Jump to content
kilas

Kat Mana Korang Download Manga..

Recommended Posts

aku dah puas melilau kat internet tp tak jumpe2 lagi site utk download manga ni,...

Kamen Rider Spirit - Vol 3 n seterusnye......

ade sesape tau?

aku ade vol 1-2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALIVE!

Complete

http://www.mediafire.com/?4dxydgunfie

BLUE HEAVEN

Complete

http://www.mediafire.com/?3hrmumm2zpx

ETERNAL SABBATH

Volume 01 - Volume 08 (Complete)

http://www.mediafire.com/?sharekey=aaa477a...a3eeac7785feed2

FREESIA

Volume 01 - Volume 07 (Complete)

http://www.mediafire.com/?sharekey=aaa477a...e0393aab0112ba1

GANTZ

Chapter 255

http://www.divshare.com/download/1528983-9df

GIRLFRIEND

Volume 04 (Chapter 16)

http://www.divshare.com/download/97935-a1a

Volume 04 (Chapter 17)

http://www.divshare.com/download/1475735-42f

HANA NO UTAGE

Volume 01 (Complete)

http://www.savefile.com/files/447117

KAEDE TYPHOON

Volume 01 (Complete)

http://www.savefile.com/files/447252

KIRARA

Volume 01 (Complete)

http://www.savefile.com/files/447317

SHIGURUI (GRAZY FOR DEATH)

Volume 01 (Chapter 04)

http://www.divshare.com/download/1475736-d18

UNCIVILIZED PLANET

Complete

http://www.mediafire.com/?7uzkjxhzvmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

AMATSUKI

Volume 03 (Chapter 15)

http://www.box.net/shared/jz5iqsp8qk

Volume 03 (Chapter 16)

http://www.box.net/shared/bahp8z5hna

Volume 03 (Chapter 17)

http://www.box.net/shared/jbujaqarxy

SEQUEL LONE WOLF AND CUB

Volume 01 - Volume 28 (Complete)

http://www.mediafire.com/?sharekey=f0e969e...2a261259dc2fdbe

PREQUEL SAMURAI EXECUTIONER

Volume 01 - Volume 10 (Complete)

http://www.mediafire.com/?sharekey=f0e969e...19d3c068ce4af19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tobi

Status keahlian: Aktif

Kedudukan cincin: Ibu jari kiri

Pasangan: Deidara

Kemunculan pertama: Bab 280

Ciri-ciri: Topeng jingga dengan lubang mata tunggal yang dihiasi dengan lingkaran yang menumpu ke mata kanannya

Tobi merupakan bekas orang bawahan Zetsu dan menjadi ahli Akatsuki yang sah selepas kematian Sasori. Dia kini menggunakan cincin yang dahulunya digunakan oleh Sasori dan mengambil tempatnya sebagai pasangan Deidara. Tobi tidak memakai sebarang pelindung dahi. Jadi, kampung halamannya masih tidak diketahui.

Kemahiran Tobi yang sebenar masih belum ditonjolkan kerana dia belum dipaparkan dalam mana-mana pertempuran. Baru-baru ini, dia dan Deidara berjaya menangkap syaitan berekor tiga. Tobi nampaknya tidak membuat apa-apa kecuali malarikan diri daripadanya. Selepas peristiwa tersebut, Tobi mendakwa bahawa dia berjaya menumpaskan syaitan berekor tiga dengan satu serangan tetapi Deidara menafikan hal tersebut; Deidara mengatakan keseniannya (tanah liat Deidara) yang menyumbang kepada kejayaan misi.

Walaupun wajah sebenar Tobi belum disaksikan, Zetsu memanggil Tobi 'budak baik' dan memberi implikasi bahawa Tobi masih muda. Dia menghormati Deidara dan memanggilnya Deidara-senpai (senpai merujuk kepada senior dan mentor). Personaliti Tobi juga agak berbeza dengan ahli Akatsuki yang lain. Majoriti anggota Akatsuki bersikap serius dan pendiam, malah menunjukkan rasa benci terhadap ahli lain, Tobi lebih ceria dan keanak-anakan seperti Naruto. Personaliti Tobi tidak menggembirakan Deidara yang berpendapat bahawa semua ahli Akatsuki mesti bersikap matang dan tenang. Tobi suka membangkitkan kemarahan Deidara dengan tidak sengaja dan mengakibatkan Deidara menyerang Tobi dalam aksi yang melucukan.

Selepas kematian Deidara, Tobi mendedahkan bahawa dirinya yang sebenar ialah Uchiha Madara. Beliau merupakan pengasas kumpulan Akatsuki. Selama ini, beliau yang memberikan arahan kepada Pein untuk menjalankan tugas menangkap semua bijuu. Madara mahu menguasai kebolehan sebenar Sharingan yang lebih kuat daripada Mangekyo Sharingan

Sasori

Status keahlian: Telah mati, digantikan oleh Tobi

Kedudukan cincin: Ibu jari kiri

Pasangan: Dahulunya Orochimaru dan Deidara

Ciri-ciri: Pakar mengawal boneka, boleh membuat boneka daripada mayat manusia

Turut dikenali sebagai '赤砂ã®ã‚µã‚½ãƒª, Akasuna no Sasori' (Sasori Pasir Merah). Dia merupakan seorang ninja buruan dari Sunagakure (Kampung Pasir). Sasori meninggalkan kampungnya 20 tahun sebelum wataknya diperkenalkan dalam siri Naruto. Beberapa imbas kembali memberi bayangan bahawa hati Sasori dikorupsi oleh kejahatan selepas kematian ibu bapanya dan percubaannya untuk menukarkan mayat orang tuanya kepada boneka (mereka ialah boneka manusia pertama yang dicipta). Selepas meninggalkan Sunagakure, Sasori menganggotai Akatsuki dan berpasangan dengan Orochimaru. Selepas Orochimaru meninggalkan Akatsuki, Sasori berpasangan pula dengan Deidara.

Sasori mahir menganimasikan boneka. Neneknya, Chiyo mengajar kemahiran ini kepada Sasori pada usia yang muda dan dia telah mencipta banyak boneka sepanjang hidupnya. Sebelum meninggalkan kampungnya, dia telah membina boneka yang kini digunakan oleh Kankuro. Sasori juga pakar menggunakan racun; racunnya akan menunjukkan kesan dengan segera dan membunuh mangsanya selepas tiga hari. Tambahan pula, racun Sasori tidak mempunyai penawarnya (Chiyo, seorang pakar racun juga gagal membuat penawar bagi mengubati luka Kankuro). Sasori juga menyapu racun pada setiap senjata yang dipasang pada bonekanya.

Sasori dan Deidara mempunyai pandangan yang bertentangan berkenaan seni. Deidara melihat seni sebagai sesuatu yang telus dan berlalu dengan segera. Sasori pula mempercayai bahawa seni ialah sesuatu yang amat cantik dan boleh bertahan lama. Pendapat mereka mencerminkan sifat semulajadi masing-masing; Deidara membuat ukiran tanah liat yang boleh meletup manakala Sasori membuat boneka yang tahan lama daripada mayat manusia). Deidara amat menghormati pandangan Sasori tetapi bukan begitu halnya dengan Sasori.

Dalam kombat biasa, Sasori memakai bonekanya seperti baju perisai dan mengawal boneka tersebut dari dalam sekaligus menghapuskan kelemahan pemanipulasi boneka yang terpaksa berasingan dengan bonekanya dan terdedah kepada serangan musuh. Boneka yang sering digunakan oleh Sasori sebagai baju perisai ialah Hiruko yang dipakaikan dengan seragam Akatsuki. Hiruko mempunyai ekor mekanikal yang boleh memanjang dari mulutnya yang kelihatan seperti topeng di belakangnya. Tangan kanan dan mulut boleh memuntahkan senjata dan butiran-butiran api.

Walaupun Sasori sepatutnya berada dalam lingkungan usia 30an, rupa parasnya tidak ubah seperti seorang remaja. Hal ini kerana kebanyakan anggota badannya ialah boneka; Sasori telah mengubah dirinya kepada boneka untuk kombat. Perutnya kini dipasang dengan tali kabel yang tebal dan dililitkan di sekeliling sebatang tiang. Tali ini digunakan sebagai penyengat dan boleh ditarik kembali bila-bila masa. Sebuah pemegang skrol dipasang pada belakangnya untuk menyimpan skrol penyeruan boneka. Sepasang tangan tambahan dipasang di belakangnya dan masing-masing mempunyai kuku tajam serta penyembur api. Pada dada kanannya pula terdapat mekanisma yang membenarkan Sasori menenun banyak tali chakra lalu membolehkannya mengawal beratus-ratus boneka pada masa yang sama. Dada kiri Sasori mengandungi jantungnya; Sasori masih boleh mengawal dan menggunakan chakranya kerana dirinya bukan seratus peratus boneka.

Oleh sebab jantungnya merupakan satu-satunya bahagian yang masih hidup bagi Sasori, kemusnahan anggota lain tidak akan mengakibatkan kematian. Sasori juga boleh memindahkan jantungnya kepada boneka lain seandainya tubuh asalnya langsung musnah atau tidak boleh digunakan lagi

wei klau korang nk info lagi cakap je dngan aku ...aku ari2 onlone... ok

Uchiha Madara

Tidak banyak yang diketahui tentangnya. Tetapi, dia dikenali oleh Kyubi yang mengatakan bahawa chakra Madara bersifat lebih 'kejam' daripada chakra dirinya dan kini, Sasuke juga memiliki chakra sedemikian. Uchiha madara juga digosipkan sebagai leader dari akatsuki yaitu Obito,selain itu Uchiha madara juga memiliki kekuatan sharingan yang sebenarnya(lebih kuat dr mangekyou sharingan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni aku pun nak bagi link jugak...

Tapi nak baca boleh la...

Tak pun kalo rajin save setiap muka...

Hahah

http://www.mangavolume.com

Shaman King ngan Suzuka dah habis ke?

Kalo tak habis lagi skang dah chapter brapa dah?

Leh suggest Komik apa yang best dan dah complete dah?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...