hari (ekspedisi rusia dengar suara baawh tanah) pastu korang ingat x kes Amerika Syarikat gi ke bulan rupanya kita kena tipu selama 20 tahun!! mad.gif .....aku kalau ada barat kata penemuan baru mmg 100% aku x percaya.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Amerika & Israel (sekarang ni) yang aku nyatakan adalah keturunan daripada Yakjud & Makjud. Lihat artikel yang aku post dekat atas. Dan ia juga diperkuatkan dengan ayat 99 dari surah Al-Kahfi:

QUOTE
Dan Kami biarkan mereka pada hari itu (keluar beramai-ramai) bercampur-baur antara satu dengan yang lain; dan (kemudiannya) akan ditiup sangkakala, lalu Kami himpunkan makhluk-makhluk seluruhnya di Padang Mahsyar.
Edited by BasicCX

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(K.I.T.T @ Jan 20 2009, 02:07 AM) <{POST_SNAPBACK}>
no lah..kaum yakjuj makjuj ni dah lama hidup.tapi ada tembok yang dibina dari timah (x salah aku) disatu tempat.....mereka akan cuba menggali lubang agar dapat keluar.tapi tiap kali azan berkumandang lubang tu akan terkambus semula.mereka ni dikatakan ganas.dan orang gasar berbadan besar....sangat ramai.

ni cerita menarik ....Nasa menemui yakjuj Makjuj?aku berani bet ni cerita tipu sebagaimana kes suara dalam kubur tempoh hari (ekspedisi rusia dengar suara baawh tanah) pastu korang ingat x kes Amerika Syarikat gi ke bulan rupanya kita kena tipu selama 20 tahun!! mad.gif .....aku kalau ada barat kata penemuan baru mmg 100% aku x percaya.....


Aku sokong ko Kitt... Aku dari dulu tak percaya langsung pada barat tu. Dari dulu lagi aku dah bertekak ngan orang yang amerika tak pernah gi bulan. Sebab kalau dia dah gi bulan, kenapa sekarang ni, zaman moden tak ada pulak orang lain nak gi bulan...memang hampeh diorang tu. Begitu juag dengan sejarah, Iskanda Zulkarnain, dari dulu lagi aku dah kata bukan alexander the great. Sekarang ni barulah ada budak-budak Uia nak kaji pasl tu. Begitu juga dengan kajian perubatan moden yang beasaskan dari barat, dari dulu lagi tak ada satu pun penyakit kronik yang dapat disembuhkan, semuanya hanya dapat dikurangkan atau dilambatkan kesan penyakitnya. Pasal apa hah? Contohnya, penyakit kencing manis, darah tinggi, hanya dapat dikurangkan kesannya, tiada satu ubat pun dari barat yang dapat menyembuhkannya. Itu baru sakit kecil yang biasa belum lagi sakit pelikpelik macam kanser, A.I.D.S. Sedangkan, perubatan moden mereka ini adalah hasil daripada kajian bertahun-tahun.

Ok, berbalik kepada tajuk tu, yakjuj dan makjuj ni keluar setelah kematian dajjal. Kaum ini sentiasa mengorek dinding itu, tetapi bila dia nampak ada matahari maka, diorang tampal semula, kemudian korek balik sehinggalah diorang tak nampak matahari (sebab matahari dah terbit dari barat), maka diorang akan keluar bermaharajalela. Tiada siapa yang dapat menghalang kemaraan yakjuj-makjuj ni, sehingga jadilah bumi itu padang jarak padang terkukur. Mereka-mereka yang beriman akan bersembunyi bersama-sama Nabi Isa dan Imam mahdi . Setengah riwayat mengatakan yakjuj dan makjuj ini akan mati kerana lapar (tak ada benda dah diorang nak hancurkan), setengah lagi mengatakan mati kerana penyakit yang diturunkan oleh Allah. Ada yang mengatakan bangkai mereka sahaja akan menutupi seluruh bumi ini sejengkal dari tanah. Kemudian, Allah turunkan rahmatNya membersihkan bumi dan memakmurkan kembali. Orang-orang mukmin itu akan keluar dari persembunyian mereka dan menikmati nikmat-nikmat Allah dimana ada riwayat yang mengatakan bahawa buah delima sahaja akan menjadi sebesar tubuh manusia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE (kilas @ Jan 23 2009, 05:39 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Ok, berbalik kepada tajuk tu, yakjuj dan makjuj ni keluar setelah kematian dajjal. Kaum ini sentiasa mengorek dinding itu, tetapi bila dia nampak ada matahari maka, diorang tampal semula, kemudian korek balik sehinggalah diorang tak nampak matahari (sebab matahari dah terbit dari barat), maka diorang akan keluar bermaharajalela. Tiada siapa yang dapat menghalang kemaraan yakjuj-makjuj ni, sehingga jadilah bumi itu padang jarak padang terkukur. Mereka-mereka yang beriman akan bersembunyi bersama-sama Nabi Isa dan Imam mahdi . Setengah riwayat mengatakan yakjuj dan makjuj ini akan mati kerana lapar (tak ada benda dah diorang nak hancurkan), setengah lagi mengatakan mati kerana penyakit yang diturunkan oleh Allah. Ada yang mengatakan bangkai mereka sahaja akan menutupi seluruh bumi ini sejengkal dari tanah. Kemudian, Allah turunkan rahmatNya membersihkan bumi dan memakmurkan kembali. Orang-orang mukmin itu akan keluar dari persembunyian mereka dan menikmati nikmat-nikmat Allah dimana ada riwayat yang mengatakan bahawa buah delima sahaja akan menjadi sebesar tubuh manusia.

dikatakan apabila Nabi Isa a.s turun beliau akan mematahkan salib dan membunuh babi dan membetulkan ajaran kristian.dunia juga akan aman selama 40 hari/tahun(lupa plak).beliau akan turun di sebuah menara di damsyik.

korang tgk ni.tanda kiamat dah keluar!!

Masyallah.

Share this post


Link to post
Share on other sites
memang benar akan kesahihan kewujudan meka ini. tapi sebagai makluman kita buka balik dan fahami kandungan al quran akan kewujudan mahluk2 ini. Seperti Imam Mahadi ramai masyarakat islam dunia sedang menunggu akan kehadiran baginda.. kesahihan kewujudan meka jika dikaji mengikut al qurang setelah habis nya emas hitam di muka bumi ini. sapa2 tahu bila emas hitam ini akan habis?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Assalamualaikum semua..

Aku ada terjumpa satu video pasal dajjal kat Youtube. Dasyat betul video tu.. lepas aku tengok video dia ada 51 episode.. aku xdapat tido macam2 aku pikir.. dan lepas tu jugak aku rasa insaf, sedih dan takut pun ada.. aku prefer korang tgk video dia. dulu ada kat youtube tapi byk episode kena blok.. dia punya author dah bukak website dia sendiri. (www.wakeupproject.com).

Tajuk dia 'the arrivals'. cerita dia pasal dajjal dengan bukti daripada agama Islam, Yahudi dan Kristian, tapi paling byk dia tunjuk dalil dari al-quran dan hadis nabi.. jalan cerita dia cantik betul sekali dengan sound effect.. memang psiko jugak la... aku janji memang rugi kalo korang x tgk..

Share this post


Link to post
Share on other sites
betul ckp Rayquaza....apa2 pun permasalahan,kita kembali pd kitab Allah dan hadith Rasullah.....dajjal sebenarnya tak muncul lg krn klu betul2 dajjal yg real muncuh..maknanya itu tanda kiamat besar.... kiamat besar ada tempohnya...yg skrg kita lihat tanda2 kiamat kecil...walaubagaimanapun, kiamat mmg semakin hampir...hanya kita sbg manusia sering lupa pd janji2 Allah, kita sering rasakan hidup kita lama... tdkkkah kita sdr usia kita dh menuju kepenghujung....semakin hari semakin menghampiri kematian.....ada yg sdh suku kehidupan,dan ada yg setengah kehidupan ... 60tahun bkn masa yg lama.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulisan Ali Bukhari Amir


Al-Quran kitab induk
Tuhan memberitahu kita sedikit sahaja maklumat mengenai Zulkarnain. Selebihnya, kita mesti menyemaknya semula dalam Bible, Veda, Upanishad dan lain-lain kitab pegangan agama-agama besar di dunia. Ini tugas besar, dengan kemampuan bahasa yang terhad, tak mungkin pekerjaan ini mampu dilakukan bersendirian.

Masalah yang akan berlaku nanti ialah sikap penerimaan orang-orang kita sendiri yang akan berkata, bukankah agama kita sudah lengkap? Kenapa mahu dicari pengetahuan di dalam agama lain? Aduhai, kita perlu masa lagi untuk menjawab soalan seperti ini.

Melayu kita bukan berminat sangat soal ilmiah dan bersikap penyelidikan. 80 peratusnya lebih suka bercerita hal-ehwal politik dan selebihnya gusti, hiburan, fesyen dan jaranglah juga kita dengar mereka berbual hal-hal seperti kesufian, tasauf falsafah dan sebagainya. Padahal, tajuk-tajuk ini sangat menarik dihadam, diratah isinya bersama.

'Ibu' segala isyarat
Allah memberi isyarat sedikit sahaja di dalam al-Quran. Tetapi, semua itu adalah 'isyarat-isyarat ibu' yang boleh membantu kita sedikit dalam usaha pencarian ini. Misalnya, cerita mengenai Uzair ini sedikit sahaja disebutkan di dalam al-Quran.

Tidak banyak sebenarnya kisah Uzair ini. Suatu kemujuran juga, Tuhan mengirim kepada saya seorang rakan Kristian, asal Sabah ketika zaman berkuliah dulu. Pada malam-malam tertentu, kami kerap berdialog dan berdebat mengenai hal agama.

Apabila beliau mengaitkan Jesus sebagai anak Tuhan, saya langsung teringat Uzair yang juga disebutkan anak Tuhan. Suatu malam, saya bertanya mengenai kedudukan Uzair ini kepada rakan saya itu. Seperti dia terfikir sesuatu. Agak lama. Mungkin sukar ditemukan nama Uzair dalam Bible.

"Saya tak pasti. Tapi, nama itu hampir sama dengan Ezra," kata rakan saya itu. Kami pun semak semula Bible. "Ezra ini sebenarnya tokoh terpenting dalam agama Yahudi."

Saya mendengar penuh minat perkataan rakan saya itu. Kalau ada kesempatan, nanti saya riwayatkan kisah bagaimana kami masuk Jewish Cemetary di Pulau Pinang, yang berjiran dengan bangunan Umno Pulau Pinang di Jalan Zainal Abidin (Yahudi Road) itu.

"Ezra sangat dihormati dalam agama Yahudi. Pengetahuannya tentang Taurat dikatakan hampir menyamai pengetahuan Moses (Nabi Musa)," jelas beliau lagi.

Ketika saya membuat pencarian di Google, Ezra ada kaitan dengan Babylon. Mendengar Babylon, teringat Namrud, teringat Nabi Ibrahim dan teringat Zulkarnain pula.

Subhanallah! Ternyata, tujuan dirakamkan nama Uzair ini bukan percuma. Semua ini ada kaitan. Tapi, oleh kerana umat Islam tidak menggunakan fikirannya bersungguh-sungguh ke arah keilmuan, maka gelap masa depan keilmuan Melayu. 70 peratus isi perbincangan banyak berkisar, si fulan nak masuk parti ini, keluar parti itu.

"Di mana dia simpan kotak-kotak rahsia rasuah itu?" tanya seorang pakcik ketika dia tahu bahawa pekerjaan saya sebagai penulis sambilan di akhbar parti.

"Tak tahu pakcik.."

"Ish.. apa pulak tak tahu," marah benar dia. "Penting tu."

"Kalau tahu kat mana dia simpan, pakcik nak buat laporan polis ke?"

"Tak de lah.. saja nak ambil tahu," jelas beliau lagi. Orang-orang kita bukan mahu ambil tahu untuk bertindak sangat. Saja seronok nak menyembang.

Tetapi, penyakit ini tak tahu sampai bila akan berakhir dan siapa yang dapat merawatnya? Politik parti tak boleh bawa kita ke mana. Makin miskin orang-orang kita apabila banyak sangat bertawakal kepada orang-orang parti ini.

Sebaliknya, keilmuan dan sifat suka berkelana, mengembara, merenangi lautan al-Quran itulah yang dapat mengembalikan kesedaran kita terhadap kekuatan bangsa sendiri. Ada sebabnya kenapa kita digalakkan supaya kerap membaca Surah al-Kahfi.

Banyaklah sebab dan fadhilatnya. Tetapi, sebagai orang Melayu beragama Islam dan kita ini warisan daripada penganut ajaran Tauhid Nabi Ibrahim a.s, tujuan dibacakan Surah al-Kahfi ini adalah supaya hubungan kejiwaan dan ingatan kita tidak luntur kepada baginda itu. Antara bangsa Asia, Melayu paling ramai masuk Islam; warisan agama baginda.

Walaupun, ada pembaca mengirimkan mel-e, menyatakan bantahannya terhadap Tun Seri Lanang bahawa kaitan Raja-Raja Melayu dengan Iskandar Zulkarnain cuma mitos, tetapi hati saya kuat menyatakan kemungkinan itu tetap ada.

Hanya.. selisih pendapat peribadi saya dengan Tun Seri Lanang cuma begini.. bangsa kita ini memang ada pertalian dengan bangsa Zulkarnain dan bukan hanya Raja-Raja Melayu yang terkait dengan raja itu. Kisah ini panjang bagaikan Hikayat 1001 Malam pula.

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(PATHtoVICTORY @ Jan 26 2009, 09:44 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Assalamualaikum semua..

Aku ada terjumpa satu video pasal dajjal kat Youtube. Dasyat betul video tu.. lepas aku tengok video dia ada 51 episode.. aku xdapat tido macam2 aku pikir.. dan lepas tu jugak aku rasa insaf, sedih dan takut pun ada.. aku prefer korang tgk video dia. dulu ada kat youtube tapi byk episode kena blok.. dia punya author dah bukak website dia sendiri. (www.wakeupproject.com).

Tajuk dia 'the arrivals'. cerita dia pasal dajjal dengan bukti daripada agama Islam, Yahudi dan Kristian, tapi paling byk dia tunjuk dalil dari al-quran dan hadis nabi.. jalan cerita dia cantik betul sekali dengan sound effect.. memang psiko jugak la... aku janji memang rugi kalo korang x tgk..


Pembetulan. Ini adalah kisah benar hasil kajian terperinci(wallahualm) bukan cerita khayalan. kajian sebuah pergerakan untuk menyedarkan umat islam di seluruh dunia. ditampilkan dalam bentuk dokumentari... banyak kisah2 disebalik 9/11, serangan Iraq, Afghanistan, freemanson dan etc..

ni respon antara penonton lepas tgk video ni.

Raf wrote at 11:11am on January 7th, 2009
Mashallah! i saw these videos and i was very shocked and surprised - the world around me is making more sense - im on episode 18...cant wait to see more videos - May Allah guide and help you with your projects - Ameen.


FraN wrote at 7:02am on January 6th, 2009
i think is all true.. sad and scary but true, i passed on the videos
but i always get 4 or 5 people telling me how mad i am to believe in the whole idea, and they just rather think thats all is a big coincidence... i feel scared for myself because at some point i have felt like my faith is not strong enaugh and freaks me out :S more than anything

Fuad wrote at 6:37pm on January 2nd, 2009
Salam alaikum brothers and sisters.
Mashallah the work you have done has inspired me and opened my mind to what the world really is. Thank you so much for what you have done may Allah subhanawatalah reward you.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...