Jump to content

NeoLogy

Members
  • Content Count

    765
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by NeoLogy

  1. Salam,Saya nak cari freelancer atau orang yang boleh bangunkan sistem atau modul untuk Credit/Debit card payment gateway + inventory dalam satu website jualan. Budget RM3000 include setup Merchant registration dan fee.Untuk maklumat lanjut, boleh PM saya..Urgent!!
  2. Salam, Aku nak create satu function yang akan check size file. Aku tak perlukan size file yang sebenar kerana function ni cuma perlu check adakah file tersebut lebih besar daripada size yang ditetapkan atau tidak. Ideanya begini; function ni akan read file ni by chunck of data. Let say file tu bersize 1GB. Kalau gunakan GetFileSize(), sudah tentu mengambil masa yang lama untuk dapatkan size file tersebut. Ini akan merugikan masa kerana aku hanya perlu tahu adakah file tersebut bersize lebih daripda 10MB? Kalau file lebih daripada 10MB, function akan return true dan return false kalau kurang daripada 10MB. Dengan membaca file by chunck, let say 1024byte on each chunck, kalau total read chunck size lebih daripada 10MB, then automatically return true tanpa perlu baca chunck seterusnya. So, nak tanya macam mana nak read file by chunck? Kalau ada contoh, lagi bagus. Atau kalau ada mana-mana references ke..
  3. Salam, Aku sekarang berminat untuk membangunkan aplikasi android. Aku dah download dan install android development kit (Android SKU dan Eclipse IDE). Cube main-main dan rujuk sample application yang diberi. Tapi masih kurang jelas dengan strukturnya. Tidak jelas dengan entry point aplikasi android. Aku ada basic java programming dan beberapa language lain seperti c/c++, VB.NET, PHP, CSS, HTML dan SQL. So, nak mintak tunjuk ajar ahli putera yang berpengalaman dengan development android application ni. Kalau ada references yang boleh dirujuk oleh newbie mcm aku ni.
  4. Salam, Aku ada sedikit keraguan mengenai loop while dan do while.. Berdasarkan pengetahuan aku yang cetek ini, do..while loop ni akan execute once sebelum dia check while condition. Bagi loop while lak, dia akan check while condition dulu kan?so kalau true..baru dia execute statement dalam loop..btol ke pemahaman aku ini.. Satu lagi berkenaan dengan pre-increment (++i) dan post-increment (i++) yang digunakan dalam "for" loop.. contohnya: [code] for(i=0;i<10;++i){ printf("i= %d\n",i); } [/code] [code] for(i=0;i<10;i++){ printf("i= %d\n",i); } [/code] so, ape result bagi kedua-dua loop ini? adakah sama atau berbeza. Kalau berbeza, bleh tak explainkan? minta bantuan kepada otai-otai c kat putera.com ni..
×
×
  • Create New...