Jump to content

zamree12

Members
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by zamree12


  1. QUOTE(edyipohmali @ Dec 11 2008, 03:09 PM) <{POST_SNAPBACK}>
    Jenis loan - rumah / tanah
    urusan dgn bank2 tempatan

    Bisnes loan enterprise / sdn bhd
    orang meniaga yang dah meniaga jer..baru bape bulan pun xpe...
    orang meniaga yg susah nk dapat loan,Insyaallah saya cuba bantu..

    pm saya details loan yg anda nak apply...

    utk dpt komisen / income bulanan tgglkan add email...

    [email protected]
    sy nak buat bisness loan....so blh tlg buatkan... rolleyes.gif

  2. yups...rancangan perniagaan....

    am eniey....saya tau awak dah 'terkena'....saya tahu....hehe...janganla nak libatkan orang lain....macam ni la...awak jangan nak ganggu thread ni..ni thread saya.....kalau xde urusan baik awak blah je la...

    x yahh gaduh2 sama-sama carii makan bro...nakk tanya skitt nii bro ade jual dryer dan stim iron second so klu ade email kat gua ok [email protected] :rolleyes:


  3. Kami membekal mesin untuk pengusaha dobi :

    1. Mesin basuh komersial ( top loader ) - Heubsch, Maytag , Speed Queen , Whilpool

    2. Mesin basuh komersial ( front loader ) - Heubsch , Maytag , Electrolux , Speed Queen

    3. Mesin pengering komersial - Heubsch, Maytag, Speed Queen, Power Line

    4. Mesin basuh Layan Diri ( Coin Operated ) - Maytag, Heubsch, Speed Queen, Whilpool

    5. Mesin pengering Layan Diri ( Coin Operated ) - Maytag, Heubsch, Speed Queen, Whilpool

    4. Mesin Cucian Kering ( Aqua Dry Cleaning ) - PRIMUS

    5. Mesin Cucian Kering ( solvent ) - PERC, SHEN GUANG

    6. Steam Iron 5 Liter & 7 Liter - Big Steam, Stirovap, Stirline

    7. Iron Board - Konwa, PONY

    Promosi!

    Mesin cucian kering ( solvent ) Shen Guang - RM 35,000 termasuk penghantaran, pemasangan ( water tank, water pump, special piping dan wiring, tapak 3 inci )

    Kami juga boleh upgrade washer anda menjadi 2 in 1 washer ( aqua Drycleaning ) - washer anda mesti la front loader 30lbs ( 14kg ). Harga upgrade RM8,500 ( 3 bulan warranty ). Tidak perlu lagi beli PRIMUS, capital anda menjadi kurang untuk membeli machine dry cleaning!

    Kami juga pakar dalam 'set up' kedai dobi.

    Hubungi segera.

    blh sy tahu saudara upgrade washer daripada segi ape...samada upgrade semua fungsi washer yg asal atau sekadar menambah alatan fungsi untuk memasukkan bahan chemical ke dlm washer sahaja... :rolleyes:


  4. Saya belum ada business tapi tengah mencari2 business....salah satu mungkin dobi nei.

    Tak kan asyik cakap2 jer?.....bila buat perjumpaan?

    Seseorang kena gerakkan...mungkin orang2 lama dan ada business nei!

    Bagaimana 2 minggu lagi?...carilah tempat yang sesuai untuk ber teh tarik (TT)...tak yahlah berfomal-formal.

    Bolehh ajeee...aku tunggu aje :lol:

    aku pun nak join, tapi sebagai ahli tak aktif, sekadar mencedok ilmu, sbb modal tak ada lagi, masa pun tak ada, kena fokus pelajaran dulu.. pas ni insyaallah dah keje, aku aktif seaktif2nya.. boleh ke?

    Blhh x jadii masalahnyee..tapii kene turun laa bila time kite org watt perjumpaan nantiii...lehh kee... :lol:

    23 februari ni aku dah nak launch dobi aku yg kat jalan gombak...dah tak lama dah free time...la ni belum bukak pun tak cukup tidoq

    Biasee laa klu dah nakk keje sendirii...kene korban skitt lerr..ape2 hal teruskan perjuangan kite ok :lol:


  5. salam. Mohon pandangan sesiapa yang sedang operate mesin dry cleaning (bukannya wet cleaning/ aqua wash) terutamanya mesin yang bagus dan kurang ragam. Selain mesin dry clean, apa lagi aksesosi yang perlu ada? Insya' Allah, saya cadang nak beli mesin dry clean dalam masa terdekat ni. Ada sesiapa yang sedang atau pernah pasai mesin buatan malaysia? Apa jenis solvent dan kosnya?

    terima kasih.

    klu kau btl2 nak tauuu tentang dry cleaning punye mesinn ape kata kau p aje tengok kat kedai dobi captain kleene tuu...kau blh p tanye ngan tokey dia tuu..aku kenal sangat ngan tokey dia tuu... :rolleyes:


  6. ok..macam nie..

    syarikat nie adalah syarikat pemaju yang akan memajukan tanah yang telah dia beli dengan membuat perumahan dan kemudian di jual

    Dengan mengunakan duit pelaburan kita....syarikat nie akan rollin duit kita untuk menambpung segala kos perbelanjaan untuk pembangunan yang dijalankan..

    sepertimana yang kita semua tahu....harga tanah dan rumah mana pernah jatuh kan...so walau pun syarikat bagi keuntungan perlabulan kita sekitar 20% hingga 25% setahun....sebenarnya lebih rendah kalu nak di bandingkan dengan keuntungan syarikat jual rumah tue bila siap nanti..

    jadi tak hairan lah mengapa diorang leh buat agreement dengan kita sebagai pelabur bahawa kite akan dapat untung dalam pelaburan..

    Masa sayer pergi meeting kat pejabat diorang aritue..saya dimaklumkan bahawa syarikat banigroup nie tak pernah hutang dengan bank untuk berniaga...sebab diorang pakai duit pelaburan orang untuk niaga. Dan baru2 nie jer Syarikat buka peluang pada pelabur2 kecil macam kite utk melabur dalam syarikat..kalu tak sebelum nie syarikat hanya offer kat golongan koprat yang sepertimana kite tahu byk duit...:)

    modal minima kalu nakmelabur hanya RM500 jer....pastue dapat RM700 lepas 2 tahun

    kalu sesaper yang berminat leh contact saya..

    aku ponn minatt gakkk...leh laa join skaliii...ade agrement x..


  7. bila agak2 boleh jumpa semua?

    set kan masee.... :rolleyes: aku anytime ajee skrg niii...dah free

    salam. maaf menyampuk. mana pakar2 dobi mcm en.edot & en.zamri tak nak join sekali ke

    aku dahh standby daaa darii duluu lagii nakk join ramai2 :lol: so set laaa time aku follow ajee...

    mmg la tp bila dan mana nak jumpa......sapa nak jd kepala sini?

    pasall kepalaa tuuu aku x kisahh sangattt..sapa2 pon blhh jadii..asalkan tujuan dan maklamat kite tolong menolong sama melayu biar ikhlas... :rolleyes:

    kalau kat k.l ok tak? :rolleyes:

    ok laaa..kat kl lagii laaa ok...set kan time ok thank u.... :lol:


  8. buat pengetahuan saudara, bisnes RM1600 ni jenis (semi-auto) jenama mesin, kita boleh guna apa sahaja di kedai2 seperti khind, panasonic, mistral, nec. tapi syarikat membekalkan mesin mistral atau khind. kapasiti tidak kurang 4.5kg. warranty 1 tahun. jika saudara dah ada tempat, call je syarikat kami untuk tempahan dan kami akan hantar, secara percuma,wiring, pemasangan semua percuma. ada apa2 lagi? sy sedia membantu..

    Utk permulaan sy memerlukan satu unit mesin basuh front load 7kg satu unit mesin dryer 7kg(guna gas) dan satu unit steam iron(2kg)...bayaran x blh buat instalment kerrr... :rolleyes:tempat sy dah ade...


  9. Whooops...blum ape2 lg nk ade grand dinner...

    Yg penting kena tentu kn ahala tuju persatuan dulu...yg aku nmpak buat masa nie....persatuan boleh membantu untuk usahawan bumiputra yg berminat dgn dobi...kita boleh ade kn sistem "kutu"...so dpt menambah modal utk memulakan perniagaan dobi

    memang btl...ape2 pun utk starting nak tubuhkan persatuan nii memangg laa susahh skitt..akan tetapi klu niat kite benar2 ikhlas nak tolong bangsa kite insyaallah kita blh lakukan.. :rolleyes: ape2 kita harus yakin dengan diri sendiri..


  10. salam.. saya hafizal. saya telah pun menjalankan bisnes dobi layan diri ini. alhamdulillah bisnes ini telah pun berjaya dan saya memperoleh pendapatan yang lumayan setiap 2 minggu! itu pun bekerja kutip duit sahaja. namun begitu, saya tidak mampu untuk melakukan kerja di luar kawasan saya. andalah orang yang berhak menjalankan bisnes dobi layan diri ini di tempat anda sendiri. syarikat saya telah mengambil inisiatif untuk menolong sesiapa sahaja (melayu) untuk melakukan bisnes ini. dengan bermodalkan serendah RM1600, anda boleh memulakan bisnes. ada apa2 soalan, sila kemukakan... :)

    Mesin yg RM1600 tuu berapa kg punye...so cam maneerr plkk dgn waranty brape lame..mesin jenama ape..buatan manerr..dan sekiranya sy berminat so blh hantar kerr kb...014-6066759


  11. Assalamualaikum

    Domain serendah RM16.59 sahaja.

    Kami merupakan reseller termurah bagi penjualan domain.

    Kami boleh memberikan anda harga domain seperti berikut:-

    Semua urusniaga dalam ringgit MALAYSIA @ Usd

    Untuk maklumat lanjut,sila emelkan ke

    image.png

    atau send DomainInfo2u ke 0122061454

    Kami tidak dibenarkan memaparkan website kami disini demi kepentingan RESELLER kami.

    Kami juga ada thread sendiri di WebMasterMalaysia.com

    Payment Accept (automatic Activation)

    logopaymentgn0.png

    atau (manual activation)

    Maybank2u,CiMB,BankIslam,PB

    Sekian.

    Miliki Domain Anda Sendiri Hari Ini Juga

    nakk tanyee skitt niii..domainn tuu utk ape sbnarnyeee...cam manee nak guna..


  12. KEBANYAKKAN DOBI ADALAH KAUM MELAYU YG MONOPOLI..SO APA KATA KITA TUBUHKAN PERSATUAN PENGUSAHA DOBI MELAYU...BOLEH KITA DAPATKAN BAHAN2 CHEMICAL ATAU MESIN2 DENGAN HARGA YG BERPATUTAN.. :rolleyes: LAGIPUN SUPPLIER SABUN DAN MESIN2 YG SELALU BERURUSAN DGN AKU RUPA2NYA EN.E-DOT PUN AMBIL KAT SITU JUGAK.. :rolleyes: SO KLU KITA ADA PERSATUAN MUNGKIN KITA BLHH HARGA YG LEBIHH MURAHH LAGII :rolleyes:


  13. salam.. saya sudah pun berjaya dalam bisnes ini. dengan hanya bekerja 2 kali setiap bulan, saya memperolehi pendapatan yang lumayan. itu pun kerje kutip duit sahaja. kini, saya ingin berkongsi dengan anda semua yg masih tercari-cari mesin dobi layan diri ini.kepada yang berminat untuk membeli mesin dobi ini atau ingin memulakan perniagaan ini, boleh tanyakan seberapa banyak soalan kepada saya.. saya sedia membantu. khas untuk bumiputera sahaja... :D

    ok..sy berminat tapii tlg jelaskan RM1600 tuu mesin jeniss ape...aku nakk bukak cawangan aku di Kota Bharu so contact akuu laaa klu btl2 nak buat bisnezz ngan aku....014-6066759 major kleen

×
×
  • Create New...